Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Handler dere billigmerker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 10:47   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Handler dere billigmerker?

Er du skeptisk til billigmerkene, som f.eks First Price, Landlord, Euroshopper, x-tra, Eldorado, Europrisvarer osv?

Jeg var veldig skeptisk før. Men så leste jeg en eller annen plass at bl.a. First Price chipsen lages av Maarud eller Kims. (Husker ikke hvem.)

Jeg styrer unna kjøttdeigen til First Price. Den ser litt mere "senete" ut enn Gilde sin. Jeg merker ikke mye forskjell i smak egentlig.

Jeg har prøvd både Corn Flakes, Honey Corn og husholdningssaften til First Price og har ikke merket så mye forskjell.

Brødet til First Price synes jeg er litt for tørt rett og slett, og syltetøyet har ikke så god smak.

Så mitt svar er at jeg kjøper noen billigvarer, men styrer også unna en god del.

Hva slags varer er du i såfall fornøyd med? Og hva styrer du unna?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:50   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere billigmerke?

Vi kjøper omtrent ikke First Price-mat, siden vi synes den er jevnt over av mye dårligere kvalitet. Derimot kjøper jeg gjerne First Price-fryseposer, matpapir og andre husoldningsartikler, der det ikke spiller noen rolle med kvaliteten.

(Det er mulig First Price potetskruene lages av Maarud eller Kim, men de smaker nå papp uansett, da.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:52   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi kjøper mange billigmerker, First Price, Coop, Ica etc.
Ikke alle produkter, men ganske mye. Ikke brød.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:53   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi kjøper omtrent ikke First Price-mat, siden vi synes den er jevnt over av mye dårligere kvalitet. Derimot kjøper jeg gjerne First Price-fryseposer, matpapir og andre husoldningsartikler, der det ikke spiller noen rolle med kvaliteten.

(Det er mulig First Price potetskruene lages av Maarud eller Kim, men de smaker nå papp uansett, da.)

Ja, slike husholdningsartikler som er First Price kjøper jeg også mye av.

Jeg har aldri smakt potetskruene. Bare vanlig chips. Salt. Der merker jeg lite forskjell. Og denne chipsen kom også best ut i smak i en eller annen test. Tror det var VG.

Gammel 09-11-09, 10:53   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ost ja, det smaker jo tilnærmet likt Norvegia. Konsistensen er litt mer som Synnøve, er det samme produsent? Og kyllingen, den frosne, er helt fantastisk, både First Price og XP! Svære, flotte rosa fileter, jeg sverger til dem. Kyllinglårene også.
Og så kjøper vi feks. Ica sitt myke toalettpapir, er som Lambi.

Det er enkelte ting jeg ikke kjøper det billigste av da, for jeg MÅ ha kvalitet. Det er bla. brød, vaniljesukker (bruker kun Tørrleffs eller hva det heter, med ekte vanilje i) og makrell i tomat. Ja og olivenolje. Og smør, for de har vel uansett bare margarin i billigmerker og det er forbudt her i huset.

Gammel 09-11-09, 10:54   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kjøper en del billigmerker ja.

Gammel 09-11-09, 10:55   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte frosne kyllinglår fra First Price her om dagen, og de var helt utmerket, så nå har vi kjøpt flere. Laksekotelettene var også gode, og gulrøttene. Da vi handlet det meste på Mega, kjøpte vi en god del Coop-varer. Øl er ellers en sånn ting vi ofte har kjøpt billigutgaver av - Seidel heter vel det ene, jeg husker ikke hvilken type som er Coop-ølet og hvilken som hører til en annen dagligvarekjede.

Gammel 09-11-09, 10:56   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Gulerøtter og poteter kan jo ikke være dårligere enn annet. Samme tenker jeg om vanlig fisk, som laksefilèt osv. Og frukten vil jeg jo også tro er av like god kvalitet som alt annet, bare billigere.

Gammel 09-11-09, 11:08   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Landlord gulost er helt kurant. First price sin er ikke spiselig. Mais merker jeg ikke forskjell på så der kjøper jeg billigmerker.
Kyllingkjøttdeig fra first price er helt grei, kjøttdeigen er ikke noe ok.
Jeg er bevisst på å velge rimelige alternativer der de finnes hvor jeg ikke merker så mye forskjell. Men på brød for eksempel, så kjøper jeg konsekvent meget dyrt brød for der er forskjellen stor.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:08   #10
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg skal prøve osten til First Price tror jeg. Se om jeg merker forskjell. Men jeg er veldig glad i Norvegia.

Noen som har forsøkt First Price youghurt?

Gammel 09-11-09, 11:08   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Landlord gulost er helt kurant. First price sin er ikke spiselig. Mais merker jeg ikke forskjell på så der kjøper jeg billigmerker.
Kyllingkjøttdeig fra first price er helt grei, kjøttdeigen er ikke noe ok.
Jeg er bevisst på å velge rimelige alternativer der de finnes hvor jeg ikke merker så mye forskjell. Men på brød for eksempel, så kjøper jeg konsekvent meget dyrt brød for der er forskjellen stor.

Da skal jeg ikke forsøke First Price sin allikevel.

Gammel 09-11-09, 11:08   #12
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ja.

Gammel 09-11-09, 11:10   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coop sin kjøttdeig er god, synes jeg. Og Nordfjord sin. Det er stort sett de vi bruker.

Gammel 09-11-09, 11:11   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Gulerøtter og poteter kan jo ikke være dårligere enn annet.

Jo, faktisk. First Price gulrøtter er dårlige. Rare former, treete, mugne flekker.

Jeg kjøper First Price egg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:13   #15
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jo, faktisk. First Price gulrøtter er dårlige. Rare former, treete, mugne flekker.

Jeg kjøper First Price egg.

Ja, de har annerledes fasong, men smaken er god synes jeg. Jeg har aldri opplevd å kjøpe dårlige gulerøtter, som er råtne, eller har mugg. Men jeg sjekker alltid pakkene godt før jeg kjøper.

Jeg kjøper også eggene til First Price.

Gammel 09-11-09, 11:13   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Coop sin kjøttdeig er god, synes jeg. Og Nordfjord sin. Det er stort sett de vi bruker.

Jeg kjøper alltid Coop kjøttdeig. Den er veldig god. Og en del billigere enn Gilde sin.

Gammel 09-11-09, 11:18   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Billig egg ja, det kjøper vi alltid. Aller helst skulle jeg kjøpt økologiske egg, men hallo, vi bruker 40-50 egg i uka, så da går jo hele lønna i egg.

Gammel 09-11-09, 11:20   #18
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vi tester ut det meste, og forkaster endel ting.
De cheddar-trekantene fra en billigkjede er i alle fall innmari gode kom jeg plutselig på. Men den osten til First Price syns jeg ikke er noe ok i matlaging, pizza og gratineringsost skal ikke skille seg og lage underlig skorpe syns jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:20   #19
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

40-50 egg i uka, Iset? Du skulle hatt noen høner i hagen, Iset.

Gammel 09-11-09, 11:23   #20
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg kjøper også egg direkte fra gården. Får 50 egg for 50 kr. Jeg tror det er ganske billig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.