|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gabriellas sång ...
Jeg syntes bare den var irriterende. Særlig slutten. Jeg er nok veldig sær, for jeg har ikke hørt om noen som ikke liker filmen bortsett fra meg. Ikke synes jeg sangen er spesielt fin heller. Grei nok, men ikke mer.
![]() |
#42 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Gabriellas sång ...Jeg kan godt forstå at den blir brukt i begravelser til mennesker som har valgt sitt eget liv bort, som har hatt det vondt og vanskelig. Eller de som ble tatt bort fra livet for tidlig. Den får meg til å tenke på hvor vondt livet kan være og at vi en gang alle har kjent gleden av å være til, i såfall for en kort stund.
![]() |
#43 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Gabriellas sång ...Dette er en av de vakreste sangene jeg vet om. Jeg har hørt den uendelig mange ganger og elsker å synge den. Jeg får gåsehud hver eneste gang jeg hører den.
Dette er jeg helt enig i, at den kan gi en dytt og håp. En god venninne har vært gjennom et helvetes ekteskap og endelig kommet seg bort fra den grusomme mannen. Jeg sendte henne denne sangen da hun var langt nede og ba henne høre etter, for for meg, så var denne sangen om henne. Og hun var helt enig.
![]() |
#44 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gabriellas sång ...Det er det som er så fascinerende med denne teksten; Den dekker så mye! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Gabriellas sång ...Dette er en helt spesiell sang for meg. Jeg hører ofte på den. Man blir så glad i den sangen, blir opperksom på seg selv, sine drømmer og sitt liv. Mange synger den, men ingen synger den slik som Helen Sjøholm.
![]() |
#46 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Jeg liker heller ikke filmen. Sentimental, ulogisk søtsuppe. :dukker:
![]() |
#47 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Jeg hadde hørt at filmen var så fantastisk, men ble skuffet. Jeg syntes den hadde alt for mange paralleller til Änglagård-filmen.
![]() |
#48 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gabriellas sång ...Jeg elsker sangen, teksten og ikke minst filmen. For meg betyr denne sangen veldig mye, jeg har sjelden opplevd noe gå så rett til hjertet mitt som det den gjorde den første gangen jeg så filmen. Jeg har i perioder spilt den veldig mye, den MÅ synges av Helen Sjöholm. Sangen "slites" dessverre litt av at den brukes så mye.
![]() |
#49 |
Ferdiglada
![]() Sv: Gabriellas sång ...Dette er min sang. Spesielt var det den i forbindelse med samlivsbruddet. Den er fantastisk.
![]() |
![]() |
#50 |
Gal kattedame
|
Nettopp Misteri, den passet pefekt til min venninne, sangen kunne vært skrevet om henne, hun hadde brutt,men det var for sent.
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Gabriellas sång ...Jeg elsker og hater den, begynner å suttre når jeg hører den sunget bra ,men maltrakterer den selv i dusjen uten å felle en tåre. Mitt første møte med den var skolekoret til Brosjan som sang den i minnestunden på skolen få dager etter han tok livet av seg så den er noe ladet for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Gabriellas sång ...Det er en fantastisk nydelig sang. Vi sang den i det koret jeg gikk i...
![]() |
#53 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gabriellas sång ...En vakker sang, fra en vakker film.
![]() |
#54 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Gabriellas sång ...Etter denne tråden spilles denne sangen på repeat i hodet mitt. Kombinert med litt depresjon hos meg ingen god følelse. Den siste setningen er en :killer: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|