Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 19:47   #1
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Jeg likte ikke "Fatso" og ikke "Vindens skygge".

Gammel 29-11-09, 20:09   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

De dårligste bøkene er som regel de jeg ikke gidder å fortsette å lese. Sist jeg opplevde det, var da jeg prøvde meg på Snømannen av Jo Nesbø. Første kapittel var ganske spennende. Men noen sider uti andre kapittel, som inneholdt inngående beskrivelser av gardinene på hovedpersonens kontor, skjønte jeg at dette ikke var noe for meg. Unni Lindell ligger også høyt på lista over verstinger. Jeg fullførte boka, så noe ga den meg da. Men for en herlig bildebruk, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:14   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Åh, her var det masse dårlige bøker (som jeg har lest, til siste side).

Jeg er litt her, jeg også:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kan ikke slutte når en bok er dårlig. Da spøker den for meg i lang tid etterpå og gir meg ikke fred. De må leses ut de dårlige også.

Jeg MÅ bare lese ferdig, så jeg er 100 % sikker på at jeg kan slakte det med god samvittighet etterpå.

Enig med alle som misliker Sofies verden, Arnaldur Indridason og Wheel of times, og L - selv om jeg personlig syns Muleum var mye verre enn L. Rine stiller også med en sterk kandidat. Jeg har ikke lest akkurat Jenny S, men en annen av samme forfatter. Matilde, tror jeg den het. Skulle bare lese den for å sjekke hva disse chic-litt-greiene var, og aldri mer. Det er muligens den dårligste boka jeg har lest noen sinne, den er iallfall en av dem det har provosert meg mest å sløse bort tid på.

Ellers syns jeg Pulverheksa-bøkene er noe oppskrytt møl.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 29-11-09 kl 20:29.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:21   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg led meg igjenom "Sult" av Knut Hamsun på videregående, det er den kjipeste boka jeg noen gang har lest ferdig
Ellers begynte jeg på Jo Nesbøs "Flaggermusmannen", men jeg liker ikke måten han ordlegger seg på, og den har jeg lagt bort. Kanskje jeg leser den ved en senere anledning når ammetåka har lagt seg, og konsentrasjonsevnen er tilbake.

Gammel 29-11-09, 20:37   #5
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 10-09-10 kl 21:20.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:13   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Taushetens konsekvenser. Jeg husker ikke hvem som har skrevet den, den er uansett ganske ny tror jeg. Fy flate for en kjedelig bok.

Gammel 29-11-09, 21:41   #7
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg har lest mange dårlige bøker. Mange av dem er nevnt. To bøker jeg er utrolig skuffa over er "Vindens skygge". Den ble skrytt opp i skyene, men jeg ble aldri fenget. Det samme gjelder "Den fjerde regelen".

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:30   #8
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Jeg likte ikke "Fatso" og ikke "Vindens skygge".

Der er vi veldig enige Ullsokk
Fatso er en sånn bok som jeg synes var kvalm rett og slett, hvor inngående går det an å beskrive runking liksom

Kom meg heller ikke i gang med Vindens skygge, selv om alle anbefaler den.

Likeså Larsson trilogien.
Ellers må jeg bare si at jeg er veldig altspisende av bøker.
likte både halvbroren og Lindell/Dan Brown jeg. Har lest alle bøkene til Denise Rudberg også - fin strandlektyre

Er vel ikke superimponert over Anne B Ragdes bøker jeg heller, men lesbare var de jo....

Gammel 01-12-09, 22:40   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

De første som slår meg: Alkymisten, Maskeblomstfamilien, Vindens Skygge, Engler og Demoner og Bienes hemmelige liv.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ingen som nevner "Bort med den dagen da Jon ble født"?

Den elsker jeg å hate. Eller hater å elske, alt ettersom.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.