Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Lær meg om sosiale koder

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 23:29   #61
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Må man leke med alle som ringer på døra?
Det kommer helt an på størrelsen.

Hvor lenge varer et besøk for voksne?

Er det greit å kysse fremmede på munnen?

Hvordan sørger man for at et barn på tre år får venner?
Oppretter Facebook-konto til 3-åringen

Hvor godt skal man kjenne noen før man kan spørre dem om sexlivet deres?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:31   #62
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis dette ikke var rette stedet, kan en modde kanskje flytte tråden?

Min svigerfar går ut på badet og pusser tennene, så går han tilbake til stua og kler av seg ned til trusa og så går han på loftet og legger seg. Da mener han at besøket har vart lenge nok.

Det hører med til historien at de fleste gjestene der i huset nå har sett han i trusa så mange ganger at de blir sittende og skravle med svigermor.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:36   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis en kvinne forsøker å kysse meg på munnen vil jeg anta hun er lesbisk.

Jeg har en venninne jeg kysser på munnen når vi sier hadet til hverandre. Og nei, det var ikke noe vi begynte med når vi skjønte at det trigget guttene. I tenårene hang jeg i et internasjonalt miljø hvor det var vanlig å gi folk et kyss på hvert kinn, og ett på munnen. Dvs. de man kjente godt.

Men sånn når det ringer på en unge og vil leke med en innbygger her - og innbyggeren sier at han ikke har noe lyst til å ha han der på besøk fordi han er så teit. Er det da kosher å takke nei til besøk for eksempel?

Man kan takke nei, men man bør kanskje snakke med innbyggeren om generell høflighet, inkludering og hvordan man omtaler andre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:43   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg har en .. hm hva skal vi kalle han.. eks/venn.. ja uansett, som har 50/50 omsorg for barn. Han ringer hver dag den uka han har barn og spør om de kan komme. Hver dag. At det nå ikke har "passet" siden i August har han nok ikke tenkt over, så jeg venter på telefon i morgen rundt halv fem. Når skal han gi opp?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:48   #65
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Leser og lærer.

Generelt prøver jeg å smile, lytte og være imøtekommende med de jeg snakker med, og tenker at det er det viktigste. Men etter at jeg fikk barn og sover 4 timer i strekk hver natt faller jeg så fort ut av konsentrasjonen at jeg ...hva var det jeg skulle si...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:49   #66
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg opponerer stadig mot skikk og bruk, og hva som "forventes" av meg (fjortis). Min bestemor har enda ikke kommet over at jeg, i mitt eget bryllup, gikk barføtt halve kvelden og drakk øl rett av flaska.
Da jeg kastet skoene i min søsters bryllup noen år senere ristet hun bare oppgitt på hodet ...

Herlig!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:55   #67
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sosiale koder er vanskelig, men nå har jeg blitt så godt voksen (!) at jeg igrunnen ikke bryr meg om at jeg faktisk ikke liker Tupperware-møter og timesvis med prat om fliser og sånt. Jeg takker høflig nei til alt sånt som kan påføre meg stive smil og kløe i ræva.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:56   #68
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg opponerer stadig mot skikk og bruk, og hva som "forventes" av meg (fjortis). Min bestemor har enda ikke kommet over at jeg, i mitt eget bryllup, gikk barføtt halve kvelden og drakk øl rett av flaska.
Da jeg kastet skoene i min søsters bryllup noen år senere ristet hun bare oppgitt på hodet ...

Herlig!

Gammel 07-12-09, 00:25   #69
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør som Esme, passer på å omgi meg med folk som er på mitt nivå. En er til og med aldeles vanvittig langt ute og forbi meg. Hun er så åpen om alt som har med sex, kropp og kroppslige etterlatenskaper å gjøre at hennes samboer rødmer heftig og hveser mellom tennene at det er bare nå vi (Mett og jeg) er der at hun er sånn. Herlig. Det er greit når hun gjør det, men hun kjenner meg da også veldig, veldig godt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 00:33   #70
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Nei, tvangspreget lek er sjelden positivt. Men man kan avslå på en høflig måte.
Så lenge det er hyggelig!
Nei!
Det ordner seg som regel i barnehagen. Utenom barnehagen så har jeg brukt eget nettverk, venner med barn er hygglig å ha på besøk/besøke.
Det spør man ikke om! Snakke om sex generelt kan man gjerne gjøre da! Faller det seg da naturlig å komme med intime og personlige betroelser er det selvfølgelig helt greit.

Gammel 07-12-09, 00:46   #71
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Min svigerfar går ut på badet og pusser tennene, så går han tilbake til stua og kler av seg ned til trusa og så går han på loftet og legger seg. Da mener han at besøket har vart lenge nok.

Det hører med til historien at de fleste gjestene der i huset nå har sett han i trusa så mange ganger at de blir sittende og skravle med svigermor.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:51   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har ikke vært til stede noen av de andre gangene.

Stalltips: Ikke be meg på homeparty med pynteting. Eller vasketing. Eller de aller fleste ting.

Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:30   #73
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lært av min bestemor at et godt selskap aldri varer over 5 timer. Jeg tror faktisk hun gjennomfører det også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:44   #74
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kysset MANGE fremmede på munnen jeg. Er det galt da?

Gammel 07-12-09, 11:44   #75
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Stort smil

Hvis dette ikke var rette stedet, kan en modde kanskje flytte tråden?

Jeg vil gjerne ha en liste fra dere med hvilke sosiale koder som gjelder og hvilke man skal lære barna.

Eksempler:

Nei, det går an å si at det passer ikke nå.

Sitat:

Kommer an på hvor godt man kjenner hverandre, men kjenner man hverandre godt så kan det jo bli 2-3 timer. eller lengre.... ettersom stemning og hva som er naturlig eh...... tja....

Sitat:

Nei det er vel ikke det?

Sitat:

Bli kjent med andre familier som har barn i samme alder og be de hjem. Hør med helsestasjonen om de har mødregrupper. Gå på en lekeplass der det er barn og foreldre, om det er noe av det lenger...

Sitat:

VELDIG veldig godt!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:52   #76
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

En gang så jeg et intervju på tv. Damen som ble intervjuet fortalte om sin tid i det eksotiske Utlandet. Der fester foregikk ved at man møttes, lagde mat sammen, og så gikk man hjem etter at man hadde spist.

Underveis i intervjuet ble intervjuobjektet så sulten at hun måtte spise en liten brødskive. Jeg ventet i spenning på at hun skulle tilby reporteren en skive også, men hun gjorde ikke det, gitt. Følgelig fortsatte han bare å spørre og grave.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 12:36   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du synes det ville ligne meg?

Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:05   #78
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

lurer på om det finnes garn-home-parties jeg?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:11   #79
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan'ke sånne koder.

:socially challenged:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:17   #80
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

lurer på om det finnes garn-home-parties jeg?

:går for å google garn+fetish+homeparty:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.