|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ustabil
|
![]() Sv: Korleis bør eit asylmottak vere?Enslige mindreårige er sjelden barn. De fleste av dem er ikke mindreårige heller (de bare oppgir å være det for å få bedre behandling). De enslige mindreårige er oftest i aldersgruppen 15-25 år. Jeg ser ikke for meg å sette 23-åringer i fosterhjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Korleis bør eit asylmottak vere?
Nåja, det er vel ikke akkurat opplest og vedtatt. De lærde strides. Eller nei, de lærde strides som regel ikke, bare byråkratene som aldri tolker til asylantens fordel. Så vidt jeg husker så har vel legeforeningen (?) uttalt at de syns måten prøvesvarene blir tolket på i stor grad er feil.
Er man over 18 så er man ikke mindreårig. Er man mindreårig så bør man bo i fosterhjem, også de som nødvendigvis er 23, men oppgir at de er 17.
![]() |
#3 |
Leser
|
Slik har det vært siden 2005 (kalles forsterkete avdelinger på statlige mottak hvis du vil google). Det hjelper ikke, og hovedproblemet er tiden, det at det er uavklart hvor lenge de skal være gjør at det er vanskelig å sette inn tiltak. (her er bla en avisartikkel, jeg fant om temaet.)
![]() |
#4 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg enig i, og trekker nok en gang frem desentraliserte mottak som eksempel. Der bosettes asylsøkerne i egne leiligheter omkring i byen (eller tettstedet), der de har full selvhusholdning og lever mest mulig normalt. Samtidig som mottaksledelsen arrangerer felles sammenkomster og aktiviteter.
You don't have to be black to sing the blues From what I gather all you got to be is blue (Joan Baez) Sist redigert av Claire : 11-11-09 kl 10:29. Årsak: Skrev "asylmottakerne" i stedet for "asylsøkerne" ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|