Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

"Feit" - noe jeg ikke har fått med meg

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 19:14   #21
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Feit" - noe jeg ikke har fått med meg

Jeg bruker aldri ordet "feit" om noen. Jeg tenker dessuten at hvis voksne bruker det ordet kan barn også fange det opp og bruke det, ev. mot hverandre.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 19:17   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg bruker aldri ordet "feit" om noen. Jeg tenker dessuten at hvis voksne bruker det ordet kan barn også fange det opp og bruke det, ev. mot hverandre.

Jeg har heller aldri brukt ordet feit, hverken om meg selv eller andre.
Selv om jeg definitivt var kvalfifisert for å bli kalt feit for ett år siden
Var jo ikke sånn at jeg sleit med noen kg for mye akkurat

Men jeg sier heller overvektig, eller stor.

Jeg har heller ikke lyst til å ha barn som benytter seg av ordet feit.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 19:20   #23
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I min verden tror jeg vi sier "stor". Bruker sjelden "overvektig".

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 19:20   #24
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke like "ekkelt" å bruke stygge ord eller si nedsettende ting om seg selv, synes jeg. Jeg kan f.eks. si at jeg synger som en kråke, eller er skikkelig skikkelig dårlig til å danse, uten at jeg føler at jeg er slem mot meg selv av den grunn, men jeg ville jo aldri sagt det om noen andre.

Enig. Jeg er virkelig håpløs i forhold til sang og dans, noe jeg ikke legger skjul på. Feit kaller jeg meg ikke, men "bare skinn og bein" har jeg hørt nevnt om meg og mine "likestilte". Ikke spesielt flatterende det heller.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 19:30   #25
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Fordi jeg er feit. Er ikke noe å legge under en stol. Å gida mege så overvektig jeg er. Det er bare en brøkdel av hva jeg føler meg. Jobber med saken og drømmer om den dagen jeg kan slutte å si det. Går ikke rundt å sier til andre at de er feite.

Sier meg enig i alt dette. Jeg er på vei mot en mindre feit tilværelse.

Gammel 17-01-07, 19:38   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er gladtjukk.

Feit er et stygt ord.

Gammel 17-01-07, 19:39   #27
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirsebær; et gladt jukk.

Gammel 17-01-07, 19:50   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kirsebær; et gladt jukk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:14   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feit er hva man gjør det til. Jeg syns feit er et kult ord, mye bedre enn såkalt politisk korrekte overvektig. Om jeg kaller meg selv overvektig, så føler jeg at jeg forsøker å gjemme kiloene mine. Jeg er feit, SMELLFEIT og temmelig stolt er jeg og! Feit, feit, feit, feit, feit; se, det ordet gjør faktisk ikke vondt så lenge man ikke har intensjoner om at det skal gjøre vondt. Det er ikke verre enn tynn, faktisk. Det er rett og slett det motsatte. Om noen sier til en person; herregud så TYNN du er, det er jo ikke PENT! Da brukes ordet nedsettende på lik linje som ordet feit kan brukes nedsettende; helvetes feite kjerring, se og slank deg! Men jeg kan ikke se at ordet TYNN tas opp i det vide og det brede, det er fordi det er LOV å være tynn, mens det ikke er lov å være feit. Jeg vil påstå at alle andre enn meg har et problem med at jeg er feit. Ja, jeg kunne gjerne tenkt å være 50 kilo lettere, men jeg er det ikke og akkurat nå så gir jeg en god faen. Jeg er mer opptatt av at forretninger skal selge meg regntøy som passer MEG, ikke at JEG skal slanke meg for å passe tøyet deres! Jævla idioter.

Dette vil jeg gjerne kåre til månedens beste innlegg på FP.

Gammel 17-01-07, 20:49   #30
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er et stygt ord. Litt vulgært, rett og slett. Det er så mange andre fine ord man kan bruke.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:50   #31
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine ord? Slik at man kan pakke det inn og plutselig være ti kilo lettere?

