|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerDet ble nevnt i hvitløkstråden at enkelte ikke spiser sterkt krydret mat før de skal i jobb med mennesker som er vare for lukter.
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerHelt enig med deg Sitron. Tror veldig mange helsearbeidere er bevisste på dette, men selvsagt ikke alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerJo, mange er bevisst på det, heldigvis. Men jeg mener at man må gjøre mer enn å være bevisst, jeg mener at ledelsen må gå aktivt inn med opplysning og helst forbud.
![]() |
#4 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjoner
Her kan jeg bare si meg enig med deg. Husker at barnepleier skulle hjelpe meg å legge barnet til brystet og det stinka røyk av både hender og hår. Grøss.
98, 01, 08, (♥) Sist redigert av Huldra : 16-01-07 kl 13:49. Årsak: irriterende skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerJeg er enig i at så lenge man arbeider tett innpå andre mennesker bør en bruke parfyme og liknende med forsiktighet.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg så også engang to damer i hvite klær som var ute og kjørte i en bil hvor det stod Trondheim Kommune -hjemmetjenesten på (jeg stod og ventet på å krysse gata der de stod og ventet på grønt lys, så jeg var nært innpå), og den ene av damene røykte. Inne i bilen med vinduet igjen. Kan bare tenke meg hvordan begge måtte stinke etterpå.
![]() |
#7 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerTrenger ikke bare være sykehus heller, hadde en frisør som lukta så sinnsykt gammel røyk av både seg og hender at når hun skulle klippe luggen min så måtte jeg holde meg for ikke å brekke meg skikkelig. Det var vondt.
![]() |
#8 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerJordmoren jeg hadde ved siste fødsel kom rett fra røykepause og inn for å ta i mot prinsessa. Det lukta faktisk så vondt at jeg blir lei meg når jeg tenker på det i dag. Ødela litt av opplevelsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerVi har "luktforbud" for alle ansatte på min sykehusavdeling. Det inkluderer parfymert lotion og deodoranter. De som skal røyke må bytte alle klærne etterpå. Jeg synes det er et helt rimelig krav og skjønner ikke at det skulle være noe vanskeligere å gjennomføre på andre avdelinger/institusjoner.
![]() |
#10 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerJeg er også sykepleier og jobber på sykehus. Jeg bruker aldri parfymerte produkter der, men kjenner i garderoben at mange gjør det. Fy, fy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjoner
Det er jo strålende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerJeg er til dels enig med deg, Sitron!
![]() |
#13 |
Like blid!
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerVeldig enig! Jeg jobber på sykehus og bruker ikke parfyme på jobb. Jeg er også obs på hvitløkslukt osv.
![]() |
![]() |
#14 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjonerEn kollega av meg hadde spist hviløksaus dagen før vi møttes. Hver gang hun så på meg, rant tårene mine. På inntil 2 meter avstand. Hun syntes det pinlig.
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
Da jeg lå på sykehus for et par år siden (infeksjonsavdeling) ble det røyket inne på et rom, lovlig, av en pasient. Antar denne var veldig syk. Dette rommet lå nederst i gangen, ved tv-stuen. De ansatte hadde for vane å ikke lukke døren om de bare skulle rett innom og det stinket rett og slett JÆVLIG. Jeg måtte ta det opp med de ansatte flere ganger. Like før jeg skrek LUKK DEN HELVETES DØREN når de gikk inn. Faen så uansvarlig, blir forbanna bare jeg tenker på det.
![]() |
|
|