|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
Spinnoff fra barnevernstråden: lønn og såntJeg ser at de aller fleste mener at de tjener for lite i forhold til utdannelse, ansvar etc. Sist redigert av annemede : 23-11-09 kl 15:05. Årsak: For mange rare svar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lønn og såntEn "ingeniør" i det offentlige, dekker jo veldig mye forskjellig da: ingeniør, avdelingsingeniør, overingeniør, senioringeniør og hva det nå heter alt sammen. Det kan være ganske mange hundre tusen som skiller en fersk ingeniør fra en snart pensjonert senioringeniør, så jeg synes det er vanskelig å svare fornuftig på spørsmålet ditt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Lønn og såntMed min bachelor i ingeniørfag (i bygg) hadde jeg fått ca. 350.000 i begynnerlønn om jeg hadde begynt i stat eller kommune.
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Lønn og sånt
Jeg tror en nyutdannet sosionom eller barnevernspedagog tjener en del mindre enn det. Rundt 310 000, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lønn og såntTilbud og etterspørsel.
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lønn og såntIngeniør: Spør Nito.
|
|
|
#12 |
|
WF: Sausnebbet
|
Eller så finner man noen som ikke er kompetente nok, og ansetter dem i stedet for folk som har utdanning og erfaring i jobben. Ikke-kompetente er så mye billigere. Men det er vel kanskje en annen diskusjon. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lønn og såntJa, men da er man jo dum, hvis man ansetter noe annet enn det man trenger?
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Ja, men det er utrolig hvor mange dumme (eller kortsiktigtenkende) mennesker som sitter og ansetter.
|
|
|
#16 |
|
Hertuginne
|
Nei, strengt tatt er det ansettelsespolitikken. Men begynner man å lete etter årsaken til at ting og tang ikke fungerer så ender man som regel opp med å finne en eller annen idddiot som ikke har filla peiling men som har sjarmert seg til for mye ansvar.
|
![]() |
|
|