Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er det helt ut med lange skjørt/kjoler?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 16:23   #1
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Er det helt ut med lange skjørt/kjoler?

Skal alt være ca i knehøyde eller kortere nå for tiden? Jeg har kroniske ødemer (helvelser) i beina og det er ikke særlig pent kombinert med kjoler/skjørt med mindre de er lange. Men det er jo så vanskelig å finne noe som ikke er enten bunad, galla eller "hippie-ish".

Jeg har lyst til å pynte meg til julebordet, men det er et slit å finne noe. Løsningen blir alltid svart penbukse med press, høye hæler og en bluse som da må veie opp for manglende skjørt. Dvs den må være skikkelig pynta. Og det er ikke lett å finne det heller egentlig. Men finnes det egentlig lange skjørt/kjoler som ikke blir overpynta og som heller ikke er helt ut? Og hvor finner jeg i så fall det? Eller er det bedre å holde seg til buksa?

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:35   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det helt ut med lange skjørt/kjoler?

Det finnes lange skjørt, men de er ikke lette å finne. Jeg har tidligere funnet den type skjørt i litt mer (unnskyld utrykket) "kjerringbutikker" type PM og Vivikes, noen tror tydligvis at det er bare voksne damer som liker å gå med lange skjørt.

Gammel 22-11-09, 16:37   #3
Albertine
Passiv

Standard

Hvis du tåler at det er veldig, veldig gammelt og muligens litt stort i midja så har jeg et pent, svart sidskjørt å låne bort.

Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:38   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Noa Noa pleier å ha noen litt lengre skjørt, ellers er det ikke mange lange skjørt i butikkene nå.

Gammel 22-11-09, 16:41   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg elsker lange skjørt og kjoler. Jeg har ikke funnet noe de siste to årene.

Gammel 22-11-09, 16:42   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har funnet masse lange skjørt på Byoung, Match Woman, Vic, NoaNoa, Modern Design, Vero Moda, Lene V...
Alt til sin tid da, det meste selges vel rundt juletider. Jeg så nettopp flere lange skjørt på Match.

Gammel 22-11-09, 16:51   #7
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg har funnet masse lange skjørt på Byoung, Match Woman, Vic, NoaNoa, Modern Design, Vero Moda, Lene V...
Alt til sin tid da, det meste selges vel rundt juletider. Jeg så nettopp flere lange skjørt på Match.

Fotside? Nå er jeg 1.65, så det skal ikke nødvendigvis så mye til før det blir fotsidt til meg, men jeg kan ikke ha skjørt som stopper nederst på leggen.

Gammel 22-11-09, 16:56   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Helt fotside? De hadde det ikke på Match her jeg bor.

Gammel 22-11-09, 17:01   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett på Namasté, Noba? De pleier å ha pene, lange skjørt i viskose. Ensfarget og ikke hippie-ish.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 17:25   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Har du sett på Namasté, Noba? De pleier å ha pene, lange skjørt i viskose. Ensfarget og ikke hippie-ish.

Nei, den butikken har jeg aldri vært på. Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut.

Gammel 22-11-09, 18:38   #11
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Nei, den butikken har jeg aldri vært på. Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut.

Stikk innom. Jeg synes den i Kjøpmannsgata er mest oversiktelig, men det er sikkert hipp som happ. DesignForum kan også ha, men de klærne er kanskje litt mer "typete" og vanskelig å kombinere med andre overdeler.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:16   #12
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Fotside? Nå er jeg 1.65, så det skal ikke nødvendigvis så mye til før det blir fotsidt til meg, men jeg kan ikke ha skjørt som stopper nederst på leggen.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Helt fotside? De hadde det ikke på Match her jeg bor.

Ja, helt fotside. Var på Match i Bodø. De hadde ganske mange.
Ellers har jeg sett nylig på Byoung. Men det er jo mange butikker som har fotside kjoler. Man kan kanskje ha en kjole under og en topp over dersom man vil bruke en bestemt topp?

Gammel 22-11-09, 22:22   #13
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Noa Noa har en fantastisk, fotsid silkekjole inne nå. Helt enkel i snittet og aldeles nydelig.

Du kan se den her. Gå inn på Look Book. Der må du scrolle litt, men det er bare en fotsid kjole der, så du skjønner hvilken det er. Den kommer i stålblått og sikkert sort også, men det er litt forskjell på hva butikkene tar inn.

Gammel 22-11-09, 22:23   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må begynne å sy, Noba! Skjørt er det aller, aller enkleste mønsteret man kan lage. :leser om mønsterlaging for tiden:

Gammel 22-11-09, 23:14   #15
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Noa Noa har en fantastisk, fotsid silkekjole inne nå. Helt enkel i snittet og aldeles nydelig.

Du kan se den her. Gå inn på Look Book. Der må du scrolle litt, men det er bare en fotsid kjole der, så du skjønner hvilken det er. Den kommer i stålblått og sikkert sort også, men det er litt forskjell på hva butikkene tar inn.

Oioioi, den hadde vært helt perfekt, det er akkurat noe sånt jeg er på jakt etter. Siden jeg ikke er så høy så hadde den sikkert blitt helt fotsid og til meg, den viste litt mer legg enn hva jeg kan ha på bildet. Må ta en tur til byen etter eksamen på torsdag for å kikke litt.

Sy ja, Veronal..

Gammel 22-11-09, 23:39   #16
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åse Kleveland går alltid i lange skjørt/kjoler.

Gammel 23-11-09, 19:37   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Åse Kleveland går alltid i lange skjørt/kjoler.

Hmm, betyr det at der er helt ut det, kanskje?

Gammel 23-11-09, 21:08   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ellos har noen mener jeg, såg iallefall en fin lang kjole der for ikke lenge siden!

Sist redigert av ItsOnlyMe : 23-11-09 kl 21:33.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:14   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan få låne/ få muligens en Noa Noa kjole av meg. Jeg er 174 cm så den er ikke helt lang til meg, men til deg er den nok det. Je gar kjøpt den her inne, men aldri brukt den.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:30   #20
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var innom Byoung i sta, og la merke til en fin svart, lang kjole. Uten ermer riktignok, og med noe frynser. Men jeg likte den, antakelig er den lang nok til deg.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.