|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?All blodmat, innmat, viltjøtt og ganske mange sorter fisk. Jeg har aldri smakt verken blodpudding, blodpølse, lever, blekksprut ellet sushi, jeg blir dårlig bare av tanken. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Hel kylling stekt i mikrobølgeovn fra ca 1980. Servert med potet kokt i pose i mikro. |
|
|
|
#43 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg har ingenting som byr meg i mot som bunner i tvang eller lignende i barndommen heldigvis!
|
|
|
#44 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg har problemer med å tilnærme meg med mat som har sugekopper.
|
|
|
#46 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Pinnekjøtt og rakefisk er det jeg kommer på i farten. Antakelig noe med lukta å gjøre.
|
|
|
#47 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Penis? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lungemos og blodpudding holder jeg meg langt unna. Men det skyldes ikke at jeg har dårlige minner knyttet til det.
|
|
|
#49 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Som så mange andre har jeg tvangsminner fra barndommen. Det var verst når mormoren min kom på besøk, og moren min skulle vise at hun hadde kontroll på barneoppdragelsen. Jeg husker spesielt en fiskesuppe.
|
|
|
#50 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg var enormt kvalm jula -94, og brakk meg bare jeg kjente lukta av pinnekjøtt. Jeg klarer fremdeles ikke tanken på pinnekjøtt, eller kokt fårekjøtt for den saks skyld.
|
|
|
|
#51 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg er heldig som har hatt en flink matlagerske til mor, kjenner jeg.
|
|
|
#52 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg liker nesten all mat, men lungemos og smalahove byr meg rett og slett i mot og jeg skal ha ganske mange penger for å spise det. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?På veldig fin restaurant i Nice fikk jeg forresten servert en sånn liten fisk som de serverer overalt der. Det er noe lokalt søl de er veldig stolte av. Sikkert noe ala det norske sauehodet. Nuvel. På denne fine restauranten hadde de demontert dyret, gjort noe med fiskekroppen så det så ut som en orm og så satt fiskehodet tilbake på plass igjen oppå så det hele så ut som en orm med fiskehode. |
|
|
|
#55 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lever og kokt torsk |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Det jeg har minner om som gjør at jeg ikke klarer det, er kokt røkt torsk. Sist jeg spiste det spydde jeg rett og slett (prøvde å lure meg ut på badet for å spytte ut maten i toalettet, og endte med å kaste opp når jeg først var der...) og bare tanken på den retten gjør meg kvalm den dag i dag.
|
|
|
#57 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg var utrolig kresen som barn, og mine foreldre prøvde nok litt vel mange strategier for å få meg til å spise. Husker som det skulle være i går at noen tvang i meg en gaffel med fiskepudding på. Jeg kommer nok aldri i mitt liv til å spise fiskepudding.
|
|
|
#59 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Det er ikke noe jeg har sett eller fått servert som byr meg direkte mot, og jeg har heller aldri blitt tvunget i mat eller spist bedervet mat ved et uhell - mulig de tingene henger sammen? Jeg har ikke vært i nærheten av slike eksotiske ting som grillede testikler og sauehjerne og slikt, og ville nok prøvd å holde meg unna det hvis jeg kunne, og jeg tror nok jeg ville hatt problemer med å spise larver eller insekter, men så langt har det aldri vært noe problem.
|
|
|
#60 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg spiser ikke blodpudding eller blodpølse. Og så har jeg store problemer med kokt pølse servert med kokt potet. Vossakorv feks.
|
|
![]() |
|
|