Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Country, danseband, og trønderrock

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 13:55   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Joda, Janis er jo bra, på sin måte. Jeg liker henne i allefall, men har aldri sett på det som kvalitetsmusikk. Hun var ikke så veldig anerkjent før hun døde, og hadde hun ikke satt overdose er det ikke sikkert hun hadde vært anerkjent nå heller.

Det tror jeg er feil, begge deler. Janis Joplin regnes da som en legende innen blues/rock, og det er definitivt ikke (bare) fordi hun døde av en overdose. Hun var en legendarisk live-artist, og selv om ikke alle musikerne hun jobbet med var like gode, så har jeg aldri hørt noen si annet enn at hun var en fantastisk vokalist. (Jeg ble veldig overrasket da du skrev at hun var "dårlig", og var faktisk overbevist om at du måtte ha blingset og ment noen andre. ) Både Cheap Thrills og Pearl toppet LP-listene i USA, og den siste konserten hennes hadde 40 000 tilskuere.

Ang. det å "komme inn på konservatoriet", så leste jeg i en biografi en gang at hun hadde en klar og pen stemme da hun var yngre. Det samme gjelder jo f.eks. Marianne Faithfull, som sang som en engel da hun var ung, men mer som en kvinnelig Tom Waits nå. En dyktig vokalist er hun jo likevel, det har jo veldig mye med musikalitet å gjøre, med rytme- og stilsans og innlevelse, slett ikke bare klarhet og klang. Og Janis Joplin var enormt musikalsk.

Emneord
klassiker, krangling, kultur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.