|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HøflighetJeg har fått mye skryt av venner og naboer at gutten min er så høflig og snill. Det er så godt å få sånne tilbakemeldinger. Det er jo ikke bestandig de er så høflige hjemme, så da er det godt å vite at de faktisk har fått det med seg.
Gutt 95 Jente 04 Sist redigert av cilen : 15-01-07 kl 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: HøflighetJeg syns det er veeldig vikitg!! Finnes alt for masse utakknemlighet og kravstore unger nå for tiden.
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: HøflighetJeg har lært meg å bli gammeldags. Mine foreldre praktiserte nemlig såkalt "fri barenoppdragelse". Vi skulle si takk når vi følte at det var på sin plass. For å si det sånn vi var ikke så veldig flinke til det som barn.
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HøflighetJeg ble ikke opplært til å være høflig av foreldrene mine, og jeg fikk svi noe så grundig da jeg skulle ut i livet selv. Men jeg fikk god oppdragelse av en engelskmann jeg hadde en kort romanse med. Han var skikkelig "posh" og syntes jeg var særdeles frekk og uhøflig i måten jeg snakket på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: HøflighetHer læres det å takke for maten, og takke for seg når man går (ikke ved vanlig vennebesøk da) og for gaver.
![]() |
#26 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: HøflighetHøflighet er veldig viktig for meg, og jeg har fått mye skryt fra mange om hvor høflig storesøster er. Godt å få sånne tilbakemeldinger, og jeg ser også at storesøster setter stor pris på det. Så håper jeg bare det fortsetter sånn.
![]() |
#27 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HøflighetJeg er også helt enig i at det er viktig å lære barn sånne sosiale smøringstriks. Leveregelen til moren din adopterer jeg tvert, Fluke!
![]() |
#28 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: HøflighetJeg synes det er viktig å være høflig og jeg tror jeg er et godt eksempel for ungene uten å mase for mye på dem. De takker i hvert fall stort sett pent.
![]() |
#29 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: HøflighetHøflige mennesker, barn eller voksne, får en helt annen tilbakemelding fra andre mennesker enn frekke, ufordragelige, likegyldige mennesker gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: HøflighetHeime hos oss er der heilt naturleg å takke for maten, og å takke for ting ein får. Det handlar ikkje berre om høflegheit, men også om å bevisstgjere dei på kor heldige dei er som har mat på bordet, leiker, og kle på kroppen. Eg trur at born har godt av å lære seg å takke, og vere takknemlege for det dei har og får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
godt brukt
|
![]() Sv: Høflighet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HøflighetVi takker for maten hjemmer her. Også fordi jeg vil at de skal huske å gjøre de når de er hos andre og spiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: HøflighetJeg tror at man er opptatt av ulike ting. Jeg er for eksempel oppdratt til at det er viktig å takke for gaver. Dersom man f.eks får en gave i posten, skal man skrive et takkekort for gaven.
![]() |
#34 |
Dukkar plutseleg opp ...
Sjølvsagt er nynorsk vakkert |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HøflighetFor meg er høflighet en sosialt "olje". Og en viktig måte å "se" sine medmennesker på. Takke er en sånn ting. En annen er å si "unnskyld" når man skumper borti en fremmed, eller skal forbi noen. Eller å titte seg over skulderen og se om det komme noen bak deg, for så å holde døren i to sekunder.
![]() |
#37 |
Protonterapeut
|
Det er en skikkelig oppvekker det der!
![]() |
#38 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: HøflighetJeg synes det er viktig å være høflig. Å kjenne sosiale koder, og å lære noe om omsorg og empati. Som jeg synes høflighet er en del av.
![]() |
|
|