Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Trenger jeg en foodprosessor?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 12:35   #21
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Trenger jeg en foodprosessor?

Nå begynner jeg å lure også. Har en Major til bakst, samt en stavmikser m/tilbehør som er moden for utskiftning. Burde jeg heller hatt bosch prosessoren som er nevnt tidligere enn en ny stavmikser?

Gammel 26-11-09, 12:40   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har en som ligner den der Bosch-saken, og den har jo så liten bolle!
Når jeg skal lage kjøttkaker må jeg lage det i to omganger ...

Og det er ørten deler å stable i oppvaskmaskinen. Selv bollen, lokket (og en dippedingsen til å dytte nedi ting), holderen i midten, og så kniv-greiene.

Det som irriterer meg aller verst, er at den går så varm. Kan ikke lage eggedosis i den f.eks.

Ja, jeg må lage kjøttkakene i to omganger om jeg skal lage til et selskap feks, men til bare oss fire (og det er jo sjelden jeg lager til meg enn oss) går det fint i en omgang. 500 gram kjøttdeig går fint nedi.
Det er ikke holder i midten på Boschen, så det er 4 ting å stable i oppvaskmaskinen. Ikke noe pes.
Og min blir ikke særlig varm? Men jeg har ikke brukt den til å piske krem eller eggedosis i, da bruker jeg Kenwooden. Stress. Hadde ikke piskedeler til Boschen, sikkert eldre modell jeg hadde. Så det er ganske good at det er piske-stæsj til den i linken oppfor her, den skal jeg ha!

Gammel 26-11-09, 12:42   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Nå begynner jeg å lure også. Har en Major til bakst, samt en stavmikser m/tilbehør som er moden for utskiftning. Burde jeg heller hatt bosch prosessoren som er nevnt tidligere enn en ny stavmikser?

Jeg har jo et kjærlighetsforhold til Boschen, så jeg vil si et rungende JAAA. Men andre sverger til stavmikser. Vet ikke jeg. Jeg må hvertfall ha noe som kan lage mengder av knust kjeks, sjokolade og nøtter, og masse revet gulrot og andre grønnsaker og revet ost.

Gammel 26-11-09, 12:59   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får i hvert fall kjøpt tilbehør til Major-en som hakker nøtter etc. Det har Ole Brumm.

Gammel 26-11-09, 14:04   #25
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøp foodprosessoren som hører til Kenwooden da vel. Jeg har denne. Jeg har også kutteren som settes på enden og hvor maten går rett i egen bolle. Den liker jeg også veldig godt.

Det finnes mye kjekt ekstrautstyr til Kenwooden.

denner

Gammel 27-11-09, 12:08   #26
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Hah, for en mann jeg har! Nevnte dette i går på tlf og sendte link til den fra Bosch på mail. Hva kom mannen hjem med? Den fine fra Kenwood!
Han kan hvis han vil, jeg ble superglad og overrasket!
Nå står den på kjøkkenbenken klar til bruk!

Gammel 27-11-09, 14:05   #27
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Nå blir det ekstrautstyr til Kenwooden.
Koster ca 600,- og da slipper jeg jo å ha en egen maskin som tar plass i de fulle skapene mine. Genialt!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:08   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg ønsker meg ny Kenwood. Fankern altså, så at de selger splitter ny Kenwood Major på Lefdal til 1990,- kroner nå!! Med masse utstyr. Men har vi råd? NEI! Jaja, jeg skal ha en neste år hvertfall. Min er arvet etter mormor og mangler deler osv. Og den lukter røyk selv om jeg har vasket alle deler som kan vaskes i maskin 5000 ganger, i tillegg til å vaske selve maskinen så godt jeg kan.

Gammel 27-11-09, 14:17   #29
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ønsker meg ny Kenwood. Fankern altså, så at de selger splitter ny Kenwood Major på Lefdal til 1990,- kroner nå!! Med masse utstyr. Men har vi råd? NEI! Jaja, jeg skal ha en neste år hvertfall. Min er arvet etter mormor og mangler deler osv. Og den lukter røyk selv om jeg har vasket alle deler som kan vaskes i maskin 5000 ganger, i tillegg til å vaske selve maskinen så godt jeg kan.

Vi fikk vår til bryllupet, genialt. Den koster jo mange tusen, noe vi ikke hadde hatt råd til selv.
Jeg elsker Kenwooden vår og gleder meg til å få flere deler til den.

Kan dere ikke kjøpe på sånn avbetaling, Iset?

Gammel 27-11-09, 14:36   #30
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Liten avsporing - dere som har Kenwood. Hvor sterk motor har dere? De har stadig tilbud på de som er 900 Watt tror jeg.
Er den sterk nok?

(jeg har en foodprosessor, men bruker den aldri) Synes det er for mange deler å holde styr på, så den står i boden. Bruker stavmikseren til småtterier, og river ost for hånd, eller aller helst - kjøper ferdig revet)

Gammel 27-11-09, 14:38   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Vi fikk vår til bryllupet, genialt. Den koster jo mange tusen, noe vi ikke hadde hatt råd til selv.
Jeg elsker Kenwooden vår og gleder meg til å få flere deler til den.

Kan dere ikke kjøpe på sånn avbetaling, Iset?

Tja joo ... Men vi har så mye annet å kjøpe- Du så stua vår, vi ser jo nyinnflyttede ut ennå, må ha nye stoler til spisebordet, bilder, hyller til stua og kjelleren og mye annet. Urk. Men vi får gavekort på Ikea til jul, tror jeg, og etterpå kan vi spare til Kenwood eller ta det på avbetaling.

Gammel 27-11-09, 14:58   #32
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Kenwood Major 1200 w. Den er gull den. Jeg baker en del med den og da ble jeg anbefalt i butikken den på 1200. Onkelen min kjøpte seg nettopp den på 900 watt, han bruker mest kjøttkverna og foodprosessoren og da holdt det visstnok med 900.

Tror egentlig det går greit å bake med 900 w og, men det var mamma som betalte så da ble det 1200 Watt.

Gammel 27-11-09, 18:10   #33
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Liten avsporing - dere som har Kenwood. Hvor sterk motor har dere? De har stadig tilbud på de som er 900 Watt tror jeg.
Er den sterk nok?

Det spørs jo hva du skal bruke den til. Jeg har Major Titanium. Den er på 1200 watt og jeg ville ikke hatt noe mindre.

Gammel 27-11-09, 19:18   #34
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Vi har også Major Titanium 1200 watt. Jeg kunne ikke hatt en svakere.
Jeg baker mye brød og store bolledeiger, og må derfor ha noe kraftig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.