Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 13:21   #61
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Hvis en 12 åring veier 100 kg og det ikke foreligger dokumenter fra en lege om at det er en medisinsk årsak til dette - så er ikke det barnemishandling?

12 år og 100 kg ?? Man påfører sitt eget barn en hel rekke sykdommer og legger grunnlaget for et sant liv i helvete? GROV omsorgssvikt vil jeg kalle det.

Sist redigert av Lisa : 16-01-07 kl 13:30.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:23   #62
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Mitt poeng er at det faktisk noen ganger KAN være rett det BV gjør. (I mine øyne i allefall).

Det er da ingen oppegående mennesker som ikke er enige i det?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:31   #63
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Å guri.
Tror du virkelig at overvektige i dag opplever mye at ting blir pakket inn i bomull?

Jeg skal vedde for at dersom barnevernet "pakker det inn" (noe de kanskje også har gjort) så er de noen av de få som ikke er nådeløst "ærlige" i den tro at nedrakking virker motiverende. Eller at stadige påminnelser om hvordan man ser ut vil speede opp vekttapsprosessen.

Jeg er overvektig. Jeg har gått ned en del og er på vei ned resten. Utad er det ingen som kan se om jeg er i ferd med å spise meg opp eller legge om livsstilen. Fortjener jeg et helvete frem til jeg er slank? Tror du ikke at isolasjon som følge av å bli sett, vurdert og fordømt er negativt i forhold til å legge om livsstilen? Isolasjon fører for mange overvektige til mer overspising.

Jeg synes det er veldig synd om dette blir en sak der kroppsrasismen får spillerom. Det er ikke så sikkert at det var det i utgangspunktet.

Å guri. Har vært overvektig selv. En hel del og faktisk (30kg). Er vel kanskje nettopp defor jeg mener som jeg gjør. Det er utrolig belastende og denne jenta klarer ikke dette alene. Vi er voksne å må ta ansvaret selv.

Syntes det blir rart å ta dette så personlig. Et barn har ikke ansvaret selv, det har vi. Sier ikke at det er lett for det, men det er et klart skille her.

Selvfølgelig kan det også være tusen grunner bak. Men jeg har vel såpass tillitt til at BV faktisk har prøvd det meste før de gjøre slike dratiske ting.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:36   #64
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er nok ganske så sikkert at det er flere ting som spiller inn og at barnets vekt ikke er eneste grunn til at BV griper inn.
Men vekten er en av årsakene.
Advokaten til familien ville nok ikke sagt dt om det var et argument tatt fra løse lufte.

At barnet er meget overvektig er det ingent vil om, at en 12 åring veier 100 kg er alt for mye. Men å kalle det mishandling fra foreldre sin side synes jeg er drøyt. Ingen vet hvorfor barnet har blitt så overvektig.
Det kan være medisinske gruner, det kan være elendig kosthold og det kan være en salig blanding av mye. Men det vet vi faktisk ikke og kan bare gjette.

Da jeg var mindre var det ei i et par klasser under meg som var velig overvektig. Hun ble beskyldt for mye rart, men det viste seg at hun hadde en stoffskiftesykdom.
Det er ikke mange år siden min tante ble innlagt på sykehuset pga fedme og satt på den strengeste dietten sykehuset hadde. Hun gikk faktisk opp i vekt, og sykehuset kunne ikke hjelpe henne. De viste ikke hva som gjorde henne overvektig og så jo med egene øyne at matinntaket alene ikke var årsaken. (da hun gikk opp i vekt mens hun gikk på en diett som skulle gi stor vektnedgang)

At et barns vekt blir brukt som en grunn til at BV skal gripe inn er forferdelig i mine øyne. Kan ikke tenke meg at dette på noen måte vil være til nytte for barnet i allefall.
Kan ikke se at dette vil på noen måte føre til at jenta får et bedre syn på mat og vekt i allefall.
Ja hun kan ni slanke seg ved en midlertidig overtagelse, men det kan vel like gjerne føre til at en jojo slanker er født.

