Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kalender"moro"...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 11:34   #41
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalender"moro"...

Det var salg på "Glitter" i sommer, så jeg gjorde unna det meste av kalendershoppinga da Babyen får ikke kalender i år, og jeg er usikker på om hun vil ha utbytte av kalender neste år?

Gammel 14-11-09, 11:38   #42
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Her skal 72 gaver handles og pakkes inn. Er vel halvveis i innkjøpene nå. Det går i skrivesaker, småleker & artig rallemikk, pyntestæsj, godteri til lørdagene samt litt nyttige ting og tang som truser, sokker, spenner etc.

Kalenderløsningen blir den samme som i fjor:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 13:27   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

For en fantastisk idé (har ikke jeg adressen din fra en annen tråd mon tro....)

Gammel 14-11-09, 13:53   #44
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har så smått begynt å kjøpe inn til kalenderen, kjøper inn ting som jeg kommer over.
Her om dagen kjøpte jeg julekjole til snuppa, samt strømpebukse og en bolero, det blir jeg å pakke inn til kalendergaver. Hun elsker å pynte seg, så en kjole kommer til å være himmelsk.
Til poden blir det litt forskjellig, kjøpt et par pologensere.
I helgene får de godteri, bl.a en tyggisdispenser som jeg fant på en lekebutikk. En sånn som man vrir om en knapp så ruller tyggisen ut og ned ei sånn "sklie".
Litt aktiviteter blir det også, sånn som pepperkakebaking og pynting av pepperkakehus.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 13:56   #45
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mange her må da bruke enormt mye penger på kalenderen(e)? Jeg håper å komme i mål med ca 200 kr for hver. Mulig det blir litt mer for legosettet til Herremannen.

Gammel 14-11-09, 14:17   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, etter to-tre år med pakkekalender (laget av farmor), så har vi gått over til Lego-kalender til begge to. Jeg har to barn og synes 48 pakker er altfor mye og det blir ganske dyrt, vel så mye som å kjøpe en. Dessuten synes jeg de ble bortskjemte på TING, når julaften kom så var de liksom så vant til å få en pakke hver dag. Lego blir litt annerledes.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:54   #47
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her er det vi har planlagt til mini.

Mandager:Lego
Tirsdager:Kjøkkenting,(mikser, lekemat, bestikk)
onsdager:bøker
torsdager: truser med bilde av handy manny og mikkes klubbhus
fredager: Dvd
Lørdager: godteri
Søndager: aktiviteter som tur til svømmehallen, lage pepperkaker,gråtassjuleshow

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:18   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får man tak i Littlest Pet Shpo-kalender i Stavanger? :lat:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:21   #49
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ekstra leker hadde iallefall i Trondheim

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:21   #50
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har kjøpt litt på Nille, og såg i katalogen fra Europris at der var det endel... Ellers blir det litt truser og sokker, og et par sånne pet shops tenker jeg

De elsker kalender her i huset også!

Gammel 14-11-09, 17:23   #51
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det virkelig an å si littlest, forresten? Jeg synes det ordet høres helt snålt ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 20:58   #52
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Finnes Littlest Petshop-kalendere?

Koster kr 99,- på Extra leker.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

På sidene til Extra leker så står det at det er en lekebutikk som heter Veslefrikk i Stavanger. Eneste butikken de har som tydeligvis ikke heter Extra leker.
Veslefrikk
Skagen 17
Stavanger

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 20:59   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Koster kr 99,- på Extra leker.

På sidene til Extra leker så står det at det er en lekebutikk som heter Veslefrikk i Stavanger. Eneste butikken de har som tydeligvis ikke heter Extra leker.
Veslefrikk
Skagen 17
Stavanger

De har Extra Leker på Ikea på Forus, hvertfall.

Gammel 14-11-09, 21:06   #54
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min pakkekalender til poden er straks ferdig.

Har kjøpt en sånn Madame Stolz knagg-sak med 24 knagger. Pakkene inneholder Bakugans, matboks, prompepute, godis, julepynt.... osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 01:53   #55
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[quote=Beata;1933198]24 sjokoladebiter pakket i hver sin lille sokkte]

Hvor har du kjøpt disse sokkene?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 01:59   #56
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Jeg håper jeg skal slippe unna med sjokoladekalender fra Rema 1000 i år også. Går ut nok penger i desember og jeg vil gjerne at de skal få pakkene sine på julaften, ikke hele måneden.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 09:46   #57
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Jeg håper jeg skal slippe unna med sjokoladekalender fra Rema 1000 i år også. Går ut nok penger i desember og jeg vil gjerne at de skal få pakkene sine på julaften, ikke hele måneden.

Det er vel du som bestemmer om du skal "slippe unna"?
Tror ikke mine barn blir noe mindre glade for julegavene sine, selv om de får en liten pakke annenhver dag. Jeg tror derimot at vi bygger opp spenning mot jul, og at dette er en tid for forventning og kos. Så selv om jeg synes det er et pes å kjøpe inn alle disse gavene, og finne på alle aktivitetene, så vil jeg at barna mine skal ha en slik kalender, nettopp fordi jeg selv husker hvordan det var å våkne opp hver morgen med pakkekalender som det første jeg tenkte på. Det var stas.

Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:29   #58
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Nå kjøper jeg pakkene før desember,synes det er kjempekoselig å pakke inn små pakker han skal få. Eller tenke på aktivitetervi skal gjøre.

Å som sjuggerpløm så husker jeg hvordan det var å våkne opp å tenke på pakkekalenderen , alltid like stas.
Min blir uansett like glad på julaften , selv om han får småpakker hele desember.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:31   #59
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har felles for andre året på rad, enklere ja... (og dessuten slipper vi å pakke inn nå siden det er små bokser).

Har funnet ut i år at vi har 14 felles oppgaver, alt fra lage julekort, julepynt, diverse baking, hogge juletre, pynte tre... Ungene, iallefall de to eldste vet jo at disse tingene kommer, som pynte tre på lillejulaften, men de synes det er like moro for det
Disse tingene settes på dager jeg ikke har kveldsvakt eller det er noen juleavslutninger.
Da er det 10 igjen. Ene er julaften, og da blir det er fellesgave (i fjor fikk de Mamma Mia DVD). De siste blir 3 på hver. I år blir det klistremerker en dag, sokker/truse og morsom penn/blyant.

Så den største kabalen er å få fordelt tredje hver dag slit at alle får sine "egne" ting, og mine jobbdager. (så ingen ekstravakter eller bytting nå i desember takk!!

Gammel 15-11-09, 11:56   #60
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Minni og Sjugarpløm; Her får vi være enige om å være uenige. Det som er riktigst for deres barn, er ikke nødvendigvis det riktigste for oss og våre barn.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.