Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ilse Jacobsen - hvilken olje bør jeg bruke?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 14:13   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ilse Jacobsen - hvilken olje bør jeg bruke?

Hører rykter om at IJ støvlene godt kan smøres inn med litt olje innimellom, hvis/når de blir matte osv.

Noen som har erfaring med hva slags olje som er bra å bruke? Ren og skjær oliven-, raps- og/eller solsikkeolje bare, eller noe annet?

Gammel 29-10-09, 16:28   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ilse Jacobsen - hvilken olje bør jeg bruke?

Aner ikke jeg, men jeg kjøpte med en svampeting når jeg kjøpte støvlene som jeg går over med sånn innimellom.

Gammel 30-10-09, 13:53   #3
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fant diverse info på nettet (jeg har ikke prøvd noen av rådene selv):

Kjøp svampen som Ilse Jacobsen tilbyr. Hold støvlene rene og bruk svampen på dem etter at de er tørre. Gjør dette med jevne mellomrom.

Bruk ALDRI oljebaserte vaske- eller blankemidler på støvlene!
Det ødelegger naturgummi.

På dna og eurosko har de ett produkt som heter Effekt. Funker som bare det på ilse jacobsen støvler ihvertfall. (står også på pakken at de kan brukes på gummistøvler)

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 15:20   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ikke oljebaserte midler nei, da er kanskje ikke olivenolje tingen!?? Så rart, har hørt flere si at dette er kjempefint å smøre de med, men tenkte kanskje noen her hadde er peil ...!??

Gammel 05-11-09, 16:05   #5
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker svampen, og det har holdt mine fine i mange år.

Gammel 05-11-09, 16:24   #6
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker også svampen på mine og min datters støvler

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:28   #7
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker Effekt på mine og synes det funker bra.

Gammel 11-11-09, 12:05   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Svampen må jeg kanskje forsøke å skaffe da ja, og ha Effekt på minnet! Takk!

Gammel 11-11-09, 12:07   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Effekt har svamp, så du trenger ikke skaffe en utenom.

Gammel 11-11-09, 12:17   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 11:15   #11
Shinana
Fullverdig medlem

Medlem siden: Dec 2007
Shinana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei,
Mitt råd er; bruk silikonspray! Gjør støvlene rene, tørk dem godt og spraye så på silikonolje. Gni dette godt inn, og tørk så av restene. Funker utrolig bra, og holder støvlene myke og smidige. Det er samme stoffet som svampene fra Ilse Jacobsen inneholder. Jeg har enda mitt første par Ilse Jacobsen. Har holdt dem ved like på denne måten, og de er nå snart 5 år gamle, og like gode selv om sålene begynner å bli ganske slitt.
Skal ikke si hvordan vegetabilsk olje virker på naturgummi, men produkter fra mineralolje bryter den ned. Den vil etterhvert sprekke og tørke opp. Vaselin er et produkt fra mineralolje.

PS! Silikonspray fåes kjøpt på bensinstasjon, Claes Ohlson, Biltema ogandre bilutstyrsbutikker.

Shinana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.