Gammel 16-01-07, 13:46   #65
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er ikke en sak som hører hjemme i media. Det er en sak som hører hjemme i rettsapparatet. At advokaten i dette tilfellet velger å bruke media samtidig som han har klaget inn barnevernet for fylkesnemda for barnevernssaker i Telemark (som fortsatt ikke har fattet vedtak) syns jeg tyder på at han overhodet ikke er ute etter å ivareta jentas interesser, men sin egen medieeksponering (det er velkjent i bransjen at avisomtale fører til økt oppdragsmengde, fordi folk ofte velger advokater de kjenner igjen navnet på. Advokater skal dessuten ikke markedsføre sine tjenester gjennom reklame for egen virksomhet).

Å diskutere denne saken uten at man kjenner begge sidene syns jeg blir meningsløst. Barnevernet verken kan eller skal uttale seg. Moren ønsker tydeligvis ikke omsorgsovertakelse. Det er det eneste vi med sikkerhet kan si er fakta i saken. For barnet er det bare en ekstra belastning at (den ene siden av) saken smøres over forsiden på en av landets største aviser.

Jevnt over er det dessuten et fakta at barnevernet har for lite ressurser til å ta tak i alle sakene de burde ta tak i. Det er derfor ganske vanlig at det er høy terskel for omsorgsovertakelse – det er som oftest kun de groveste tilfellene hvor dette skjer. Jeg sier ikke at barnevernet ikke kan gjøre feil, det er kun mennesker som jobber der også. Men nettopp derfor finnes det et apparat som ligger bak som kan etterkontrollere om de beslutningene som tas av barnevernet er riktige eller ikke. Så vidt meg bekjent klager ofte voksne som har vært inne i apparatet over at omsorgsovertakelsen skjedde for sent, ikke for tidlig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:47   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad for at Kie finnes.

HVIS BV her har vurdert at "hva? 100 kilo? Skrekk og gru, la oss få henne vekk fra foreldrene!" så er det selvsagt gjort grov saksbehandlingssvikt som vil bli avdekket i den senere prosessen. Den slags svikt skjer sikkert. Det er derfor man har så grundige prosesser før omsorgsovertagelse, gjennom flere instanser.

Det som SOM OFTEST er sant er at familien har en komplisert problematikk, der manglende evne til å se barnets behov er et gjennomgående tema som gir seg flere utslag. Aldri bare ett. Overvekt er ofte, men ikke alltid, et symptom på andre ting. Noen ganger bare en kropp som vokser i utakt. Noen ganger impulskontroll/stor hunger/lite glad i bevegelse i kombinasjon, som man over tid vil kunne avhjelpe med lystbetonte aktiviteter og en sunt kosthold for hele familien. Noen ganger en hel familie som har altfor lavt aktivitetsnivå og altfor usunt kosthold. Denne gruppen trenger kanskje litt hjelp og veiledning for å takle situasjonen på best mulig måte for barnet.

Noen ganger et barn som trøster seg/straffer seg selv med ekstremt mattinntak etter seksuelle overgrep. Noen ganger et barn som blir passivisert ved at foreldrene konsekvent velger å heller fore barnet foran tv-en enn å forholde seg til det. Barn som blir bestukket med penger for godteri dagen lang, for at foreldrene skal få fred til å ruse seg.

Denne gruppen trenger helt annen oppfølgning, og det er også sannsynlig at de i mye mindre grad vil gå inn i et samarbeid med barnevernet om situasjonen. Og heller bruke advokat og aviser...

Gammel 16-01-07, 13:59   #67
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Dette er ikke en sak som hører hjemme i media. Det er en sak som hører hjemme i rettsapparatet. At advokaten i dette tilfellet velger å bruke media samtidig som han har klaget inn barnevernet for fylkesnemda for barnevernssaker i Telemark (som fortsatt ikke har fattet vedtak) syns jeg tyder på at han overhodet ikke er ute etter å ivareta jentas interesser, men sin egen medieeksponering (det er velkjent i bransjen at avisomtale fører til økt oppdragsmengde, fordi folk ofte velger advokater de kjenner igjen navnet på. Advokater skal dessuten ikke markedsføre sine tjenester gjennom reklame for egen virksomhet).

