|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)Kommer litt ann på. Jeg vil helst vaske det på 60 grader, men får jeg ikke maskinen fylt opp, så vasker jeg det med det som vaskes på 40 grader. Er ikke helt nazi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)60 grader her også.
![]() |
#23 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)40 og 60 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)Jeg vasker også på 60 grader. Mulig at de lekre blondegreiene mine blir slitt litt raskere (og jeg tørketromler dem jo også), men den prisen betaler jeg gjerne.
![]() |
#25 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)Truser og sokker alltid på 60gr. Utenom dem fineste i blonde/silke...dem blir vasket på 40, helt til dem er begynt å bli "godtbrukt", da havner dem i 60vasken dem også! Bhèr dem går i finvask/håndvask 40gr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)Truser alltid på 60, samme med sengetøy og håndklær og kjøkkenhåndklær/kluter. 90 på klutene vi vasker bad og gulv med og håndklær vi bruker på gulvet på badet. Alt annet på 40, bortsett fra ull og silke som går på 30. Jeg bodde et år i Guatemala, der ble aldri noe vasket på mer enn 40, og det gikk jo greit, men jeg har også lest at 60 er best i forhold til å unngå sopp og annet. Jeg vasker ikke om igjen hvis noe havner på 40 i stedet for 60, men er ganske nøye på sorteringen ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)60. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)40 grader. Men nå er jeg åpplyst og skal gjøre som Joika. Altså ikke helt nazi.
![]() |
#31 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)Eg vaskar undertøyet vårt på 60 grader.. Innimellom hiv eg dei på 90 grader og det har gått greitt til no
![]() |
#32 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)60 grader her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)Som regel på 60 grader. Men om jeg fyller opp maskinen med 40 graders tøy så blir det 40 grader.
![]() |
#34 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)
Det med undermerking er veldig vanlig. Dvs at de merker klærne med lavere temperatur enn det de trenger (og tåler) bare for å være på den sikre siden mht farge, slitasje og slikt. Jeg ser bort fra vaskeanvisning, jeg ser på materialet og vasker det deretter.
![]() |
#36 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)60 her også
![]() |
#37 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)Jeg vasker også på 60 sammen med håndklær, og så blir det en og annen kokvask innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Hvor mange grader vasker dere voksenundertøy på? (truser)60 grader, og hvis det ikke tåler det, er det ikke verdt å ha. Hvis jeg skulle vaske på 40 grader måtte jeg enten kjøre halvfulle maskiner ofte eller kjøpe mye mer undertøy, det er så lite annet som går på 40.
![]() |
|
|