Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinnoff fra matchende kjøkkenapparater: Hva slags apparater bruker du, og hvor ofte

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 16:01   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff fra matchende kjøkkenapparater: Hva slags apparater bruker du, og hvor o

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg må lære litt av deg, Maximillia. Hvordan kan man ha fire gutter og ikke behov for mikroovn en eneste gang? Varmer dere eventuelle middagsrester i gryter, skrur dere på ovnen for å varme opp ting, og smelter du smør i gryte?

Yes to all. Mulig man kunne spart noe oppvask, men jeg syns det går helt fint.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:04   #42
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff fra matchende kjøkkenapparater: Hva slags apparater bruker du, og hvor o

Jeg bruker forresten min brødbakemaskin hver eneste kveld. Den sto gjenglemt og nedpakket i 2-3 år, men så begynte ungen på skolen og måtte ha matpakke hver dag. Da fant jeg den fram. Den er jo genial. Jeg bruker poseblandinger - halv pakke og Mann og barn får ferskt brød på skole og jobb. Jeg ser ikke helt at jeg skulle klart meg uten den nå. Da måtte det blitt kjøpingsbrød. Ordinær brødbaking ligger ikke i genene mine.

Gammel 06-12-09, 16:09   #43
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Brødbakemaskin har jeg også ja. Den står i skapet og har ikke blitt brukt på mange år.

Gammel 06-12-09, 16:21   #44
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har aldri hatt mikro og har heller aldri savnet det. På benken står brødrister, foodprocessor, kaffetrakter (vil gjerne kvitte meg med den, men foreldrene mine vil så gjerne ha traktekaffe) og vannkoker, disse tingene brukes relativt ofte. I skapet finnes mixmaster (brukes en del), stavmikser (brukes en del), vaffeljern (brukes sjelden) og smørbrøddgrill eller hva det heter (brukes nesten aldri). Jeg har ikke kjøkkenmaskin (baker sjelden), men kunne kanksje tenkt meg en brødbakemaskin? Og så ønsker jeg meg en skikkelig kaffemaskin, men det har jeg nok ikke plass til uansett på minikjøkkenet mitt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:38   #45
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker følgende kjøkkenmaskiner:

Kjøkkenmaskin: Ukentlig
Brødrister: flere ganger i uken
Kaffetrakter: 3-4 ganger i året
Vaffeljern: En gang i måneden gjennomsnittlig..
Toastjern: ca 2 ganger i uken eller mer
Mixmaster: 2 ganger i året (bruker kjøkkenmaskinen stort sett)
Riskoker: 2-4 ganger i måneden
Brødbakemaskin: Brukte den en del da den var ny, nå står den i kjelleren..
Stavmikser: 3-4 ganger i året
Vannkoker: Brukes mange ganger hver dag
Micro: Brukes ca annenhver dag

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:46   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har mikrobølgeovn som er innebygget i skapet, og jeg bruker den flere ganger om dagen - stort sett til å varme kaffemelk og evt. kaffe, og ellers til lage enkeltporsjoner havregrøt, varme enkeltporsjoner med middag, til å smelte smør og sjokolade og mykne is.

Det som står på benken er
Blender: Brukes et par ganger i uken (tomatsaus og -suppe, dessuten smoothie og noen ganger drinker).
Brødrister: Brukes et par ganger i uken (vi fryser ferdig oppskåret brød og tiner i brødrister når det skal spises).
Kjøkkenmaskin: Brukes et par ganger i måneden (baking).

Ellers har vi
Håndmikser, strykejern: Brukes et par ganger i måneden, står i skap.
Kaffetrakter: Brukes aldri, så den er pakket bort for flere år siden og burde egentlig doneres til verdige trengende.
Ismaskin, vaffeljern, krumkakejern: Brukes veldig veldig sjelden, så de står langt inn et skap.

Vannkoker har vi ikke, og savner det heller ikke - vannet koker veldig kjapt opp i vannkjelen på induksjonsovnen. Stavmikser ønsker jeg meg. Melkesteamer kunne jeg også godt tenke meg.

