Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gamle mennesker som sjåfører

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-09, 12:05   #32
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Spissformulert hadde vel det tryggeste av alt vært å fjerne alle biler og ikke la noen kjøre. Men det er ikke det vi diskuterer her.

Nei, selvsagt ikke. Godt at vi er enige om det.

Sitat:

Det er ikke de samme årsakene til at ulykkesstatistikken er høy både blant de mellom 18-24 år og de over 75.

Det er sikkert korrekt. Og?

Sitat:

Hvordan finner man disse farlige unge?

Det er vanskelig, ja. Tidligere skrev du:

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Jeg er fullt klar over at det sikkert er 80-åringer som kan kjøre, men jeg mener jobben med å sile ut disse er for vanskelig og omfattende.

Og du konkluderer med at derfor bør alle 80-åringer fratas førerkortet. I samme ånd: Jobben med å sile ut farlige ungdommer er også "vanskelig og omfattende", så hva med å heve aldersgrensen for førerkort til 25 år?

Og for ordens skyld: Nei, jeg mener ikke at yngre mennesker bør nektes å kjøre bil, men jeg synes du legger for dagen en utrolig arroganse overfor eldre mennesker. Det er åpenbart veldig enkelt å stemple alle over en viss alder som "trafikkfarlige", basert på lite annen enn sysning og fordommer, og deretter frata dem retten til å kjøre bil. Det er formodentlig veldig lenge til du blir 70...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.