Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 23:33   #41
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe

min første var 5,1 kg når han var født, og 54 cm. Jeg hadde kjøpt MYE i str 50, for det stod jo 0-1 mnd på de. Vel, ingenting passet, og han brukte vel 56 i ett par uker før det var for lite og...

Gammel 29-09-09, 02:18   #42
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Å som jeg gleder meg til babyen skal slutte med gulpingen! Hun er 6 mnd snart, og på det meste kan det gå med 5 bodyer om dagen. Vi har 10 store flanellskluter som jeg har brukt som underlag i babyens seng, vogn, på ammeputa og i vår seng. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, ville jeg kjøpt vaskbart frottetrekk til bilstolen også. Bruker tynnere gas-kluter til å tørke gulp med, går ca 5-10 av de også pr dag. Kjøpte på Princess, 3-pakninger med gaskluter for en 10'er eller noe slikt. Myke og gode På Kid har de fått noen flotte i 10-pakning, blå eller rosa. Smekker er også fine hvis man har en unge som gulper.
Siden jeg har en stor-gulper, har det vært greit med mange helsetepper også. Vi har klart oss med 3 helsetepper og to fleecepledd.
Str 50 i klær varte ikke lenge her i gården, 56 fungerte helt fint med brett på ermene

Ellers fikk jeg det vi trengte av våtservietter, flasker og smokker i gratispakkene fra apotek1/libero/rimi. Manuell pumpe har jeg ikke brukt mye, men de få gangene den har vært i bruk, har den vært veldig nyttig. Følger med et par flasker i settet fra Avent, har ikke hatt behov for flere flasker enn det, veldig praktisk å fullamme egentlig. Purelan og albueskjell derimot, har vært en livredder

Gammel 29-09-09, 02:55   #43
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også en storgulper og skiftet opp i mot 10 bodyer pr dag på det verste.
Så litt mer enn 2 bodyer hadde jeg nok hatt i starten ja.
Ellers, flanellsbleier fra sparkjøp brukte vi som underlag i sengen hennes, som gulpeklut, underlag på stellebordet, underlag på lekematten osv osv. Jeg kjøpte en del pakker og bruker dem enda til diverse.
Gaskluter til vask av babyen.
Mesoft eller sånne engangsservietter (jeg bruker euroshopper sine) til bæsjetørk.
En god babyolje.
En liten førstehjelpspakke med termometer, paracet og saltvannsampuller var helt nødvendig her.
Ellers så har mange i tråden listet opp mye lurt som jeg ikke skal gjenta.

Ang flaske/pumpe, jeg er sjeleglad for at jeg hadde pumpe når melkesprengen satte inn for fullt. Lille klarte ikke helt å ta hull på det ene brystet, og jeg var ikke fortrolig med håndmelkingen enda, så pumpen reddet meg fra en meget smertefull opplevelse.
Men det er viktig å få etablert ammingen før man begynner med flaske for at babyen ikke skal bli sugeforvirret.
Ammeinnlegg var en ting jeg virkelig skulle ønske at jeg hadde kjøpt inn på forhånd, det var ikke gøy å dra ut på shopping på vei hjem fra sykehuset med store våte flekker på brystet.
Og myke bind som ikke er klamme. (Etter nøye utprøving fant jeg ut at TENA sine var minst klamme og snillest mot huden) Nå var jeg sikkert meget uheldig da, som blødde i nesten 14 uker etter fødselen da.

Forøvrig så tror jeg at jeg er den eneste jeg kjenner som ikke har sett nytten i helsetepper. Jeg kjøpte en hel haug før fødsel, og har brukt det en gang. Derimot så fikk jeg tre myke kosepledd i barselgave som har vist seg helt uvurderlige, Lille elsker dem.

Av store ting ville jeg hatt i hus:
Seng, stellebord/stellematte, bilstol og vogn.

Gammel 29-09-09, 03:04   #44
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Du har fått mange fine tips her.

