|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?
Jeg har arbeidet så lenge med rusfeltet at jeg tillater meg å ha en nulltoleranse ovenfor alle ulovlige substanser. Det er ikke tvil om hverken skadevirkningene eller det at selv hasj er et ulovlig stoff. De som velger å se det annerledes er jeg prinsipielt uenig med ut fra min erfaring og min kunnskap om dette. |
![]() |
![]() |
#64 |
|
Det er du selvfølgelig i din fulle rett til å være. Jeg har selvfølgelig kun mitt eget erfaringsgrunnlag å legge til grunn for mine meninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Skvetten. Har lest meg forbløffet nedover i tråden og ser at de fleste mente hasjsalg - og bruk - er OK, så lenge det ikke er barn involvert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Passiv
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg er som rine overrasket over at det er flere som mener at det er helt greit å produsere, selge/gi til venner og ikke minst oppbevare et ulovlig stoff. Det er det samme som å si a det er greit å bryte loven på annet vis. Så lenge hasj og andre narkotiske stoffer er ulovlige støtter man kriminalitet (delvis organisert) ved sin holdning. Det overraskende er at det er så mange som er naive i fohold til de grensene man faktisk flytter ved å innta ulovlige rusmidler. |
![]() |
![]() |
#67 |
Passiv
|
Ditt erfaringsgrunnlag gjør at du synes det er ok å bryte norsk lov? |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Mhm. Kjempenaiv. Vel, det er vel ikke alle lover og regler man nødvendigvis er helt enig i? Både de som faktisk er, og de som ikke er? Det betyr ikke at jeg bryter disse selv, (test meg anyday! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Passiv
|
Så om man ikke er enig i en lov så er det greit å bryte den eller være vitne til at andre gjør det? |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg oppfordrer ikke kids til å prøve dop, nei, er ikke helt der. Og ja, har sett og opplevd de usedvanlig negative konsekvensene av tung bruk. Dog klarer jeg fortsatt å se nyanser. Er det så sært? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Passiv
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Det handler ikke om å være sær, det handler om at jeg har vanskelig å forstå at det blir sett på som å bryte norsk narkotikalovgivning med å produsere, lagre, omsette og innta hasj. |
![]() |
![]() |
#72 |
Glamorøs
|
Men er ikke dette en litt sånn høna og egget-diskusjon?
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
Jeg syns nemlig jeg har sett at dem som har gått videre fra hasj (eller man kunne egentlig si videre fra ungdomsfyll og sigaretter, for det startet med det før hasj), har hatt andre problemer allerede. Det har ikke trengt å være veldig synlige ting, som dysfunksjonelle familier med store problemer, men det har vært noe. Det betyr selvfølgelig ikke at det alltid er slik.
![]() |
#74 |
Passiv
|
Det er foreksempel mange unge med søvnvansker som tyr til hasj som sovemedisin. Eller ADHD som synes det virker beroligende. Kanskje til og med noe så enkelt som det misbrukte barnet som bruker hasj for å dempe smerten eller det er ikke så veldig mange ungdommer som bruker letter rusmidler fordi det er så kult, de fleste selvmedisinerer. |
![]() |
![]() |
#75 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kjenner faktisk flere småbarnsforeldre som har hatt med seg et par flasker vin for mye fra utlandet. Eller som har lastet ned musikk og film fra nettet. For ikke å si som har kjørt for fort. Synes du det er rart at Folk Flest har en innebygget trang til å nyansere kriminelle handlinger ihht egne standarder? At de er ulike fra dine, er en annen sak. Sist redigert av Hasselnøtt : 06-12-09 kl 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Synes du det er like ille å laste ned musikk fra nettet som å omsette et narkotisk stoff, altså? Begge deler er ulovlig, men jeg vil jo påstå at konsekvensene av hasjsalg og bruk jevnt over er mer alvorlige enn konsekvensene av å ta med en flaske vin ekstra gjennom tollen. Skal man la være å reagere på kriminell atferd med mindre man til enhver tid er 100% lovlydig selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() |
#78 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg poengterte at du ikke kan bli overrasket over at folk nyanserer hva de synes er alvorlig kriminalitet. Du har jo nettopp gjort det selv. Jeg har ikke sagt at jeg synes salg av hasj faller i samme kategori som å smugle en flaske vin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også jobbet med dette i mange år, dog på en helt annen måte enn Skvetten vil jeg tro.
![]() |
#80 |
Passiv
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg er nokså sjokkert over at man ikke ser et problem i å omsette narkotika? |
![]() |
![]() |
|
|