|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Opp og ned
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)
Vet du kie, det tror jeg ikke. Jeg vet du er et oppegående flott menneske. Jeg snakket generelt om alle oss voksne folk her inne. Beklager at du misforstod den og at JEG feilformulerte meg. Så i etterkant at den fint kunne tolkes den veien, ikke meningen, beklager.
|
|
|
#82 |
|
Opp og ned
|
Det er veldig sant. Uansett så står jeg fortsatt ved at jeg syns fryktelig synd på denne jenta som har blitt så overvektig. For jeg vet hvordan det er.
|
|
|
#83 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Angående barn og fedme, så skal det igjen bli veiing av (skole?)barn hos helsesøster:
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den er grei.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#86 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)De kontrollene mine har vært på hos Helsesøster har vært med veing.
|
|
|
#87 |
|
weird
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Niesen min ble veid på helsekontroll for et par år siden og jeg ble rett og slett pissed over hvor respektløse noen helsesøstre kan opptre.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Jeg får kommentarer hver gang om min datters vekt hos helsesøster. Noen direkte, noen med subtile som "driver hun med idrett", men de kommer.
|
|
|
#89 |
|
weird
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Er hun overvektig?
|
|
|
|
|
#90 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Hun er lubben, har mage. Ligger relativt nytt bilde av henne på "beste bilder"-tråden eller hva den het. 128 og 33. Hun har nok anlegg for å legge på seg og det er vi bevisst.
|
|
|
#91 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Når jeg ser slike overskrifter, tenker jeg "tabloidmagnet!"
|
|
|
#92 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Man skal være forsiktig med å anta at man vet akkurat hvordan andre har det - det er jeg enig med deg i -
|
|
|
#93 |
|
weird
Flott at dere er bevisste.
|
|
|
|
|
#94 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)En bekjent av meg var fortvilet fordi datteren var blitt så overvektig. Hun er ca. 14. Årsaken var en skillsmisse. Det kan ligge mye til grunn bak overvekt.
|
|
|
|
#95 |
|
Opp og ned
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Det ligger alltid masse bak en overvekt. Ingen historier er 100% like. En person som er over halvparten så stor som man bør være, er et problem som ikke har kommet over natten. Når foreldre ser det, så er det ene alene ansvar i sammsvar med lege o.l. å ta tak i dette som foreldre.
|
|
|
#96 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Tingene er nok ikke så svart/ hvitt som VG legger det frem.
|
|
|
#97 |
|
saftig
|
Selvfølgelig ligger det mere bak! Er det virkelig noen som er så dumme at de tror barnevernet går inn og tar ut et barn av hjemmet på grunn av noe slikt?! Det kreves hjemmel i lov for å frata foreldrene omsorgen, og det er stort sett siste utvei. Sånne oppslag irriterer vettet av meg, og mye av grunnen til det er at barnevernet tviholder på taushetsplikten og nekter å si noe som helst. Da er det jo bare å fantasere i vei, og la foreldre og dumme advokater få uttale seg i media.
|
|
|
#99 |
|
saftig
|
Vet du hva? Det fins utallige dumme advokater som ikke vet det spøtt om barnevernet og hvordan det fungerer. Evt som driter i det de vet, og bruker media for alt det er verd.
|
|
|
#100 |
|
Helt konge
|
Håper og tror at det er barnet som det blir tenkt på her. Det er nok ikke fordi ungen er "feit" at hun eventuelt ikke kan bo hjemme, men fordi foreldrene ikke evner å ivareta hennes behov. |
|
|
|
![]() |
|
|