Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan få småbarn til å spise 50 g protein hver dag? + sunt fett?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er dere bevisste på barnas inntak av næringstoffer?
Jeg vet barna får i seg riktig mengde protein, fett osv 2 3,92%
Jeg vet hvor mye barna får i seg av protein, fett osv. Men riktig mengde er vanskelig å få til. 2 3,92%
Barna spiser sunt, men om de får i seg nok av diverse vet jeg ikke. 32 62,75%
Barna spiser en del usunt og noe sunt, og vi har ikke fokuset mye på samlet næringsinntak. 10 19,61%
... 2 3,92%
* Det er interessant å vite hva barna bør få i seg av byggestoffer. 2 3,92%
* Det er uinteressant å vite særlig om kosthold utover å unngå søtsaker osv. 1 1,96%
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 19:31   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få småbarn til å spise 50 g protein hver dag? + sunt fett?

Om jeg sier at jeg ikke vet om de får i seg "riktig mengde av alle typer" vil jo ikke det si at jeg ikke nødvendigvis vet hvordan fordelingen mellom dem burde være. Bare at jeg f.eks ikke har helt oversikt over hvor mye av hvert han faktisk spiser. Men jeg kan likevel meget godt vite hvordan det bør være... Så derfor mener jeg at denne pollen ikke gir spesielt mye innsikt i hvorvidt folk vet hvordan fordelingen bør være, all den tid det spørres om hvorvidt man vet om barna spiser rett mangde.

Det er ikke nødvendigvis en sammenheng der.

Det er også forskjell på å vite om det er anbefalt å spise en pose potetgull i uka, og hvorvidt man faktisk likevel gjør det...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.