Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Svensk er vanskelig. Trenger hjelp NUH!

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 14:52   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svensk er vanskelig. Trenger hjelp NUH!

Hva i all verden betyr:

Vi har också fått ansvar för ett nytt flöde för [xxx]:s räkning.

Flöde???????

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:57   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svensk er vanskelig. Trenger hjelp NUH!

Ifølge ordboka betyr flöde flyt. Men det gir ingen mening til setningen din...

Gammel 27-11-09, 14:59   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Har du en mer konkret sammenheng dette er skrevet i?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:05   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om det kan bety fluidum - kan det stemme? Ifølge en side jeg fant via google betyr flöde både folk og medisin.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:06   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Har du en mer konkret sammenheng dette er skrevet i?

Dette er jobbrelatert, så jeg tør ikke si så mye mer, men det dreier seg om et firma som har fått nye kunder/oppdrag, blant annet dette over. Men mye dreier seg om frakt- og bringetjenester.

Gammel 27-11-09, 15:12   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, da stemmer i alle fall mitt forslag dårlig. Jeg ser at de bruker "RSS-flöde" for "RSS flow", bl.a., uten at det sier meg noe.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:24   #7
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var i møte med et par svensker tidligere i uka, og da var det masse snakk om "flöde", som i flyt. I vårt tilfelle rekkefølgen på input (om det kan sies på den måten).

Gammel 27-11-09, 15:26   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har spurt min svenske, tidligere boss

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:47   #9
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fl%C3%B6de
http://www.sp.se/sv/units/measuremen...r/default.aspx
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/
Hjelper dette?

Gammel 27-11-09, 15:50   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ex-boss hadde intet klart svar, uten å se den store sammenhengen. Men det kunne bety innkommende penger, hadde hun en formening om.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:51   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Hjelper dette?

Det gjorde dessverre ikke det. Vi frykter det kan være en feil i kildeteksten, så vi må nok høre med kunden om hva i all verden dette betyr.

Gammel 27-11-09, 20:39   #12
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Kan være et ord som har fått ny betydning i enkelte kretser.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:43   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det var jo litt vanskelig uten å få vite mer om selve sammenhengen.

Skulle kunne være
Vi har också fått ansvar för ett nytt flöde för [xxx]:s räkning
Vi har også fått ansvar for en ny strøm av [xxx] sine regninger. ?

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 17:00   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har tenkt på denne helt siden jeg laget denne tråden (språknerd? jeg?) og nå har jeg fått fasit fra den svenske kunden:

ett nytt flöde för XXX's räkning, = ett nytt uppdrag för XXX's räkning

Sånn i tilfelle noen skulle ha fryktelig lyst til å vite dette ...

Gammel 08-12-09, 17:07   #15
Albertine
Passiv

Standard

Jeg tror jeg elsker jobben din.

Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 11:05   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har tenkt på denne helt siden jeg laget denne tråden (språknerd? jeg?) og nå har jeg fått fasit fra den svenske kunden:

ett nytt flöde för XXX's räkning, = ett nytt uppdrag för XXX's räkning

Sånn i tilfelle noen skulle ha fryktelig lyst til å vite dette ...

Jeg har faktiskt tenkt en del på den.

Jeg syns i grunn det var en teit måte å skrive det på, om det egentlig var et nytt uppdrag h*n mente.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.