|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Jeg ser litt etter brukte Stokke senger på nett, men skjønner ikke helt hva man må ha og ikke ha. Jeg skjønner jo at senga kan brukes i ulike størrelser ettersom man fjerner eller legger til mellomstykkene, men trenger man noe ekstra? I noen annonser står det "dette er basic-sengen", mini-kit følger med (evt ikke med) osv. Hva trenger man egentlig? Og hva koster det, sånn ca? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Du kjøper sengen. Hvis du vil gjøre om sengen til en minivugge så trenger du et mini-kit for å gjøre den om til en vugge (du trenger i hvert fall en annen bunnplate + madrass).
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Jeg har en Stokke seng som bare kan være den store, dvs den kan forlenges med et ekstra sett. Når vi fikk oss denne senga for 7 år siden kunne man lage vugge av den ene buen hvis man hadde kitet til det. Etter dette har det kommet en ny variant der man har buen delt i to og på en eller annen måte bruker man bare buene til å lage en mindre voggelignende seng. Det er det jeg vet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Vi har 05 utgaven tidliger utgaver er som Anne c sier . 05 utgaven kommer som basic eller med minikit . Med minikit tar du de buede stykkene snur de omvendt og legger til to pinner , bunn og madrass og får da en miniseng på hjul 67cm bred og 82 cm lang. Sener skrur du vekk listene , ny bunn og madrass samt legger til de rette sidene . Neste skritt er å senke bunne , fjerne hjul og en side slik at barnet selv kan komme inn og ut . Da blir den 127 x 74 . Det holder foreløpig for vår 4 åring . Etter det kan du kjøpe et juniorkit som forlenger sengen til 167 cm . Vi betalte vel ca 6 lapper for senga med minikit . |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Vi fikk "kombi"-kiten (den heter ikke det) med baby og litt-større-baby-seng. 2 madrasser. Baby-sengen er uten sidevegger (elipse), litt-større-baby-sengen bruker to sidevegger og forlenger elipsen. Rundt 6000kr? :vetkke:
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Et annet kjekt alternativ kan være leandersengen. Passer fra nyfødt til ca. 8 år |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Skal rømme
|
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Den er veldig fin, men veldig dyr. Vi har to stokke sleepi, men jeg er litt usikker på om det var verdt det. På grunn av den runde formen utnytter man plassen i rommet dårlig også, og det merkes godt hos oss som har to slike senger inne i et rom på kanskje 10-12 kvadrat.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Jeg likte den Leandersengen. Den var mye finere enn Stokke sin i hvertfall.
|
|
|
#10 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?
Det er egentlig formen på rommet som gjør at jeg vurderer den. Senga må stå foran mitt klesskap, og trilles bort rundt hjørnet av vår seng hver gang jeg skal inn i skapet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tatt på
|
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Hovedsenga (Basic) koster ca. 5100, MiniKit ca. 1500 og JuniorKit ca. 2000.
|
|
|
#12 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Herregud, for noen priser. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tatt på
|
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Jeg vet, det er skrekkelig dyrt. Forrige seng fikk vi av svigers og den vi kjøpte i går var det 20 % avslag på.
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg Stokke Sleepi-prinsppet?Jupp. Leandersenga er i samme prisdivisjon (desverre). |
|
|
|
![]() |
|
|