Noen av de tingene vi kjøpte inn til vår pode (som skulle komme i februar men ventet til midten av mars i stedet) og som jeg syntes var lurt:

Bilstolpose. Vi har av den typen som hører til Maxi Cosien, men det finnes andre typer også.
Bilstol med base. Kjempeenkelt å klikke stolen inn og ut av bilen- ekstra pluss på vinteren. Da var ikke setet kaldt fordi det sto innendørs og vi kunne pakke inn ungen skikkelig før vi dro ut
"Kjøredress". Vi hadde en i bomull og fleece fra Ida-T, ullfleece etc. er også flotters. Fint å bruke i vognposen på kalde dager og under dyna mot våren.
Skinnpose-nøstebarntype. Helt genial til nyfødte babyer. Lun og varm, fin med ett vognteppe over. Passer perfekt i vognbagen. De andre posene blir litt store og tunge til nyfødte babyer i mine øyne.
Soveskinn- vi har to stk av den store varianten fra nøstebarn- genialt!
Ullfleecelue.
Ammeinnlegg i ull- brystbetennelse utgår.
Vi hadde ikke en bæsje/gulpebaby, så vi klarte oss utmerket med tre sengesett i den minste str.
Gulpekluter er fint å ha uansett. Til å ha under hodet om de skal ligge ett sted det ikke er helt rent f.eks.
Kluter må du ha mange av! Jeg liker best de av den gammeldagse typen i gas, med farget "bord".

Ellers anbefaler jeg en tur til apoteket for å kjøpe inn ting som termometer med hetter, paracet stikkpiller for de minste barna og saltvannsløsning(til tett nese). Ikke forde du garantert kommer til å få bruk for dette, men om babyen plutselig skulle få feber er det veldig greit å ha slikt i hus allerede og slippe stresset med apoteket der og da.
Badeolje om du vil bruke det, Purelan brystvortesalve- om du skal amme er denne ett must mot såre brystvorter i begynnelsen, mesoft kompresser til bleieskift- veldig lettvint også slipper man våtservietter. En stellekrem (vi bruker Sebamed sin "Spesialkrem" og er godt fornøyde med den.
Inotyol mot ekstra sår stump- den er virkelig gull!

Flasker etc. hadde jeg ikke kjøpt inn så mye av om tanken er å amme. To flasker og en eske mme for "sikkerhets" skyld hadde vi og den esken er fortsatt uåpnet (poden ble først dårlig av mme og så ville han ikke ha det og til slutt ville han ikke ha noe som kom fra en flaske, vi øvde ikke noe særlig på det heller da).

Brystpumpe ville jeg ventet med til det ble behov, og om jeg skulle kjøpe ville jeg lagt pengene i en elektrisk en. Jeg kjøpte meg Medela Swing etter å ha prøvd Avents manuelle- det kan i mine øyne ikke sammenlignes. Den elekstriske har en del finesser man ikke får med manuelle, samt at den er langt mere skånsom mot puppene.

Det er jo ikke alt dette man ha,eller trenger i den forstand, men dette er noe av det jeg brukte penger på som jeg syntes var virkelig verdt det.
Ting som f.eks. vippestol og bæresjal ville jeg kanskje tatt etter hvert. Noen barn roer seg ikke uten, mens andre (les: min sønn) liker ikke noen av delene.

Lykke til med februarban- det er en fin måned å ha fødselsdag i

Sist redigert av Vianne Rocher : 29-09-09 kl 03:17.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 03:06   #45
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg kan skrive under på inytiol. Den er virkelig god!
Og Purelan ja. (Hva man glemmer på et lite år)

Gammel 29-09-09, 06:01   #46
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kluter må man ha, men jeg synes også flanellsbleier/ kluter var geniale. Jeg brukte dem som håndklær, gulpekluter og de har anvendelser enda.

Ellers likte jeg best de med farget kant til vask. Hadde planer om fargekoding, men det utgikk raskt. Kokvasket alt uansett.

Jeg fikk råd om å kjøpe minst mulig middler og remedier. Jeg hørte ikke helt på det. Det meste ble kastet. Første året brukte jeg aller mest vann.

Butikkene slutter ikke å føre varer så jeg ville ventet å sett hvilke behov som melder seg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:04   #47
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om såper og remedier, så brukte jeg kun lactasyd tror jeg. (det var til dunderdriten) Jeg hadde vel welenda badeolje også - mest for tanken på ok lukt, men den lukter litt ...tja..coffeeshop for min del Dessuten blir jo puddingene så himla glatte av olje

Det som for min del har vært best av alt er elastisk sjal - men det er nok mest fordi jeg produserer unger som ikke vil være i vogn før de er godt over året omtrent.

Gammel 29-09-09, 10:35   #48
Left
Passiv

Standard

De eneste remediene jeg kjøpte inn før fødsel, var barrieresalve og sinksalve. Den siste ble ganske raskt erstattet av Inotyol, for det fungerer mye bedre om stompen blir sår.

Hadde et soveskinn i vogna, under posen, og et i senga.

