Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips til dåpsgave?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 10:22   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tips til dåpsgave?

En av mine beste venninner skal døpe sønn nummer to, og selv om jeg ikke er fan av dåp selv sier det seg selv at gutten skal få en gave. Er det noen som har noen bra tips? De har jo masse utstyr og klær og alt, så jeg kunne tenke meg å gi noe litt annerledes. Forslag mottas med takk! Og; det skal sendes i posten, så bør ikke veie et tonn.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:32   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til dåpsgave?

Barnebestikk får vi nesten ikke nok av her i huset. Trenger ikke å være dyrt og flott i sølv.

Gammel 10-11-09, 10:33   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eventyrbok eller barneservice/-bestikk.

Gammel 10-11-09, 10:34   #4
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Kniv.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:39   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gir alltid bøker - det syns jeg selv er en fantastisk gave. Begge mine døtre fikk mange bøker til dåpen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:42   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Kunst!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:54   #7
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Benzo sa det først. Jeg har gitt bort et lite litografi til nære dåpsbarn. Det er en "langvarig" gave og har blitt veldig godt mottatt.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:55   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

mummiskål, kopp og barnebestikk

Gammel 10-11-09, 11:00   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Mummiservise er fint, men har en tendens til å knuse i posten. :erfart:

Kunst er noe jeg kunne ønsket til mine barn, ellers er bestikk og fine sang-/eventyrbøker også sikre vinnere.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:08   #10
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi gir alltid bøker - det syns jeg selv er en fantastisk gave. Begge mine døtre fikk mange bøker til dåpen.

Det syntes jeg også. Det er jo så mange fantastiske barnebøker også.
Vi fikk ingen bøker i dåpsgave vi
Men vi fikk ca 6 sparebørser, så ikke kjøp det. det får den lille sikkert nåkk av.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:20   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vi har satt mest pris på er bøkene og tallerkenene, det er i bruk daglig. Kunst syns ikke jeg er en god idé, så sant man ikke kjenner stilen og smaken til foreldrene veldig godt. Det fører i såfall bare til at foreldrene ikke vil henge det opp nå, og man aner ikke hva slags smak barnet vil få.

Jeg har et digert bilde jeg likte godt som barn, men som jeg ikke har noe ønske om å ha på veggen nå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:26   #12
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper alltid barneservise eller -bestikk. Det får de bruk for. Ungene fikk mye sølv til navnefesten (sparebøsser, smykkeskrin, rammer o.l.), og det har bare vært "skuffefyll" siden.

Gammel 10-11-09, 13:11   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det vi har satt mest pris på er bøkene og tallerkenene, det er i bruk daglig. Kunst syns ikke jeg er en god idé, så sant man ikke kjenner stilen og smaken til foreldrene veldig godt. Det fører i såfall bare til at foreldrene ikke vil henge det opp nå, og man aner ikke hva slags smak barnet vil få.

Jeg har et digert bilde jeg likte godt som barn, men som jeg ikke har noe ønske om å ha på veggen nå.

Kanskje gutten din liker det, og når den tid kommer, hans barn?
Nina Due synes jeg lager fint, som passer godt i dåpsgave.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:20   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Kanskje gutten din liker det, og når den tid kommer, hans barn?
Nina Due synes jeg lager fint, som passer godt i dåpsgave.

Selvfølgelig kan det hende, problemet er at man ikke vet. Han liker det for øvrig ikke, det er av tre jenter som tegner på asfalt. Jeg syns ikke bildet du viste var spesielt fint, og hadde ikke hengt det opp. For meg havner det i samme kategori som tinnrør til å ha dåpsattester i. Upraktisk, og ikke spesielt pent. Da syns jeg det er bedre med noen man kan bruke, bestikk, tallerken, kopper, bøker, musikk osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:21   #15
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips, alle sammen! Bøker er det jeg vanligvis gir, og alltid et godt alternativ, men jeg er ikke helt sikker denne gangen, så får gruble litt til. Vurderer å gi en eller annen variant av "symbolske gaver" type Norsk Folkehjelp, Redd Barna e.l., regner med gutten får veldig mange vanlige materielle gaver. Innen i morgen må jeg bestemme meg!

Gammel 14-11-09, 21:46   #16
ingling

ingling sin avatar

Standard

Takk til alle for tips, det ble en stor fin bok med godnatthistorier, i samme serie som storebror fikk sangbok til sin dåp. Fornøyd, bøker er alltid fint å gi.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.