Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vanlig å ha med besteforeldre på juleavslutning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 13:19   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vanlig å ha med besteforeldre på juleavslutning?

Jeg lurer på om det er mange som pleier å ha med besteforeldre og sånt på juleavslutningene til ungene? Synes dere det er ok at det også kommer andre enn bare foreldre og søsken?

Førsteklassingen min skal ha juleavslutning på skolen i dag, og han er litt lei seg siden pappaen er bortreist og dermed ikke får vært med. Jeg spurte moren min om hun ville være med istedet, men hun skulle på jobb og foreslo (det vil si, hun foreslo ikke men ringte og inviterte uten at jeg visste det ) at oldeforeldrene kunne være med. Så nå har jeg to stykk oldeforeldre som gleder seg til juleavslutning i ettermiddag. Det står ingenting på invitasjonen fra skolen om man kan ta med seg andre, og jeg tenker at dersom alle har med seg fler enn bare sin familie så blir det jo fryktelig trangt der. Samtidig så er det jo koselig for oldeforeldrene (og ungene!) å få vært med på sånne ting. De skal selvsagt få være med, jeg bare lurer på hvor vanlig det er?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:20   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig å ha med besteforeldre på juleavslutning?

Vi har alltid hatt med besteforeldre.
Både ungene og besteforeldrene synes det er veldig hyggelig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:32   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet at mamma og pappa har pleid å være med på juelavslutning når tanteskatten har hatt det.

Gammel 02-12-09, 13:40   #4
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

På skolen vår bruker det å stå i innbydelsen dersom det er begrensninger på hvem eller hvor mange gjester elevene kan ta med. Enten spesifiseres det at arrangementet er for foreldre og søsken, eller så poengteres det at det er plass til at hver elev har to besøkende osv. Hadde det ikke stått noe spesielt, hadde jeg gått ut fra at beste-/oldeforeldre hadde vært helt OK:

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:42   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Her er det vanlig av besteforeldre er med. I julebrevet som skolen sender ut så står det at besteforeldre og familie er velkommen.

For min del så har aldri besteforeldre brydd seg om å bli med.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:53   #6
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde hatt med besteforeldre om det falt seg sånn.. men de har en 8åring selv, og er alt for travelt opptatt til å følge med på slike ting..

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:39   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her varierer det. Men i år er besteforeldre/familie invitert til avslutningen.
Mamma og pappa skal være med.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:53   #8
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

På skolen vår bruker det å stå i innbydelsen dersom det er begrensninger på hvem eller hvor mange gjester elevene kan ta med. Enten spesifiseres det at arrangementet er for foreldre og søsken, eller så poengteres det at det er plass til at hver elev har to besøkende osv. Hadde det ikke stått noe spesielt, hadde jeg gått ut fra at beste-/oldeforeldre hadde vært helt OK:

Jepp, det gjør det hos oss også, etter at det var altfor, altfor fullt i fjor.
I år kan barnet ha med 2 voksne pluss søsken.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:45   #9
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Vi har med besteforeldre, det står også på påmeldingen att besteforeldre er velkommene

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:45   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke besteforeldre å ha med så vi vurderer å spørre onkel og tante om de vil bli med.
Det er lov å ha med besteforeldre å når de ikke kan så regner jeg med det er greit med andre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:51   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi fikk beskjed om at besteforeldre, tanter, fadre og whoever var invitert. Vi kommer likevel bare med oss foreldre. De andre bor jo ikke her.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.