Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den ultimate mikropannekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 14:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ultimate mikropannekake

Ja, jeg holder på med et eksperiment nå. Pannekake i mikroen. Fortrinnsvis lavkarbo da, så jeg kan bruke den til hverdags. Vil noen bli med og eksperimentere?
I dag laget jeg en pannekake av 2 egg, 1/3 boks rømme (hadde ikke mer), 2 ts sukrin, 10 vaniljedråper og 4 ts Fiberhusk. Den smakte veldig lite, egentlig, og jeg tror jeg har hatt i aaaltfor mye Fiberhusk, så neste gang blir det halvparten av dosen av det, + mer rømme. Jeg tenker også å ha i blåbær eller bringebær før jeg steker den.
Nuket den i 2 minutter, forresten, i en liten rund plastbolle (oppbevaringsboks som tåler mikro). Slapp snuing og passing av komfyr osv, bare smelte den rett i formen, nuket den, snudde den på en tallerken og vips.

Det som er genialt med disse, om man har i litt mindre Fiberhusk og bruker en litt større skål så de blir større i omkrets, er at man kan rulle dem sammen og bruke dem som tortilla, feks. Eller fylte pannekaker til middag, men det har jeg ikke prøvd ennå. Dette er jo skikkelig på eksperimenterings-stadiet, håper folk blir med og prøver seg så vi kan finne den ultimate pannekaken. Mikro-pannekake, that is.

Gammel 26-11-09, 22:49   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den Ultimate Mikropannekake

Abonnerer. Er fremdeles i ekstase over mikrobrød. (Jeg har laget en variant som er magrere også, siden jeg ikke spiser lavkarbo pr i dag. Byttet ut madler med havregryn. De ble gode. Funderer på om dte er mulig å bytte ut smøret med kesam, melk eller noe annet også.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:51   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja sant, her er det bare å eksperimentere i vei. Gerd på lavkarbo.no la ut en middagspannekake hun hadde laget i mikroen i dag, etter at jeg la ut tråd der også:

Sitat:

3 egg
3 ss (store) rømme
3 ss fløte
6 ss vann
3 ss baconfett
3 ts fiberhusk
1/2 ts salt

Røra stod og fikk svelle en halvtimes tid....
Mikra de på middagstallerken(hang litt fast) hang godt sammen og smakte godt.
Eneste minuset er at de blir blasse... Men tok en runde med baconbiter i, og det ble ekstra godt

Jeg skal prøve den i morgen!

Gammel 06-12-09, 03:16   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

:sikle: Kan vi lage dette neste gang vi møtes? Det så fantastisk godt ut!

Og microbrød?

Gammel 06-12-09, 11:11   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er ikke så fantastisk. Det er helt greit, liksom, men ekte vare er myye bedre. Nå i jula driter jeg i erstatninger og neste gang vi skal møtes skal vi jo lage fudge-brownies eller cookiedough-brownies.

Eller noe fra den brosjyren, håhå.

Gammel 06-12-09, 16:56   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åhja det stemmer.

Brownies. Kaker.
Men jeg er en sucker etter lettvinte løsninger som er sunne og smaker godt. Derfor jeg ville prøve...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.