Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forskjellsbehandling med julekalender

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-09, 11:58   #61
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellsbehandling med julekalender

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Hva som skjer når de er hos mor bryr han seg ikke om men det skal uansett ikke forskjellsbehandles i hans hus.

Enda godt han har tatt til furnuft. Men du, jeg får inntrykk av at kjæresten din styrer litt vel mye i deres felles liv. Nå har jeg bare fått inntrykket gjennom det du skriver her, men måten han bestemte at din datter ikke skal få julekalendergave og at han sier "mitt hus" om deres felles hjem gir meg rett og slett litt dårlige vibber. Ser han på det som sitt hus?

Ellers synes jeg Balanse sier mye klokt.

Gammel 03-12-09, 12:05   #62
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal ikke forskjellsbehandles, og det betyr at ditt barn må vente med å få ting til hans kommer, ifølge ham.

Hvor langt skal han strekke det? Får dere dra på Tusenfryd og lignende om sommeren? Får hun feire bursdagen sin på dagen selv om de andre barna er hos mor? Får hun godnattklemmer og lesing på sengen når hans barn er hos mor og ikke kan få det? Her er ingen vesensforskjell, bare en gradsforskjell.

Og som andre sier: Hans hus? Er det ikke deres hus? Det virker som dere har et problem som går mye dypere enn en adventskalender.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:05   #63
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

men måten han bestemte at din datter ikke skal få julekalendergave og at han sier "mitt hus" om deres felles hjem gir meg rett og slett litt dårlige vibber. Ser han på det som sitt hus?.

Jeg reagerter også på den ordlyden. Selv om det ikke behøver å ha noen betydning, er det en veldig dominerende måte å ordlegge seg på. Som jeg instinktivt reagerer på.

Det var bra at han ombestemte seg, men samtidig synes jeg måten han gjorde det på ikke var god. Han viser at det skal være hans avgjørelse, ved at han ikke kan komme til enighet med deg ansikt til ansikt, men sender en sms senere.
Mulig jeg overanalyserer her, altså.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:06   #64
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den dagen en kjæreste kommer foran mine unger på noen som helst måte, er den dagen helvete fryser over.

Så utrolig enig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:06   #65
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Enda godt han har tatt til furnuft. Men du, jeg får inntrykk av at kjæresten din styrer litt vel mye i deres felles liv. Nå har jeg bare fått inntrykket gjennom det du skriver her, men måten han bestemte at din datter ikke skal få julekalendergave og at han sier "mitt hus" om deres felles hjem gir meg rett og slett litt dårlige vibber. Ser han på det som sitt hus?

Ellers synes jeg Balanse sier mye klokt.

Ting er nok ikke helt rosenrødt her og han liker nok å ha litt kontrollen men jeg har blitt flinkere til å si i fra, men han er ekstremt dårlig på å ta "kritikk", eller at men sier noe som man ikke er helt enig i, det han har funnet ut og bestemt seg for er liksom det riktige.

Og ja han mener det skal brukser like mye penger på alle ungene. De skal liksom åpne gaver for de 7 dagene de ikke har vært her også. Jeg forstår veldig godt at når alle tre er samlet kan man ikke drive å gjøre forskjell på de men vi lever også den uken de ikke er her. Det trur jeg ikke helt han forstår. Men pga situasjonene er som den er at vi har en her fast og er tre annehver uke vil det aldri kunne blir nøyaktig likt når de ikke er her, det mener jeg er riktig. Grunnen til at jeg er litt på dette nå er at vi faktisk får et felles barn i mars, og dette legger listen for hvordan det blir senere år.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:06   #66
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stakkars datteren din. Det eneste han oppnår med dette er at hun kan få dårlig følelser for ham og stesøsknene sine.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:08   #67
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Stakkars datteren din. Det eneste han oppnår med dette er at hun kan få dårlig følelser for ham og stesøsknene sine.

Og at ikke mammaen en gang er på hennes side og kjemper igjennom det som er rett (les: enda verre).

