|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gran Canaria eller Tenerife i januar?Noen som vet hva som er "best"? Hotell og plasser å anbefale i så fall?
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Klimamessig er det vel litt hipp som happ. Jeg har nylig bestilt et par separate turer til GC, og generelt var det ikke noe dyrere å reise med rutefly (SAS/Norwegian flyr direkte til Las Palmas) og finne hotell på nett, enn å bruke charter. Steder å anbefale kommer jo litt an på hva slags ferie dere vil ha, hva som er viktig for dere, om dere vil bo på hotellrom/leilighet, stort/lite sted, strand i nærheten osv. Januar er jo ikke veldig varmt noen av stedene, men det er jo likevel stor forskjell fra hjemme!
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?I fjor var vi på GC to første ukene av januar og været var litt varierende. Ganske så varmt og fint på formiddagen og litt kjøligere på kvelden. Vi hadde temperaturer som lå i overkant av 20 varmegrader, noen dager litt varmere. Et par dager regnet det og blåste veldig.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?GC går for å være mest værstabilt. Men det variere jo fra år til år. Når jeg dro dit i sommer så overhørte jeg et par flyvertinner som pratet med noen pasasjerer. Og de sa at 2008/09 vintersesongen hadde vært en av de kaldeste på mange år. Lanzarote er minst værstabilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Nå ser jeg at du spurte om hotell osv...
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Du må ikke reise til Bahia Feliz på vinteren. Det blåser fælt der, og på vinteren kan den vinden være utrolig kald. Det er også mye oftere overskyet der enn det det er i Arguineguin/Puerto Rico/Mogan f.eks.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Alternativene er Los Christianos på Tenerife og Arguineguin på Gran canaria
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Sunwing i Arguineguin er veldig populært. Personlig synes jeg det kan være litt vel sild i tønne, men jeg har bare gått forbi på utsiden.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?
Jeg synes det stedet var grusomt og skal aldri dit igjen. Vi foretrekker Amadores stranda eller Sunwing Arguineguin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
![]() |
Var helt greit, men grusomt er vel å overdrive.
![]() |
#11 |
Audacious
|
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Arguineguin er jo helt streit. Jeg ville ha foretrukket noe over mot Puerto Mogan, men det går jo buss fra Arguineguin-Puerto Rico-Mogan, så man kan ta en tur bort og spasere på marinaen og spise middag, f.eks.
![]() |
#12 |
Vi syntes ikke det var helt greit en gang. Men vi har et vennepar som digger stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Hver sin smak da, men enig i at det ikke er så utrolig sjarmerende der. Veldig slitt og ikke fin strand. Skal jeg tilbake til GC vil jeg andre plasser, feks. Amadores eller Anfi-området.
![]() |
#14 |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Men i januar er vel uansett ikke stranden så mye å trakte etter. Ganske "kaldt" vann da, så for min egen del, og ganske sikkert også lillemann, så er oppvarmet basseng mye bedre...
![]() |
#15 |
Når vi drar til Kanariøyene på vinteren ser vi først etter oppvarmet basseng, deretter selve stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Off the map.
|
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Jeg bader ikke uansett jeg, men om det er en fin soldag er det deilig å være en dag på Amadores. Ungene liker gjerne å leke i vannkanten med sand, spade og bøtte. Det er jo ikke iskaldt vann det er snakk om.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vi var på Bahia Feliz (uten at jeg dermed anbefaler det!) i februar i fjor. Nydelig vær, over 25 grader hver dag. Enda varmere i sola. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Jeg hadde definitivt valgt Arguineguin på den årstiden.
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?Jeg anbefaler Sunving seneret på Tenerife. Det i Fañabé. Dit skal jeg i februar og har vært der før. Oppvarmet baseng for barna er et must på den årstiden.
![]() |
|
|