Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Holder det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 11:09   #1
Left
Passiv

Standard

Holder det?

Lillebror har ett par Viking Thermo cherrox, og et par SuperFit vintersko. Holder det? Lurer på om vi trenger et par til med vintersko? Jeg klarer ikke helt å se på Viking Thermo som noe som egner seg veldig på kaldeste vinteren, og det er vel greit med et skift?

Har dere mer enn ett par vintersko?

Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:37   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder det?

Min erfaring er at et par vintersko og et par cherrox holder så lenge en kjøper kvalitetsko av vinterskoene og passer på og vedlikeholde dem med impringering så de ikke blir våte gjennom. Superfit er jo gode sko, så det burde holde. Da har du jo et skift i tilfelle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:48   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde akkurat denne kombinasjonen i fjor. Vår erfaring er at det holder. De gangene vi har trengt skift er når gutten var våt på bena, og da var det aldri så kaldt at det ikke holdt med thermo-skoene. Var det ordentlig kaldt ute ble ikke superfit-skoene våte.

Gammel 05-11-09, 11:56   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Lillebror har ett par Viking Thermo cherrox, og et par SuperFit vintersko. Holder det? Lurer på om vi trenger et par til med vintersko? Jeg klarer ikke helt å se på Viking Thermo som noe som egner seg veldig på kaldeste vinteren, og det er vel greit med et skift?

Har dere mer enn ett par vintersko?

Vi har Viking Thermo og Superfit vintersko. I tillegg har vi ett par skinnstøvler med ullfor i, kjempegode på ekstra kalde dager og fine som hjemmestøvler da minst ett av de andre parene står i barnehagen hele uka.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 12:28   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I utgangspunktet skulle det holde.

Vi har Viking Thermo til bruk når det er vått/sølete og mildt.
Superfit + Naturino goretex vintersko.

Trenger ikke mer enn et par, men synes det er greit å ha et skift jeg da og det ene paret ble kjøpt på salg.

Lurer på om jeg skal bruke det ene paret som "tilogfra barnehagen" og til hjemmebruk. Har hatt "pen"støvletter i tillegg før, men de blir minimalt brukt, så vet ikke om jeg kjøper det i år......

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 12:30   #6
Left
Passiv

Standard

Vi har også alltid hatt flere par, men det koster jo litt, så hadde vært greit å slippe. Får se hva jeg kommer frem til - i og med at jeg i det hele tatt tenker tanken blir det vel til at vi kjøper et par til. Da kan det hende vi nøyer oss med et litt billigere par, for da blir de bare krisesko når de andre er våte.

Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 21:12   #7
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke tenke meg at dere trenger flere par sko enn de dere allerede har kjøpt. Nok med thermo+goretex her i allefall.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:54   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

vi har aldri hatt flere par en 1 viking thermo + 1 ecco goretex. Det har holdt fint.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:56   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper alltid et par ordentlig varme vintersko (kamik, Sorel eller skinnsko med ullfor), for mine unger blir kalde på beina i gore tex når det er rundt -10.

Behovet vil vel være litt forskjellig etter hvor i landet man bor.

Gammel 10-11-09, 22:02   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg kjøper alltid et par ordentlig varme vintersko (kamik, Sorel eller skinnsko med ullfor), for mine unger blir kalde på beina i gore tex når det er rundt -10.

Behovet vil vel være litt forskjellig etter hvor i landet man bor.

Trengte ikke å kjøpe. Det gjelder bare å ha styr på det man faktisk allerede har.

Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:08   #11
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Trengte ikke å kjøpe. Det gjelder bare å ha styr på det man faktisk allerede har.

Nettopp!

Gammel 10-11-09, 22:17   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.