Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 17:20   #61
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

I lys av en annen tråd: jeg har bare lest HI, men tar en Madam Mim og skyter fra hofta .

Jeg synes det er deilig at barna blir større! Jeg synes hver alder har sin sjarm, men at det bare blir kjekkere og kjekkere jo større de blir. Joda, jeg kan få et snev av vemods-følelse når jeg blar i gamle album og se bilder av når de var pittesmå, men ikke i den grad at jeg får akutt behov for en ny baby eller 1-åring.

Noe av det jeg synes er så kjekt med å ha unger er nettopp det at de vokser, det å se utvikling deres, finne ut hvem de blir etter hvert som de vokser til.

Og babyer er søte, men det er langt fra den mest spennende tiden. Det var over hode ingen krise da vi fikk en 1-åring andre gang. Selv om det selvfølgelig var godt å ha opplevd baby-tiden med minstemann også.

Sånn. Da skal jeg skumme tråden og se hvilken retning den sporte av i før jeg fikk svart ...

Gammel 06-11-09, 17:23   #62
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Denne sangen av Abba faller rett som det er inn i hodet mitt.

Slipping Through My Fingers lyrics

Schoolbag in hand, she leaves home in the early morning
Waving goodbye with an absent-minded smile
I watch her go with a surge of that well-known sadness
And I have to sit down for a while
The feeling that Im losing her forever
And without really entering her world
Im glad whenever I can share her laughter
That funny little girl

Slipping through my fingers all the time
I try to capture every minute
The feeling in it
Do I really see whats in her mind
Each time I think Im close to knowing
She keeps on growing

Sleep in our eyes, her and me at the breakfast table
Barely awake, I let precious time go by
Then when shes gone theres that odd melancholy feeling
And a sense of guilt I cant deny
What happened to the wonderful adventures
The places I had planned for us to go
(slipping through my fingers all the time)
Well, some of that we did but most we didnt
And why I just dont know

I try to capture every minute
The feeling in it
Do I really see whats in her mind
Each time I think Im close to knowing
She keeps on growing

Sometimes I wish that I could freeze the picture
And save it from the funny tricks of time
Slipping through my fingers...

Schoolbag in hand she leaves home in the early morning
Waving goodbye with an absent-minded smile...

Synes det er litt vemodig, ja. Men veldig, veldig deilig også. Og jeg ser frem til å få virkelig store unger, tenåringer, unge voksne og så selvfølgelig til å bli bestemor.

Åhhh, den sangen er så fin . Får tårer i øynene av den. Så kanskje er det litt vemodig at de vokser til, likevel? Ikke i form av at de ikke er babyer lengre, men i form av at jo eldre de blir, jo mindre del av livet deres får man?

Fiiiiine sangen!

Gammel 06-11-09, 18:19   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er vemodig og skremmende. At jeg har en attenåring om fem år gir meg virkelig angst. Hvor ble det av tida?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:51   #64
Skvetten
Passiv

Standard

Det er fint med store barn, jeg kjente vemodet når min sønn skulle flytte hjemmefra.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 01:00   #65
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det er begge deler.
Det er vemodig samtidig som jeg synes det er flott å se at ungene vokser til og blir selvstendige mennesker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 01:22   #66
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det er fint med store barn, jeg kjente vemodet når min sønn skulle flytte hjemmefra.

Jeg kan av og til glede meg litt til ungene flytter hjemmefra. :sliten tenåringsalenemor:
Men altså - da håper jeg så inderlig at de er solide, trygge mennesker som er klar til å møte verden med en god porsjon fornuft og klokskap.
Ja, de skal gjøre sine egne feil og lære av dem - men jeg kjenner at om de ikke klarer seg bra (som i trives og har det godt med seg selv) som selvstendige voksne så vil jeg mye heller ha bleieunger i all evighet. :ambivalent:

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 01:27   #67
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er utrolig deilig etter hvert som Knotten blir mer og mer selvstendig, og savner overhodet ikke nattevåk og hyl og bleieskift.