Å diskutere denne saken uten at man kjenner begge sidene syns jeg blir meningsløst. Barnevernet verken kan eller skal uttale seg. Moren ønsker tydeligvis ikke omsorgsovertakelse. Det er det eneste vi med sikkerhet kan si er fakta i saken. For barnet er det bare en ekstra belastning at (den ene siden av) saken smøres over forsiden på en av landets største aviser.

Jevnt over er det dessuten et fakta at barnevernet har for lite ressurser til å ta tak i alle sakene de burde ta tak i. Det er derfor ganske vanlig at det er høy terskel for omsorgsovertakelse – det er som oftest kun de groveste tilfellene hvor dette skjer. Jeg sier ikke at barnevernet ikke kan gjøre feil, det er kun mennesker som jobber der også. Men nettopp derfor finnes det et apparat som ligger bak som kan etterkontrollere om de beslutningene som tas av barnevernet er riktige eller ikke. Så vidt meg bekjent klager ofte voksne som har vært inne i apparatet over at omsorgsovertakelsen skjedde for sent, ikke for tidlig.

Er fullstendig enig i dette kjempesaklige innlegget.

Gammel 16-01-07, 14:20   #68
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å guri. Har vært overvektig selv. En hel del og faktisk (30kg). Er vel kanskje nettopp defor jeg mener som jeg gjør.

Ja, jeg tror det påvirker deg en del, ja.

Sitat:

Syntes det blir rart å ta dette så personlig.

Jeg tar det ikke personlig. Jeg brukte bare meg selv som eksempel, siden det er et såpass følsomt tema at jeg ikke ville gripe fatt i at du også har erfaring som overvektig.

Sitat:

Men jeg har vel såpass tillitt til at BV faktisk har prøvd det meste før de gjøre slike dratiske ting.

Det har vel de aller fleste av oss.
Men det betyr ikke at det ikke forekommer feilvurderinger og at det alltid er de riktige tingene som blir gjort.

Men jeg tror det er mer enn vi ser i denne saken. Og jeg har tiltro til at barnevernet ikke får med fylkesnemda på en sak dersom den er helt horribelt svak.

Antar du at de som argumenterer imot det du skriver er overbevist om at barnevernet er den store stygge ulven her? I så fall antar du feil.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 16-01-07, 14:30   #69
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Dette er jeg enig med deg i.

Jeg fant forresten en artikkel om overvekt og barn.
Tung barndom

Sitat:

Frida er fire år og veier 50 kilo. I Sverige får overvektige barn behandling for sin sykdom. Her i landet er det ingen hjelp å få.

Og av en eller annen grunn får sånne diskusjoner meg til å tenke på Frida.

Ikke akkurat denne saken, siden jeg tror det er mer her enn vi vet og ikke tror at så mange med overvektige barn har grunn til å identifisere seg med og føle seg angrepet av dette. Selv om advokaten ser ut til å satse nettopp på det.

Men temaet er spennende i seg selv.

Gammel 16-01-07, 14:34   #70
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk den vektøkningen; fra fødsel til 4,5 mnd opp nesten åtte kilo, tredobling av vekten!

Gammel 16-01-07, 14:47   #71
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Denne grøsser jeg av. Jeg synes barn bør slippe sånne benevnelser. Dette er jo noe som brukes som skjellsord og sannsynligvis noe hun har måttet høre i mobbesammenhenger.

Jeg går heller ikek mobber henne å kaller henne feit, jeg syns fryktelig synd på denne jenta som er så ekstremt overvektig som hun er. Fedme/feit, kall dett hva man vil, men å dra en setning ut av en sammenheng blir feil. I en diskusjon med voksne oppegående mennesker så er det lett å se hva jeg mener. Går da for himmelens skyld ikke å kaller unger feite rett forran nesa for dem. Hun har fedme, sykelig fedme. Var det bedre?

Gammel 16-01-07, 14:48   #72
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du feit, eller har du vært det?

Hva har det med saken å gjøre?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:52   #73
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva har det med saken å gjøre?

