|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Ja. Det blir verre og verre også...
|
|
|
#24 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Eg blir veldig motlaus og stressar for den minste ting. Går det endå ein halvtime utan mat, så begynner eg å kaldsvetta og skjelva lett. Jepp, eg passar på blodsukkeret. Sonen min blir ei lita ugagnskråke, og veldig sensitiv for kritikk!
|
|
|
#25 |
|
kamerat
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Jeg blir sur, slem og irrasjonell, faktisk.
|
|
|
#26 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Det er ikkje få gongar mannen min har tatt meg i handa, leida meg inn på kjøkkenet, såtte meg ned på ein stol og servert meg ei skive eller tre. Eg blir mega hissig og rett og slett grinete når eg ikkje et ofte nok. Storebror har også arva denne egenskapen.. Det er egentlig ganske forferdelig
|
|
|
|
#28 |
|
saftig
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Grinete er vel egentlig et resultat av det fysiske ubehaget jeg får når det går mer enn 3-4 timer mellom måltidene. Jeg blir direkte dårlig når blodsukkeret er for lavt. Jeg får vondt i hodet, blir uvel og føler meg dorsk og dårlig.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?
Samme for meg egentlig, jeg blir svimmel og rar, og da er jeg jo ikke noe hyggelig. Direkte sur blir jeg ikke, men jeg kunne nok bli det før da blodsukkeret var mer ujevnt (nå er det ganske stabilt og jeg spiser jevnlig). Store deler av familien min er sånn, så det var veldig festlig sist vi var på tur sammen og far, søstre og jeg hadde lavt blodsukker samtidig... En lærer seg heldigvis teknikker for å holde det i sjakk. Nødmat i vesken er et must for meg! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Ja, enkelt og greit.
|
|
|
|
#34 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Nei, jeg kan gå ganske lenge uten å spise. Men jeg får hodepine og sånt etter hvert.
|
|
|
#35 |
|
Glad
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Ja, jeg blir gretten, ilter og oppfarende når jeg ikke får mat i rett tid.
|
|
|
#36 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Jeg blir grinete og slem, ikke bare av lavt blodsukker, men også om jeg er for varm eller kald eller må på do. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Hertuginne
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Grinete? Njanei. Ekstremt sur og sint, med null antenne og hissigere enn en kinaputt? Åh, jada! Lavt blodsukker er ikke noe for meg, nei.
|
|
|
#38 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?Ja, det gjør jeg. Og jeg blir helt ukritisk til mat. Å handle matvarer i denne tilstanden har ført til at jeg har kommet hjem med diverse svære kaker, flere pakker kjeks og sjokolade, hurtig-mat ol i store mengder. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?
Jeg er akkurat som din mann.
|
![]() |
|
|