Gammel 03-12-09, 12:12   #68
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Og ja han er nok litt umoden og ting tar litt tid. Han er 27 år så jeg mener han burde være voksen nok hvertfall når han har valgt dette selv. Han har sagt et par ganger før at det blir urettferdig hvis vi gjør det og det uten hans, men gjør faktisk det. Som å besøke folk og reise på tusenfryd så jeg aner ikke hva det er med dette kalender greiene. Trur han er sår fordi hans datter ikke er her like mye og han ser min mer en sin egen. Men de har selv valgt å gå fra hverandre og finne nye partnere. Det kan godt hende det er mer en bare kalenderen det er snakk om men ikke noe som han har nevnt. Det var når jeg sa jeg hadde ordent kalender og slikt at han ble så rar og mente at alt må være likt hele tiden for en hver pris. Han er på jobb må så da ringer jeg ikke å fortyrrer med dette men han ville nok bare sende en meld for å si fra at han hadde endret seg, mulig han har snakket med noen på jobb, men jeg blir å snakke med han når han kommer hjem for dette er noe vi bør samarbeide og være enige om også for å forstå hverandres følelser for dette.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:16   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Og at ikke mammaen en gang er på hennes side og kjemper igjennom det som er rett (les: enda verre).

Den synes jeg var drøy. Mammaen er jo på hennes side, har tatt opp saken med mannen flere ganger, og han har jo gitt seg også. At hun ikke har gjort det akkurat slik du ville gjort det betyr da ikke at hun svikter som mor, slik det høres ut som du sier her.

Gammel 03-12-09, 12:18   #70
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her synes jeg du overdriver. Jeg har ikke fått inntrykk av at mammaen her ikke er på datterens "side".

Gammel 03-12-09, 12:20   #71
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ja, du bør helt klart snakke med ham om dette. Men du bør også ta en runde med deg selv, synes jeg. Dine barn må være din høyeste prioritet og du MÅ velge deres side og ikke sky unna i slike konflikter. Du kan ikke la barnet (barna) bli skadelidende fordi du ikke klarer å hevde dine meninger. Hvem skal da kjempe for den lille jenta di?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:21   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

What the fuck?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:22   #73
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Ja, du bør helt klart snakke med ham om dette. Men du bør også ta en runde med deg selv, synes jeg. Dine barn må være din høyeste prioritet og du MÅ velge deres side og ikke sky unna i slike konflikter. Du kan ikke la barnet (barna) bli skadelidende fordi du ikke klarer å hevde dine meninger. Hvem skal da kjempe for den lille jenta di?

Hvor i all verden får du dette fra? Hun har jo tatt opp saken og mannen har gitt seg. Du får det til å høres ut som om hun står stilltiende og ser jenta bli mishandlet, eller noe sånt.

Gammel 03-12-09, 12:22   #74
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Hvem skal da kjempe for den lille jenta di?

Jeg går ut i fra at den der skal leses med dramatisk skingrestemme?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:25   #75
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

What the fuck?

Du skrev vel det jeg egentlig tenkte, aC.

Enkelte uttaler seg så "løvemammaete" i denne tråden at det grenser til det tåpelige og naive.

Gammel 03-12-09, 12:26   #76
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det skal ikke forskjellsbehandles, og det betyr at ditt barn må vente med å få ting til hans kommer, ifølge ham.

...

Og som andre sier: Hans hus? Er det ikke deres hus? Det virker som dere har et problem som går mye dypere enn en adventskalender.

Må hans barn ta med kalendergavene fra moren og åpne hos dere? Eller åpner de glade og fornøyde i vei mens de er borte? Antar seff det siste, men siden det skal være så gruelig rettferdig, burde han jo la de rare rettferdighetstankene sine gå andre veien også.

Jeg er enig med de som mener han har issues utover en adventskalender.

Gammel 03-12-09, 12:29   #77
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har vi lest samme innlegg? Mammaen er jo på hennes side.Hun har jo tatt opp saken flere ganger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:29   #78
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Måtte bare sjekke hvordan det går, og det ser jo ut til at det nærmer seg en løsning. Håper dere får snakket ut i ettermiddag/kveld om det var noe spesielt med den kalenderen.

Jeg synes forøvrig ikke det er rettferdig at alle barna skal ha absolutt alt det samme alltid. Rettferdighet handler ikke om like mye av alt, men om like mye av det de trenger: omsorg, gleder og materielle goder. Dersom di jente har en far som ikke bryr seg, betyr jo det at hans barn har dobbelt så mye som dattera di. Jeg skjønner at du fokuserer litt på dette når dere snart skal ha et barn sammen. Det kan være lurt å ha pratet litt om hvordan det skal gå framover.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 12:31   #79
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dronningen: Den var drøy. Veldig drøy. Har du lest samme innlegg som oss eller?

Gammel 03-12-09, 12:32   #80
Dronningen
Pauset

Standard

Så bra at han ga seg da. Da er jo alt i skjønneste orden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.