Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 10:56   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?

Nei, det er jeg ikke. Men jeg klarer noen av de tingene jeg ønsker å få til som forelder.

Utenom det bruker jeg Esmes regel om at det holder med 80 %.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:59   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker å være en mor som oftest sørger for sunn og god mat, vanligvis er tålmodig og grei, ganske sjelden er sur og tverr og rett som det er finner på ting å gjøre. Det greier jeg.

Gammel 18-11-09, 11:03   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg ønsker å være en mor som oftest sørger for sunn og god mat, vanligvis er tålmodig og grei, ganske sjelden er sur og tverr og rett som det er finner på ting å gjøre. Det greier jeg.

Det er et godt motto. Jeg føler meg ofte litt slik som i HI. Det å få til alle de tingene er en motivasjon og inspirasjon, men vel så viktig er det å ha fokus på hva som er gjennomførbart i hverdagen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:15   #4
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På enkelte områder er jeg ikke slik jeg skulle ønske.
På enkelte områder er jeg som jeg ønsker.
På enkelte områder er jeg bedre enn jeg hadde trodd.
På enkelte områder er jeg overrasket over meg selv, selv om det ikke ligger noe positivt eller negativt i overraskelsen, jeg er bare "anderledes" enn jeg ville ha trodd.

Det er nå som barna blir eldre jeg blir mest overrasket. Jeg har stor omsorg for dyr og barn, og oppførte meg veldig "som meg selv" da barna var babyer. Nå som de blir eldre og trenger å frigjøre seg er det verre. Jeg sliter en del med å hva som er greit og ikke. Er det OK at eldste datteren min tok med seg 5 klassekamerater hjem etter skolen? Er det OK at eldste datteren min går ute når det er mørkt? Kan den yngste være ute alene? Får eldste lov å sykle alene? Det blir en slik "evig grenseoppgang", som er slitsom på en spesiell måte. Dette i motsetning til når de var små og bare trengte "full pakke" med omsorg. Mer slitsomt på en måte, men samtidig veldig lett definerbart.

Gammel 18-11-09, 11:18   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det er jeg ikke. Jeg ønsker å være mye mer tålmodig og veloverveid og ha mer overskudd og energi til å finne på morsomme ting.

Gammel 18-11-09, 11:54   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg bare gjort dette i ti måneder, men mitt mål er å legge meg om kvelden og kunne kjenne at jeg elsker frøkna over alt på jord, jeg har neppe satt noen varige, negative spor i henne (denne dagen i alle fall), og ellers gjøre så godt jeg evner, og ikke kaste bort tid og krefter jeg kunne brukt på henne med å ha dårlig samvittighet for alt jeg har gjort feil.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:06   #7
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nei, det er jeg ikke. Jeg ønsker å være mye mer tålmodig og veloverveid og ha mer overskudd og energi til å finne på morsomme ting.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:15   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klemmer litt på ullvotten.

Jeg har et stort forbedringspotensiale når det gjelder å være tålmodig det er sikkert og visst. Og selvom jeg er hjemme i perm og vi ikke har noe å stresse for å rekke på morgen eller ettermiddag klarer jeg fint å stresse alikevel.

Både jeg og mannen er glade i å leke og det prøver vi å prioritere. Så får det heller flyte litt her hjemme, man får ikke rukket alt.

Gammel 01-12-09, 23:16   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Kjenner meg igjen her, men jeg prøver så godt jeg kan. Ingen dager er like og hverdagen kan være stressende.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.