|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Nei, ikke i det hele tatt. Trøsten er at ungene er glade i meg likevel, og at jeg vet ting kommer til å bli bedre når jeg bare får natta tilbake, og vi får flyttet.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Så langt så vel! Egentlig rimelig fornøyd med egen innsats. Nå er jo junior bare 20 mnd så de store utfordringene kommer kanskje ikke før senere. Har forholdsvis lang lunte og det er som oftest ganske god stemning i heimen. Har flyttet til ny by og trenger å bli kjent med mennesker med små barn. Spesielt med tanke på aktiviteter ute på helg. Leking ute synes jeg nemlig er ganske kjedelig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jeg er noen ganger bra, andre ganger ikke. Jeg vil si at jeg er en ytterst menneskelig mor, og jeg henger meg ikke opp i at jeg tidvis ikke lever opp til egne forventninger. Alt i alt, så mener jeg at poden har det ganske greit sammen med meg. Han lurer ikke på om jeg er glad i han, om han får mat, om han får hjelp om han trenger osv. Han har trygghet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Tja. På det som er viktigst for meg, er jeg riktig flink. Barna mine får masse kos og oppmerksomhet, og jeg føler selv at jeg lærer dem å ha det gøy. De blir passet godt på, men får samtidig frihet til å utforske tilværelsen sin. Det er jeg fornøyd med.
![]() |
#45 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jeg tror jeg er en bra mamma på mange måter, men min kreftsykdom har gjort meg til en sliten mamma. Jeg er ikke kjeftete og ganske diplomatisk. Minstejenta på 9 år har blitt veldig knyttet til sin far. Jeg prøver å være en god mamma når jeg orker. Når en blir alvorlig syk så endres rollene hjemme også. Viktig å tenke hva som er viktig for å være en god forelder. For meg er det å være tilstede for barna, lytte og gjøre det hyggelig hjemme når jeg orker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Nå har jeg fått tenkt meg grundig om og ser at jeg var litt for kritisk til meg selv da jeg svarte sist. Jo, hverdagen er stressende og jeg skulle ønske jeg var mer tålmodig og "gøyal" mamma som ikke kjeftet i hytt og gevær. Men, samtidig er jeg flink til å finne på ting med familien i helger og ferier, jeg planlegger og organiserer små og store utflukter og har faktisk fått skryt for at jeg er så aktiv med ungene. Skulle vært en bedre mor, men er kanskje ikke så aller verst bestandig.
![]() |
#47 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jessica |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Ikke i dag :dårlig morgen, kjeftemamma:
![]() |
#49 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jeg kunne ønsket meg mer overskudd, og så skulle jeg ønske vi var flinkere til å være mer fysisk aktive i helger og sånt. (Det virker som dette er ting som går igjen hos flere, så vi er sikkert ikke "spesielt ille".) Men i det store og det hele synes jeg jeg trives med min egen rolle som forelder, og at jeg vanligvis har et fint og konstruktivt forhold til sønnen min. Og det praktiske/"fysiske" er jo på plass, med stort sett god og sunn mat, ordentlige klær, oppfølging med skolen, høytlesning, hjelp med praktiske ting og svar på ting han lurer på.
![]() |
#50 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?
Jeg har ikke dårlig samvittighet for å være et menneske på godt og vondt. Med følelser. Det forstår faktisk ungene mine også, fordi jeg snakker med dem. Det er ikke verre enn det. Jeg forteller ungene mine hva jeg tenker og føler, og det går strålende. "Når du gjør sånn, eller oppfører deg på denne måten, blir jeg lei meg FORDI sånn eller slik, eller jeg blir irritert FORDI sånn eller slik". Det samme gjør ungene mine. "Mamma, jeg blir sint på deg når du sier eller gjør sånn eller slik". Vi snakker sammen om det meste vi gjør. |
![]() |
![]() |
#51 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Både ja og nei. Før jeg fikk barn hadde jeg nok noen litt rosafargete idealer om foreldreskap og samvær med egne barn. Det er jo bare å gjøre alt riktig - så får man flinke og greie barn.
![]() |
#52 |
Plutselig tilbake
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Det er interessant å se folks perspektiv på ting. Og det er klart at folks terskel for hvor mye stress og trass man takler er forskjellig. Jeg har liksom ikke helt funnet mekanismene som hjelper meg gjennom de mer strevsomme dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#55 |
har tatt seg sammen
|
Her tror jeg du er inne på noe vesentlig. Vi har veldig ulik erfaring med stress, og forskjellige teknikker for å overleve de dagene som kan være litt strie. For de finnes nok hos alle. Jeg tror nok at jeg kan se tilsynelatende rolig ut på utsiden, selv om hodet koker. Det hender jeg kjefter og blir sint jeg også, men sjelden akkurat i barnehagen.
![]() |
#56 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Noen ganger, andre ganger ikke. Men barna vet jo ikke bedre:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?
Veldig enig.
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
|
signerer. Takk og lov er det ikke astma i denne familien, for her danser hybelkaninene sammen med oss titt og ofte |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jeg syns mange av mine idealer forsvant ut døra da vi fikk tvillinger. I lengre preioder har det handlet om å leve, overleve og fungere på et minimum. Det er utrolig hva søvnmangel kan gjøre med et menneske. Jeg føler meg grensepsykotisk av søvnmangel av og til, og da er man generelt ikke en smilende, morsom mamma med gøyale påfunn. Nå begynner ting å ordne seg og da er det litt lettere. Men jeg tror generelt det ikke er mulig å la være å klikke i vinkel av og til; når begge trasser, slår ut melka, vil ikke, miiin!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|