|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Jeg har aldri gitt beskjed om det, selv om jeg har sendt med grove vafler i tillegg til brødmat. Burde jeg det altså?
![]() |
![]() |
#22 |
Originala
|
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Våre matpakker er ikke så avanserte, så de taler for seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei, jeg sier ikke fra. Men når jeg er en av de som sender med de sunneste matpakkene i barnehagen, så sier det jo litt. Er en del syltetøy på skivene der, for å si det sånn.
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?
Det får mine jenter alltid når de skal på tur om vinteren, alternativt kakao laget på kokesjokolade. Jeg har aldri følt behov for lankedask av den grunn. Jeg synes det er helt naturlig å sende med dem varm drikke på kald tur, og all den tid de ikke drikker te, så er det liksom ikke så veldig mange alternativer til sukkerholdig drikke, synes jeg. Dessuten er de jo ute, hvilket betyr at de vanligvis får utløp for den økte aktiviteten som sukkerinntak normalt medfører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Originala
|
Nei, jeg er enig. Vi sender også med varm drikke. Det er vel heller de par kjeksene som gjør at jeg fortjener en liten dask, men så lenge vi har et jevnt over sunt kosthold, ser jeg ikke problemer med at de av og til får med noe ekstra i matboksen på turdagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Jeg tviler på at jeg trenger å påpeke det. Lærerne er smertelig klar over mitt nazi-forhold til sunn mat.
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
Det syns jeg er tull og tøys.
![]() |
#28 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sender ofte med solbærsirup, varm sådan, på turdager, evt kakao. Ser ingen grunn til at det skal kvlifisere til :smekk over fingrene:
Syltetøy er vel ikke automatisk usunt? Hjemmelaget syltetøy kan bestå av bare bær for den del ...
![]() |
#29 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Vi har aldri sakt noe, hverken på skolen eller i barnehagen. Har aldri hatt behov for det.
![]() |
#30 |
Sær og kresen
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei. Men pizzasnurrene ble sendt med hjem en dag med lapp om det var egg i dem, siden det er barn med eggallergi i barnehagen. Det var det jo ikke.
![]() |
#31 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?I barnehagen til mine unger er det lov til å ta med litt mindre sunne ting på fredagene, men det blir stort sett til at vi dropper det - evt. får de med seg noe ekstra frukt, som de er så glad i. Ellers i uken er matpakken stort sett sunn med grove bakevarer, og dette er ikke noe vi gjør ekstra oppmerksom på.
![]() |
#32 |
Sær og kresen
Jepp.
![]() |
|
|