|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?
Svidd risgrøt er digg.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Appelsiner, ikke smaken med konsistensen. Jeg blei tvunget i barnehagen og spise det opp til en dag jeg kastet det opp. Etter den dagen brekker jeg meg om jeg prøver og spise det. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lever |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Tomatsuppe. Måtte spise opp når jeg var liten og det har gjort sitt til at jeg ikke klarer tanken på å smake på den engang.
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Veldig tragisk å tenke på hvor mange som faktisk ble tvunget i mat i barndommen, tenk om foreldrene visste hva det egentlig gjorde med barna. Grusomt.
|
|
|
#27 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg er ganske alt-etende, men blodpudding og blodpølse står jeg helst over.
|
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Svigermor liker visst også svidd mat.
|
|
|
#29 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, jeg tror det er lurt å være litt obs på at man ikke skal lage en skikkelig negativt betinget reaksjon på mat.
|
|
|
#30 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Torsketunger. Min far likte dette meget godt. Jeg måtte sitte fra middag til jeg la meg ved bordet, for jeg klarte ikke spise opp. Kalde slimete klumper som bare vokste i munnen. :grøss:
|
|
|
#31 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Nei, jeg spiser det meste, men er ikke overbegeistret for blodig biff. Spiste både blodpudding, hval, boknafisk, rogn og lever i barndommen, men kan ikke huske noe negativt med det. Vi ble ikke tvunget til å spise, kanskje derfor. Men jeg fikk overdose av kokt torsk, og spiste det omtrent ikke fra jeg var 16 til 30, men nå synes jeg det er kjempegodt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Kokt kjøtt. :urk: |
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg greier ikke å spise lever og innmat, blodig og rått kjøtt av noe slag, ikke fiskehoder og fisketunger. Jeg liker generelt ikke å kunne se på maten hvilket dyr det har vært. Kjøper alltid filéter fremfor kyllig med skrog f.eks. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg har heldigvis aldri blitt tvunget til å spise opp mat jeg ikke likte. Og det er få matretter jeg absolutt ikke klarer å spise. Men rakørret, gravlaks og endel illeluktende (geit)oster kan jeg godt klare meg uten. Og jeg liker ikke veldig blodig kjøtt. Eller majones (det ødelegger alt hvis det er majones/majonesbasert dressing i en sandwich eller salat, sånn at den ikke lar seg fjerne). Sist redigert av Filifjonka : 22-11-09 kl 17:37. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lever, røkt kolje og hvalkjøtt ! Skrekk og gru. Bortsett fra det er jeg absolutt altspisende.
|
|
|
#36 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Åh, de feriene vi var oppi nord på besøk hos farfar var et mareritt. Da jeg var liten likte jeg ikke kål. Han hadde kål til hvert jævla måltid. Og samme prinsippet gjaldt borte som hjemme; sitt og spis opp. Fikk forøvrig ikke ta mat selv, min far var visst en tilhenger av å lesse oppå voksen porsjon.
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan ikke få sagt meg mer enig. Jeg ble tvunget til å alltid spise opp og det førte til at jeg i voksen alder utviklet et nokså anstrengt forhold til mat (spiser opp alt på tallerkenen selv om jeg er stappmett, fortsetter å spise til det er tomt selv om jeg blir dårlig o.l.). |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Blomkål. Det er virkelig satans verk.
|
|
|
#39 |
|
intro
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Røkt pinnekjøtt stiller langt, langt ned på lista, ja. Røkt kolje er heller ingen favoritt. Jeg er generelt ikke særlig glad i norsk tradisjonsmat.
|
|
![]() |
|
|