Gammel 08-11-09, 09:05   #68
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er vldig vemodig.
Akkurat nå har jeg 3 på veldig forskjellig nivå, en 1,5 åring, en 4 åring og en 7 åring. Men babytiden er fantastisk.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:30   #69
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de er skjønne i alle aldre, men litt vemodig å aldri skulle ha en småttis lengre.
Likevel litt deilig at de blir større, spennende å se hvordan de utvikler seg, hvilke valg de tar

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:49   #70
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er veldig dårlig på babytiden - iallefall spebarnstiden. Fra de er 1,5 år er de helt fantastiske! - Jeg ser sjarmen ved de fleste aldre.

Som om jeg skulle skrevet det selv. Gleeeeeder meg til vi vipper året med minstemann her, DA blir jeg god!

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:31   #71
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Mine barn er ganske små enda, og foreløpig synes jeg ikke det er vemodig i seg selv at barna blir større og at tiden går, men jeg føler på mange måter at jeg ikke får utnyttet den tiden vi har godt nok. At vi ikke får skapt nok fine minner. At hverdagens kjas og mas fylt av uviktigheter og plikter bruker opp tiden som går så fort. Sånne tanker gjør seg gjerne litt ekstra gjeldende etter dager hvor det har vært mye trass med påfølgende masing og kjefting.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:38   #72
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg synes ikke det er vemodig. Nå gleder jeg meg over barnas vekst og fremgang og savner absolutt ikke tiden med baby og bleiebarn. Jeg kjenner at den tiden er jeg veldig ferdig med.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:08   #73
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Ikke litt vemodig nei, VELDIG VEMODIG

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:03   #74
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fin tråd.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:08   #75
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har jo bare ett barn, og jeg tenker liksom ikke på at vi "har barn", jeg tenker at vi "har Poden". Og når det gjelder ham, har jeg i grunnen alltid tenkt at "det er best akkurat nå". Jeg har aldri tenkt at det var bedre i fjor eller for tre år siden, liksom. Og jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å slutte å tenke sånn heller.

Jeg kan være litt vemodig når jeg ser på smårollingbilder, eller på andres smårollinger. Det er hyggelig og morsomt å ha småbarn. Men når det gjelder sønnen min, så er jeg utelukkende glad for at han er så stor, så fin og smart og selvstendig, og jeg fryder meg genuint over at han utvider trygghetssonen sin, at han klarer ting på egen hånd, og over hvor selvstendig han er i forhold til oss. Men nå har jeg alltid opplevd ham som veldig selvstendig i forhold til oss, han har egentlig aldri gitt inntrykk av at mamma/pappa er de eneste som gjelds - på mange måter føler jeg mer mye nærmere ham nå, når han er større og vi kan snakke sammen og ha ting til felles på en helt annen måte enn da han var liten.

Det er en nydelig måte å si det på, og favner alt.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Med ungene er det i grunnen alltid best NÅ. (Unntatt kanskje i den verste søvnterrortiden. )

Nolo sa det enklere.

Gammel 10-11-09, 11:53   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Fin tråd.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:54   #77
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Utelukkende glede. Men jeg kommer nok til å savne 3-4 åringene. Det er den beste alderen.

Jeg også.
Jeg synes at Hannah på 4 er i en herlig alder nå. Og jeg vil savne den alderen. Det er ikke sånn at jeg gleder meg VELDIG til at barna blir tenåringer () - men jeg er definitivt ikke noen spedbarnsmor.

Jeg liker å kommunisere med barna, inngå avtaler, prate sammen, gjøre ting sammen og bli forstått. Med Hannah kan vi ha en rolig dag når vi er i dårlig form, se tv, lese bok, høre litt musikk og kose oss. Med Peder er det et evig styr, mye gråt, hyling, frustrasjon og masse energi.

Jeg liker å sove om natta. Og når de blir eldre så sover de som regel om natta (og kanskje litt utpå morgenen og?). Peder har ikke sovet ei natt nesten, siden han ble født. Og nå er han snart 2 år.

Jeg synes babyer er herlige. De lukter godt, er ufattelig søte og nydelige. Men krevende. På et helt annet nivå enn barn på 4 +. Og litt vel avhengige. Det passer ikke meg, har jeg innsett.

Så for meg er det ikke vemodig at barna blir eldre, ikke enda.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:18   #78
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som så mye annet i livet er dette et sprøsmål med både og svar, ikke enten eller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.