Gammel 06-12-09, 17:23   #47
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Vannkokeren brukes daglig.
Mikrobølgeovnen også (mest for å varme opp byggrynsputa mi).
Kaffetrakteren brukes mange ganger daglig på fridager (arbeidsdager drikker vi kaffe på jobb).
Blenderen brukes til smoothie og drink, - ukentlig, men ikke daglig. Den står likevel framme siden den er ganske ny (jeg har ikke rukket å bli lei) og er liten og snerten.
Inni skapet står: vaffeljern, toastjern og brødrister, og disse brukes i jubelår.
Stavmikser og håndmikser tas fram ved behov.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 17:26   #48
Frantzen
Passiv

Standard

Her brukes på daglig basis: mikroovn (som vi klarte oss fint uten før vi skaffet oss det ) og kaffetrakter.
Brødrister brukes i perioder, og foodprocessor brukes omtrent annenhver dag.
Kenwood kjøkkenmaskin bruker jeg gjennomsnittlig en gang i uka, tenker jeg.
Har også en blender, men den er ikke allverdens ibruk. Mest om sommeren, egentlig.
Også eggkokeren, da, som er flittig brukt i perioder men som har lange pauser også.

Av disse er det bare kaffetrakteren som står fremme på benken, mikroen er innebygd. Og nei, ingeting matcher, igrunn.

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 17:39   #49
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har kun Nespressomaskin og mikrobølgeovn (innebygd) stående fremme.
I skapet har jeg vannkoker, vaffeljern, toastjern, foodprosessor og kaffetrakter. I tillegg lurer jeg på å kjøpe en blender.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 17:56   #50
Frantzen
Passiv

Standard

Jah, jeg har jo vaffeljern også, som brukes med ujevne mellomrom (brukes både som vaffel- og toastjern), og så har endelig mitt eget krumkakejern som jeg fikk av en venninne i fjor etter å ha lånt det flere juler på rad. Hun fikk nytt av mannen sin da han syns det de hadde var for gammelt. Elsker det gamle krumkakejernet mitt, jeg!
Har også en stavmikser fra 1993 som fortsatt er god som gull - den brukes til suppelaging for det meste - med litt ujevne mellomrom.
Miksmasteren brukes sjelden da foodprocessoren er min multimaskin og brukes til det meste.
Strykejern har jeg. :utdyper ikke mer:
Også har jeg en brødbakemaskin som sto ubrukt hos Inagh i mange år - nå lider den samme skjebne her.

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 18:37   #51
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mixmaster - innimellom, oftast til pannekakerøre.
Kaffetrakter - stort sett i helgene då eg ikkje gidd trakta kaffe før eg dreg på jobb og mengda kaffe eg tyllar innpå der tilseier kaffekarantene etter heimkomst.

Mætsjer? Pretensiøst fjas!

Gammel 06-12-09, 19:59   #52
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte jo det apparatet vi bruker oftest (unntatt komfyr): Kaffekvernen!

Gammel 06-12-09, 20:32   #53
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Står fremme:

Kaffetrakter, brukes ukentlig
Vannkoker, brukes daglig
Mikro (integrert), brukes flere ganger i uka
Kaffemaskin, brukes daglig til espresso og latte
Brødrister, brukes ukentlig
Tivoliradioen, som ikke er et kjøkkenapparat - brukes daglig

I skap:
Miksmaster, brukes kanskje annenhver måned
Foodprosessor, brukes kanskje hver 3.måned
Kjøkkenmaskin, stoooor, brukes aldri (har arvet den)
Stavmikser, brukes en gang i måneden
Vaffeljern, brukes en gang i måneden
Toastjern - brukes en gang annehver uke ca

Jeg ser at jeg har altfor mange ting som brukes ganske sjelden, en mulighet til å lage bedre plass i skapene kanskje?

Gammel 06-12-09, 20:37   #54
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som brukes mest er stavmikseren og brødristeren. Ellers så bruker jeg knapt noe......

Har det meste egentlig. Toastjern, kjøkkenmaskin, blender, vaffeljern, vannkoker, micro....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.