Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør du aldri "dumme" ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gjør du aldri dumme ting?
Nei, det gjør jeg aldri! 6 3,24%
Å, det hender vel..... 72 38,92%
Støtt og stadig! 99 53,51%
Dust! 8 4,32%
Deltakere: 185. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 19:53   #61
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du aldri "dumme" ting?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og du glemte å sitere fullstendig. Hvis du prøver en gang til - denne gangen med smileyen så kanskje du får med deg litt humør?

Jeg har da humør!
Ække sur i det hele tatt jeg da.

Gammel 11-11-09, 19:57   #62
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Det har vel hendt kanskje...

Gammel 11-11-09, 20:12   #63
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes denne spinoff-tråden blir litt teit. Grunnen til spinnoffen er å forsvare tomgangskjøring på utsiden av barnehager med baby sittende i bilen mens man leverer.

Jeg er forferdelig uenig med HI i den tråden som er grunnen til spinoffen.

Av de tingene jeg gjør så er det aller meste dumt bare for meg selv (unntaket er vel at vi drar på ferie med fly flere ganger i året). Jeg strekker meg faktisk veldig langt for å tilpasse meg regler som finnes; regelrytter er et ord som har blitt brukt om meg mer enn en gang.

Halve dette innlegget kunne du fint latt være å skrive. Hva vet vel du om bakgrunnen for spinoffen? Etter de skyllebøttene som HI fikk i den andre tråden, synes jeg det var modig å lage en spinnoff.

Jeg er dum av og til. Av og til utilsiktet og av og til med vilje. Av og til er jeg rett og slett ufornuftig

Gammel 11-11-09, 20:34   #64
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Gjør du aldri "dumme" ting?

Joda.

Blant annet så kjører jeg til trening...

Gammel 11-11-09, 20:49   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Gjør du aldri "dumme" ting?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Joda.

Er det gale da? Med mindre man er nabo med treningssenteret da.

Gammel 11-11-09, 20:50   #66
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Støtt og stadig! Det er sånn man lærer har jeg hørt. Særlig!

Gammel 11-11-09, 20:55   #67
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Støtt og stadig. Noen valg er sånne dumme valg som jeg koser meg med, og noen valg er sånn at jeg gremmes litt enten mens eller etterpå.

Fadese summerte opp veldig mange av mine dumme ting, men jeg er redd jeg kunne ha gjort listen lengere.

Hilsen overvektig røyker

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:03   #68
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har da humør!
Ække sur i det hele tatt jeg da.

Pøsjda. Du er så sur atte.

Det er jeg som er solstrålen i denne tråden.

Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:21   #69
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Men smilefjes gjør du virkelig alltid det som er absolutt best for deg og miljøet? Spiser aldri noe du ikke burde spise? Hopper aldri over en trening? Kjøper bare økologisk? Går til feriestedet? Kjøper ikke for mange bh'er?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:26   #70
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Yes I'm human!

Gammel 11-11-09, 21:27   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele tiden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:25   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør ting som ikke er idéelle, men som er en kost-/nytte-vurdering. F.eks. er et glass vin mer enn jeg egentlig har godt av sammen med en god venninne en lørdagskveld et ganske enkelt valg. En hel 200 g sjokolade en hverdag er vanligvis ikke det. Å la bilen gå på tomgang er ganske teit midt i Oslo, hvis man liker bilen sin. Og ungen. Også er det dumt for naturen, som Sneipen sier.

Det hender at jeg tar (i etterkant) dårlige kost-/nyttevurderinger, men egentlig ikke så veldig ofte. Ikke forstemmende ofte, i hvert fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:23   #73
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men til de som tar dumme valg rett og slett - og ser det selv og gjør det likevel. Hvorfor? Er jeg helt rar som prøver å være lur? Det er jo ren egoisme - jeg vil jo helst ha det bra, og da prøver jeg å innrette meg så jeg får det ok også. Er det noen grunn til å ikke gjøre det?

Jeg kjenner at jeg ble nysgjerrig her nå.

Fordi vilje og vilje hos meg ikke er helt enige. Jeg vil leve sunt og leve lenge, jeg vil gjerne få av meg noen kilo, ergo jeg vil ike ha sjokolade i de mengdene jeg kan finne på å spise. Jeg vil ha umiddelbar tilfredsstillelse, ergo sjokoladen rykker stadig frem i køen... tilsvarende for andre situasjoner hvor jeg er dum. Hangen til umiddelbar tilfredsstillelse vinner over ønsket om å være lur på lang sikt.

Av og til er det et valg mellom lurt og tungvint eller lettvint og mindre lurt, da blir det en avveining i forhold til hvor mye mindre lurt det er... Jeg gjør ikke ting som er umiddelbart og åpenbart helt koko.

Gammel 11-11-09, 23:50   #74
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Gjør du aldri "dumme" ting?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Det er ikke en dum ting for meg. Hvis jeg hadde orket å gå/sykle 11 km til treningssenteret så hadde jeg ikke trengt å trene der.

Gammel 12-11-09, 00:12   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men til de som tar dumme valg rett og slett - og ser det selv og gjør det likevel. Hvorfor? Er jeg helt rar som prøver å være lur? Det er jo ren egoisme - jeg vil jo helst ha det bra, og da prøver jeg å innrette meg så jeg får det ok også. Er det noen grunn til å ikke gjøre det?

Jeg kjenner at jeg ble nysgjerrig her nå.

Tja, fordi vi er mennesker og ikke roboter?

Gammel 12-11-09, 00:38   #76
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er alle dine handlinger, valg og vurderinger gjort utifra nøye vurderinger
og etter malen for hva som er korrekt?

I veldig stor grad - ja. I alle fall de som betyr noe.

Det verste er at jeg mener det.
Det er faktisk ikke så skrekkelig vanlig for meg å gjøre dumme ting. Jeg tar godt vare på meg selv og gjør basically så godt jeg kan. Jeg er snill mot folk og en lojal venn. Også hjelper det sikkert at jeg mener at rødvin er bra og at internett er fint?

Gammel 12-11-09, 01:30   #77
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere skulle bare ha visst!

Gammel 12-11-09, 01:41   #78
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Dette er interessant. Handler det om å innrømme sine feil og at man ikke er perfekt eller om en evne til å legge ting bak seg, la være å piske seg selv og gå videre? Eller at vi har veldig forskjellig "standard"? Jeg har mange kjepphester og stiller høye krav til meg selv. Likefullt (eller kanskje nettopp derfor) har jeg absolutt gjort noen ting jeg skulle hatt ugjort. Det er jo en del av de å være menneske. Jeg øver meg på ikke piske meg selv, men jeg kan ikke si at jeg alltid gjør det som er best, mest fornuftig eller rasjonelt; verken for meg eller familien, selv om jeg tar mål av meg selv til å gjøre nettopp det. Jeg kjenner at jeg også blir litt mistenksom og/eller misunnelig på de som hevder at de lever slik - alltid.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 02:08   #79
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åh leilane er klok!
Sånn er det.

Gammel 12-11-09, 02:14   #80
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjør dumme ting hele tiden, og er også tydeligvis glad i å lage hindringer for meg selv. Sånn som nå, jeg burde strengt tatt ha lagt meg for lengst men sitter like herlig oppe og fjaser.
Fadese har en fin liste, tror jeg kunne skrevet under på mye der.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.