Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sink mot kviser

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 19:19   #21
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sink mot kviser

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Man skal smøre hele ansiktet, jeg hadde den på om nettene. Tror ikke jeg hadde hver natt i begynnelsen, er noen år siden nå. Hadde vel annenhver natt i en uke og så hver natt etter det.

Takk for svar. Renser man ansiktet først, eller bare vasker vekk sminken?

Gammel 24-11-09, 21:41   #22
bikki
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2009
bikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg så ut som en skikkelig kvisete tenåring sammenhengende i 3 mnd (jeg er 38 år altså...). Fikk tips om Basiron og det virket som bare det. Ble helt kvisefri og har vært det siden!

bikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:15   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Man renser ansiktet først, men man må uansett til hudlege for å få dette på resept, så han forklarer hvordan det funker.
Jeg går på Differin på resept, noe av det samme som Aberela, tror jeg, bare nyere produkt. Det fungerer veldig godt. Smører et tynt, tynt lag i hele ansiktet. Jeg har også gått på tetracyclin-piller et år samtidig, og har fortsatt bare på kremen. Jeg får desverre utbrudd ennå, men det hjelper fortere med kremen, og du holder huden generelt glattere og finere hele tiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:18   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Om Differin og Abelera:

http://www.lommelegen.no/335858/differin

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 24-11-09, 22:18   #25
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Kjipt da. :comfort:

En annen ting jeg kom på som er essensielt er å finne en god peeling. Jeg bruker en enzympeeling to ganger i uka(comfort zone fra hudpleiesalong), får skikkelig babyhud. Når du bruker peeling virker kvisesalvene mer effektivt når du ikke har en tykk barriere med døde hudceller. Pevonia er også en kjempegod enzympeeling. Jeg har også prøvd Dermalogica enzympeeling, men den fikk jeg masse kviser av. Tror det var fordi den inneholdt tea tree oil, noe jeg har reagert på før.

Jeg scrubber en til to ganger i uka , nå har jeg akkurat bytta til en knallgod scrub fra st.ives med aprikos

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:24   #26
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Man renser ansiktet først, men man må uansett til hudlege for å få dette på resept, så han forklarer hvordan det funker.

Neida. Jeg ba om resept på Aberela av fastlegen og fikk det.

Gammel 24-11-09, 22:34   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Neida. Jeg ba om resept på Aberela av fastlegen og fikk det.

Ok, leger uansett kan jo skrive det, men det er vanlig med henvisning til hudlege dersom man har et problem som bør utredes.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 24-11-09, 23:17   #28
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Ok, leger uansett kan jo skrive det, men det er vanlig med henvisning til hudlege dersom man har et problem som bør utredes.

Det var ikke ansiktet som var problemet når jeg ba om kremen. Men det har kommet på i etterkant. Jeg bør vel kanskje bestille meg en time hos en hudlege og få det sjekket.

Gammel 25-11-09, 09:16   #29
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk også resepten hos fastlegen min. Fikk aldri noe tilbud om hudlege.

Gammel 25-11-09, 09:19   #30
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg renser alltid ansiktet før jeg smører på kremer.

Gammel 26-11-09, 12:43   #31
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Eller tannkrem. Jeg har fikk dette tipset for et par år siden og jeg tok på tannkrem før jeg la meg. Høres sikkert kvalmt ut, men det funker.

Jeg tror det er sinken i tannkremen som funker.
Sink er svært bra for kviser og små sår.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 13:38   #32
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Rare Minerals fra ID minerals er den som har et spesielt sinkholdig pulver som både dekker og tørker ut kviser, demper rødme og får fet hud til å ro seg litt ned.

Funker fint på meg iallefall.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.