Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Langrennsjakke

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 13:27   #1
Timmi
Aktiv

Timmi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Timmi er litt kul
Standard

Langrennsjakke

Jeg er på jakt etter en jakke til å gå på ski med, men vet ikke hva jeg skal velge. Er det noen kloke hoder som har noen tips? Det blir nok mest å tusle rundt sammen med ungene så jeg trenger ikke noe som er laget for høyfjellet.

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 16:36   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Langrennsjakke

Craft har endel fine med god fasong.
Selv bruker jeg softshell-jakke fra Bergans til korte turer.

Gammel 17-11-09, 16:44   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Craft, Swix og Bjørn Dæhli har gode jakker beregnet på skigåing.

Gammel 17-11-09, 17:04   #4
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en Swix jakke jeg bruker når jeg trener på ski. Den brukes også når jeg går rusleturer på ski med barna dersom det ikke er altfor kaldt, da har jeg en goretexjakke over denne igjen. Bruker den også til løping på høsten og tidligvåren, så det er en anvendelig sak! Bjørn Dæhlijakkene er av samme type og kan også anbefales.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 17:14   #5
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte meg en lekkersmekker langrennsjakke fra Bjørn Dæhli - med matchende langrennsbukser - til å løpe og trene langrenn.

Inntil nå har jeg kun løpt med den, men jeg er storfornøyd ! Veldig god bevegelighet, kul, og masse fine detaljer. Den kostet ca. 1300 kr i XXL.

Ellers har jeg vært fornøyd med ullgensere og Kway (disse tynne nylonjakker som man kan ha om livet) mot regn og vind.

Gammel 17-11-09, 20:30   #6
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg kjøpte meg en lekkersmekker langrennsjakke fra Bjørn Dæhli - med matchende langrennsbukser - til å løpe og trene langrenn.

Inntil nå har jeg kun løpt med den, men jeg er storfornøyd ! Veldig god bevegelighet, kul, og masse fine detaljer. Den kostet ca. 1300 kr i XXL.

Ellers har jeg vært fornøyd med ullgensere og Kway (disse tynne nylonjakker som man kan ha om livet) mot regn og vind.

Bilde ?? Hva er Kvay forresten

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 20:38   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har langrennsjakker fra både Swix og Bjørn Dæhlie....liker best Swix`n av mine to, fordi den puster bedre.
Skal forresten kjøpe meg en dress til, og titter nå på begge merkene. Vil ha en som puster bra da jeg skal trene endel i den. Brukes både til sykling, løping og langrenn. Skal jeg ut med minsten på ski, tar jeg bare på en ekstra jakke over .

mange fine på www.gsport.no / www.oslosportslager.no / www.xxl.no

Gammel 17-11-09, 22:12   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en kjempefin langrennsjakke fra Craft! Den er vindtett foran, på armene og deler av ryggen, også har den ett "luftepanel" på ryggen i stretchstoff- veldig lurt! Buksen er likedan. Vindtett foran og nede ved ankelen, stretchy luftestoff bak.

Gammel 17-11-09, 23:35   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

http://www.coolhunting.com/archives/...way_for_kw.php

Her er mer info om K-way. Har brukt slike siden jeg var barn på 1970-tallet.

Jeg nølte mellom Swix og Bjørn Dæhli, men Dæhlijakken var et par hundredelapper rimeligere og finere å se på. Refleksvesten som jeg som oftest bruker over den tar nok uansett en del av pusteevnen...

Hvilken hovedlykt bruker du, Liljekonvall ? Kunne tenke meg en bedre en enn den jeg har nå.

Gammel 17-11-09, 23:55   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Standard

Dæhli Ambition jacket i Royal Purple:

Gammel 18-11-09, 00:00   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og her sitter jeg i stua og sutrer over all snøen som regner ned ute, og så frister dere meg med lekre bilder av tøy beregnet til skigåing?! Hvor blir det av snøen min??!!

Gammel 18-11-09, 00:08   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan også anbefale Dæhlie skijakke. Kjøpte en i vinter som jeg er veldig godt fornøyd med. Lurer på om dete r fjorårsmodellen av den Muad'Dib viste.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 00:10   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Og her sitter jeg i stua og sutrer over all snøen som regner ned ute, og så frister dere meg med lekre bilder av tøy beregnet til skigåing?! Hvor blir det av snøen min??!!

Det lurer jammen meg jeg på også ......var så glad da det snødde i helgen, men neida....to dager etter regnet det .

VIL HA SNØ * VIL HA SNØ * VIL HA SNØ * VIL HA SNØ (skal gå Birken for første gang i år og da er det jo greit med noen ski mil på baken først.. )

Gammel 18-11-09, 00:14   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

http://www.coolhunting.com/archives/...way_for_kw.php

Her er mer info om K-way. Har brukt slike siden jeg var barn på 1970-tallet.

Jeg nølte mellom Swix og Bjørn Dæhli, men Dæhlijakken var et par hundredelapper rimeligere og finere å se på. Refleksvesten som jeg som oftest bruker over den tar nok uansett en del av pusteevnen...

Hvilken hovedlykt bruker du, Liljekonvall ? Kunne tenke meg en bedre en enn den jeg har nå.

Nå har jeg ikke hodelykt lenger (for det var det du mente ). Sist jeg brukte lånte jeg skiklubben vår sin siden jeg var trener.....Ellers har jeg stort sett gått i lysløype. Men får vel anskaffe meg en, så jeg får gått litt på kvelden etter ungene er i seng her i nærmiljøet også, da kan jeg ta meg en tur rett over veien hvor det er løyper men ikke lys.
Hva har du da ???
Har egentlig bare brukt Silva (husker ikke hvilken type)

SORRY KUPPING AV TRÅDEN , SKAL SKJERPE MEG...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.