Hadde kjøpt dunpose med lammeskinn inni, som Lammy XL f.eks. om jeg hadde hatt småttis nå.

Hadde ikke mer enn 3 sengesett, men flere laken, for ofte var det lakenet det gikk ut over om det var lekkasje eller gulp.

Gaskluter fra Jysk i stor pakke. De er så store at de kan brukes over alt. Dessuten blir de deilige og myke etter vask.

Hadde ikke så mange sparkebukser/dresser i den minste størrelsen, mer i str 56. Sparkebukser som er for lange bruker man bare sokker på, og bretter det som er for langt over sokkene, og ermene brettes en gang. Går så fint så.

Ville hatt seng med hev og senk framside, slik at du slipper å bøye deg så veldig for å løfte ut/inn.

Hengevugge anbefales på det varmeste. Vi hadde en krok i taket på soverommet - over fotenden på senga vår. Uvurderlig når det var mange amminger pr. natt. Da slapp jeg å gå ut av senga. Og vi hadde en krok i taket i stua, men denne ble ikke så mye brukt. Hadde lekegrind han sov i på dagtid, med skinn i og dyne. Vi hadde katt, så hadde kattenett over åpningen. Hvis ikke det var soving i vogn. Det gjorde vi mest. Frisk luft

Brystpumpe ville jeg ventet med til jeg så om jeg hadde behov for det.

Det samme med flasker. Ville hatt en i bakhånd.

Ulltøy er dessuten så tynt og deilig, at om det er litt stort gjør jo ingen ting.

Baby Finnes det noe i verden som lukter bedre?

Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:55   #49
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Lekegrind tenkte vi å ha ja, har jo både hund og katt så det er veldig greit å ha et "fristed" for babyen, samtidig får babyen ha lekene sine i fred til hun evt begynner å kaste de ut av lekegrinda.

Så har vi hengevugge. Glemte å si det. Tenkte å bruke lekegrinda når jenta blir for stor for vuggen.

Ser i alle fall at jeg skal kjøpe 56 nå i stedet for 50. Men det er en del merker som hopper rett til 60 eller 62 ser jeg. Skjønner ikke hvorfor alle ikke kan merke likedan i stedet.

Gammel 29-09-09, 11:06   #50
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Mange gode tips her!
Om du vil, så kan jeg se over hva jeg har i de minste størrelsene etter Selma. Har iallefall et par sparkebukser og bodyer i str.50, sikkert noen strømpebukser også.

Jeg har også ei elektrisk pumpe (Avent) som er minimalt brukt, kjøpte den i fjor. Skal spare den jeg, så kan du få kjøpe den billig om du trenger den!

Gulpekluter trengte vi masse av til Ylva, men nesten ingen til Selma. Det er utrolig individuelt. Men greit å ha noen i backup! Skal dere ha hengevugga oppe? Dere kan sikkert få låne vogga vår til å ha om natta, om dere vil.

Gammel 29-09-09, 12:55   #51
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg anbefaler strikkede votter, lue, sokker, og teppe i ren ull - det er nydelig og fantastisk på samme tid. Lurt på natta også, hvis du har vinduet åpent blir ofte "endene" på babyen kalde.

Men husk at man ikke skal bruke luer på babyene om natta ift. krybbedød. (Ihvertfall det som gjaldt da jeg hadde spebarn)

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:56   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes noen som kan kjøpe ting til deg om det blir krise også vet du!

Peder bodde iallefall mer eller mindre i body og strømpebukse hjemme den første tiden. Når man er inne så kler man ikke alltid på så særlig mye mer.

Det er nok greit å kjøpe 56 også tror jeg, du er jo glad i å bruke trommel, og da krymper de nok også litt!

Ellers er det nok kjekt å ha ei vugge oppe og ei nede, så kan du legge henne der på dagtid når hun hviler. Jeg har også ei vugge du kan få låne om du vil.

Ull er jo supergodt, men ikke kjøp bare det. For det er ikke enkelt å få av babybæsj på ullklær. Kjøp noen bodyer og strømpebukser fra HM eller noe sånt, i de minste str. Så har du å bytte i. De er gode å ha på, og billige.

Vi hadde system på klutene våre da, de gasklutene. Det finnes jo med ulike fargekant rundt, og hos oss har de med blå kant = rumpe/tiss vask, og de uten kant vært for ansikt og sånn. Ja, de vaskes jo, men likevel. Ellers er de store gasklutene deilig å bruke i starten. Både nedi vogna, vugga og når du ammer.