Gammel 17-01-07, 20:57   #32
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Feit er hva man gjør det til. Jeg syns feit er et kult ord, mye bedre enn såkalt politisk korrekte overvektig. Om jeg kaller meg selv overvektig, så føler jeg at jeg forsøker å gjemme kiloene mine. Jeg er feit, SMELLFEIT og temmelig stolt er jeg og! Feit, feit, feit, feit, feit; se, det ordet gjør faktisk ikke vondt så lenge man ikke har intensjoner om at det skal gjøre vondt. Det er ikke verre enn tynn, faktisk. Det er rett og slett det motsatte. Om noen sier til en person; herregud så TYNN du er, det er jo ikke PENT! Da brukes ordet nedsettende på lik linje som ordet feit kan brukes nedsettende; helvetes feite kjerring, se og slank deg! Men jeg kan ikke se at ordet TYNN tas opp i det vide og det brede, det er fordi det er LOV å være tynn, mens det ikke er lov å være feit. Jeg vil påstå at alle andre enn meg har et problem med at jeg er feit. Ja, jeg kunne gjerne tenkt å være 50 kilo lettere, men jeg er det ikke og akkurat nå så gir jeg en god faen. Jeg er mer opptatt av at forretninger skal selge meg regntøy som passer MEG, ikke at JEG skal slanke meg for å passe tøyet deres! Jævla idioter.

Utrolig bra

Gammel 17-01-07, 21:02   #33
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alan, her.

Men hvorfor bruker du det om deg selv? Hvorfor er du så ekkel mot deg selv?

For meg er det en forsvarsmekanisme.
Jeg er virkelig veldig ukomfortabel med kroppen min og da er det lettere å komme andre i forkjøpet og heller selv kalle meg feit.
Det blir å spøke det bort på en måte, selv om det er blodig alvor for meg.
Selvsagt er det nedsettende og lite klokt å si sånt om seg selv, men det gjenspeiler vel bare hva jeg føler.

Og Sitron: Det innlegget ditt er bare jævla bra!

Gammel 17-01-07, 21:24   #34
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker det kun om meg selv, og det er jo fordi jegt ER det. Hva annet skal jeg si? Overvektig? Jeg er da mer enn det. Tjukk? Er da mer enn det og. Blubbete kanskje ...

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:28   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg synes det er et stygt ord. Litt vulgært, rett og slett. Det er så mange andre fine ord man kan bruke.

Er det noen fine ord som beskriver sykelig fedme?

Gammel 17-01-07, 21:40   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke ordet "feit", og må ærlig innrømme at jeg ikke gadd å svare å Sitrons innlegg om "feiteklær", selv om jeg nok hadde hatt noen tips å komme med.

Jeg er sur på VG og Dagbladet som plutselig har begynt å snakke om "de feite". Jeg får ikke si "neger" fordi andre personer skal bli støtt av de negative konnotasjonene. Vel, "feit" er et tilsvarende ord, et utrolig negativt ladet og ondskapsfullt ord. Så hvorfor skal det da være greit å slenge om seg med det ordet i hytt og vær?

Ja, jeg kaller meg selv "feit" noen ganger. Men det er dager hvor jeg hater meg selv og aller helst bare vil forsvinne. Så for meg personlig er dette et virkelig nedlatende og hatefullt ord.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:42   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er synd at du skal la deg trakke på av et lite ord.

Gammel 17-01-07, 22:20   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Fine ord? "Korpulent" og slikt?

Gammel 17-01-07, 22:31   #39
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fine ord? "Korpulent" og slikt?

Eller: Adipositas = fedme
Måtte flire første gang jeg slo opp det ordet, etter å ha lest det i en pasients epikrise.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 22:40   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirsebær; et gladt jukk.

Ja, det er også godt mulig.

Skulle vel skrevet gla'tjukk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.