Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skulle du ønske du var religiøs?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 09:33   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Skulle du ønske du var religiøs?

Statskirken ja - det må jeg si.
Jeg er medlem der. Jeg har aldri meldt meg ut rett og slett. Først var det sløvhet som gjorde det. Men så fikk jeg en opplevelse. En venninne mistet barnet sitt i en grusom ulykke. Og i den mest kritiske sorgperioden så gikk det opp for meg hva en prest faktisk gjør på jobben sin. Hun er ikke spesielt kristen av seg. Men presten inngikk i kriseteamet rundt henne og familien. Presten gråt med dem og snakket og gikk ikke hjem etter at klokka var så og så mye. Han bar dem rett og slett gjennom den mest kritiske fasen tror jeg.

Det å ha en som har den jobben der er uendelig verdifullt i et samfunn. Og om man skulle legge ned kirkene og gi den oppgaven til noen andre så ser jeg ikke for meg at man ville fått avsatt de nødvendige ressursene. Dermed har jeg bestemt meg for å stå i statskirken videre fordi jeg synes det er greit at det brukes penger til å opprettholde et sånt kriseapparat. Litt medmenneskelighet har vi råd til å betale for - det er ikke alle som har tilgang på det sånn utenom.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.