Princess har disse klutene som er ganske gode til ansikt og sånn:

Ellers er disse klutene veldig gode synes jeg:

http://www.alexi.no/product_info.php...561338968c8036

Når det gjelder pose nedi vogna så brukte jeg en sånn liten dunpose først, Spoon sin. Den passet akkurat nedi bagen og var veldig god.
Denne så jo god ut? http://www.lilleprinsen.no/product/4...engerledd.html

Ellers er nok en sånn babysnuggel god å ha når du skal ut i bilen også

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:00   #53
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Si ifra da, så kan vi jo dra på bytur en dag, titte litt på Barnas Hus og sånn.

Gammel 29-09-09, 14:07   #54
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Barnas Hus har disse gasklutene (litt store, slike gulpekluter)... fine da!

De har også litt små dunposer som passer fint i bag den første tiden:

Når det gjelder sprinkelseng så kan dere få vår om du vil da. Peder skal jo ha seg storseng utover våren tenker jeg. Så kan dere bare kjøpe ny madrass og slike ting.

Ammepute har jeg også som du kan få!

Sengesett i starten er str 65x80 (vugge/bagstr). Så blir det 80x100 (sprinkelseng).
Jeg har jo dyne i den str om du vil.

Gammel 30-09-09, 11:51   #55
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg akkurat fått en nyfødt i hus, og umiddelbart vil jeg si at Nøstebarnteppet er helt uunværlig. Han bruker det hele tiden.
En fantastisk deilig ammepute vil jeg anbefale deg fra www.purnatur.no, den er rett og slett helt nydelig. Og ulltøy fra Nøstebarn, bodyer og strømpebukser, sparkebukser. Ellers har du fått veldig mange gode tips i tråden.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 00:45   #56
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Da begynner jeg å få litt kontroll.
Har sprinkelseng i hus (Fikk av Tussilago)
Kjøper pumpe av Spoon. Og Nessie har en bleiebøtte jeg kan overta, og så har jeg fått en hel pose med tøyleker.

Har skrevet en liste lenger enn et vond eller godt år. (som man velger å se det egentlig )
Og skal på barnas hus i morgen og få tak i en del av det.

Mye småtterier ser jeg.

Hvilke termometer er greit å bruke på baby? Eller er dette noe som er med i slike gratispakker?
Har ikke bestillt noen slike pakker enda jeg. Hvem har? Og hvem er verdt å spørre etter?

Og hvilke bleier er best? Tenkte jo på tøybleier, men vet ikke om jeg orker...

Gammel 13-11-09, 01:15   #57
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Tøybleier.
Eventuelt det som passer best på barnet og for deg. Bleier er en greie det kan være lurt å prøve litt forskjellig. Jeg vekslet mellom pampers og libero i starten, litt etter hvordan hun vokste. Men så gikk jeg over til tøybleier (papirbleier når hun er løs i magen og slikt) og har ikke angret en dag.

Rimi sine pakker hadde mye kjekt, apoteket sin er kjekk og libero sin er grei.
Da får du et utvalg bleieprøver, litt informasjon, noe lekegreier, noe mat, flasker, smekke og lignende.

Termometer, tja, digitalt og ikke øretermometer.

Gammel 13-11-09, 01:28   #58
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Tre stk ja.
Men hvilke størrelser kjøpte dere på dyne og sånn da? Finnes det mange størrelser?

Str 65x80 til vogn/vugge og str 80x100 til sprinkelseng er de målene jeg har i min butikk.

Gammel 13-11-09, 01:52   #59
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Str 65x80 til vogn/vugge og str 80x100 til sprinkelseng er de målene jeg har i min butikk.

Da synes jeg du mangler en størrelse. Vi gikk opp til 100X140 i dyne til begge jentene da de var 8–9 måneder, og begge sov i den dyna i sprinkelsengen til de hadde passert tre år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 03:30   #60
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da synes jeg du mangler en størrelse. Vi gikk opp til 100X140 i dyne til begge jentene da de var 8–9 måneder, og begge sov i den dyna i sprinkelsengen til de hadde passert tre år.

Ja jeg gjør nok det. er ganske nystartet og har mest for de aller minste akkurat nå. blir nok juniorstr etterhvert, men trenger egentlig mere plass først også.

Her i huset så synes vi 100x140 dyna ble stor i sprinkelsenga, så det har de ikke brukt før de har fått større seng, men det har 3 av ungene fikk større seng ganske tidlig da. (mellom 12 til 18 mnd)

Sist redigert av Mor til 4 : 13-11-09 kl 03:36.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.