Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker leste dere da dere var tenåringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 09:28   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg var en skikkelig lesehest, og leste omtrent alt jeg kom over. På hytta var det en samling med Jack London-bøker som jeg pløyde igjennom med varierende resultat (forsto liksom litt mer av "Når vildyret våkner" og "Ulvehunden", enn av "Kong alkohol" )
Jeg leste også alle alaska-romanene til pappa på hytta.

Hjemme så leste jeg alt som sto i hyllene, så da ble det endel gamle klassikere som f.eks. Kristin Lavransdatter triologien som jeg likte kjempegodt. Dessuten så leste jeg alle de der "Kjør meg til slottsplassen" - "Å være ung er for jævlig" - og resten i samme genre. Jeg ble meget bevisst på at narkotika ikke var tingen for meg av å lese dem

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:00   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg var en skikkelig lesehest, og leste omtrent alt jeg kom over. På hytta var det en samling med Jack London-bøker som jeg pløyde igjennom med varierende resultat (forsto liksom litt mer av "Når vildyret våkner" og "Ulvehunden", enn av "Kong alkohol" )

Ulvehunden var en av ganske få romaner som stod hjemme hos mormor og morfar, så den har jeg også lest mange ganger. Nå minnet du meg på at jeg egentlig har lyst på både den og Når villdyret våkner på engelsk. :løper_til_Amazon:

Gammel 27-09-06, 22:41   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Så moro, da Håper du finner dem !!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ulvehunden var en av ganske få romaner som stod hjemme hos mormor og morfar, så den har jeg også lest mange ganger. Nå minnet du meg på at jeg egentlig har lyst på både den og Når villdyret våkner på engelsk. :løper_til_Amazon:

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:32   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste dere da dere var tenåringer?

Jeg slutter meg til lesehestklubben, var gjennom det meste i barne- og ungdomsavdelingen. Synd jeg ikke har vært like flink til å prioritere lesing som voksen!

Jeg leste igrunnen det meste, men likte godt de gamle ungpikebøkene på et tidspunkt ja. Vel, på et tidspunkt, et tidspunkt som har strukket ut til å være meget nært i tid . Jeg liker dem ennå . Det er 2 måneder siden jeg endelig hadde full Ina-serie, kjøpt på qxl av litt ymse. Der fant jeg også Alle smiler til Anne, min absolutte favoritt da jeg var 11. Og den er like søt ennå. Like enkel, ukomplisert og fascinerende.

Ellers leste jeg også Elstad, Brantenberg, alle disse narkotikabøkene som fantes på den tiden (er det lagd like mange om "nåtidens store farer"?), Evi Bøgenæs, Agatha Christie, alt i Ungdomsbokklubben ++.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.