Fordi jeg tror ikke at en som ikke har vært virkelig overvektig kan virkelig vite hva dette har å si for jenten.

Gammel 16-01-07, 14:55   #74
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg går heller ikek mobber henne å kaller henne feit, jeg syns fryktelig synd på denne jenta som er så ekstremt overvektig som hun er. Fedme/feit, kall dett hva man vil, men å dra en setning ut av en sammenheng blir feil. I en diskusjon med voksne oppegående mennesker så er det lett å se hva jeg mener. Går da for himmelens skyld ikke å kaller unger feite rett forran nesa for dem. Hun har fedme, sykelig fedme. Var det bedre?

Det er helt greit for meg at du tror jeg er mindre oppegående siden jeg reagerte på formuleringen din. :generøs:

Gammel 16-01-07, 15:00   #75
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er jeg enig med deg i.

Jeg fant forresten en artikkel om overvekt og barn.
Tung barndom

Og av en eller annen grunn får sånne diskusjoner meg til å tenke på Frida.

Ikke akkurat denne saken, siden jeg tror det er mer her enn vi vet og ikke tror at så mange med overvektige barn har grunn til å identifisere seg med og føle seg angrepet av dette. Selv om advokaten ser ut til å satse nettopp på det.

Men temaet er spennende i seg selv.

Takk for linken.
Setter ting litt i perspektiv, tenker da ikke spesielt på BV saken altså.
At det ikke har blitt gjort mere i Frisa sitt tilfelel er jo hårreisende nårman ser vektøkningen hun hadde som liten baby.
Men på helestasjonen har hun vel bare fått beskjed om at hun har fløte i puppen.......................

Gammel 16-01-07, 15:03   #76
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi jeg tror ikke at en som ikke har vært virkelig overvektig kan virkelig vite hva dette har å si for jenten.

Ok, nå forstår jeg hva du mener.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:05   #77
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg tror det påvirker deg en del, ja.

Jeg tar det ikke personlig. Jeg brukte bare meg selv som eksempel, siden det er et såpass følsomt tema at jeg ikke ville gripe fatt i at du også har erfaring som overvektig.

Det har vel de aller fleste av oss.
Men det betyr ikke at det ikke forekommer feilvurderinger og at det alltid er de riktige tingene som blir gjort.

Men jeg tror det er mer enn vi ser i denne saken. Og jeg har tiltro til at barnevernet ikke får med fylkesnemda på en sak dersom den er helt horribelt svak.

Antar du at de som argumenterer imot det du skriver er overbevist om at barnevernet er den store stygge ulven her? I så fall antar du feil.

Nei. Men vi anntar vel mye forskjellig her. Derfor det blir vanskelig å diskutere denne saken. Lite fakta å basere seg på.

Gammel 16-01-07, 15:06   #78
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Jeg tror man skal være forsiktig med å anta at man vet akkurat hvordan noen andre har det fordi man her lignende erfaring selv.

Gammel 16-01-07, 15:07   #79
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Nei. Men vi anntar vel mye forskjellig her. Derfor det blir vanskelig å diskutere denne saken. Lite fakta å basere seg på.

Det har du rett i.

Gammel 16-01-07, 15:16   #80
Pastill
Pauset

Standard

Jeg tror man skal være forsiktig med å anta at man vet akkurat hvordan noen andre har det fordi man her lignende erfaring selv.

Man må jo si sine meninger utifra egne erfaringer. Uten at det betyr at man mener at det er fasiten.

Jeg ser poenget ditt, det ER mye diskriminering mot tykke mennesker og jeg syntes IKKE det er riktig. MEN jeg syntes at man får forholde seg til det....for det er her, og det kommer neppe til å forsvinne med det første.
Jeg VET at de fleste som er overvektige sliter med MYE, både fysisk og psykisk og det er ikke "bare" å slanke seg. Det krever MASSE og ikke alle er psykisk i stand til dette engang.

Men jeg mener at når det er et barn så er det enda dårligere rustet og vi som voksne har et ansvar i ekstreme tilfeller. Nå er det engang familiens advokat som tar dette til media.... det er også noe å tenke på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.