Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Erfaringer med Emmaljunga Duo Edge

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 23:23   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Erfaringer med Emmaljunga Duo Edge

Jeg har jo så smått begynt å se etter vogn jeg vil ha da. Vet det er litt tidlig men...
Til de to andre har jeg hatt Simo Bagvog som første vogn, nå vurdere jeg altså Emmaljunga Duo Edge.
Vet noen sier den kan være litt tung, men nå er jo jeg fryktlig sterk, så det går fint.
Andre meninger om den??

Har falt for denne, i fargen Pink Check

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:29   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Emmaljunga Duo Edge

Jeg vil så gjerne gjerne si en masse godt om den.

Da loppisvogna til Rusket mista hjulet, styrtet jeg til babyutstyrsbutikken. Drit lei av gammalt ræl, kjøpte jeg den dyreste vogna i butikken. Svart Emmaljunga Duo Edge. Jeg var veldig positiv i utgangspunktet, og den hadde virkelig alle sjangser til å gjøre meg lykkelig.

Men den sviktet altså. Tung som et vondt år (og jeg er sterk jeg også for tenk at! ). Aldeles forferdelig kronglete å få av bagen (det har de visst gjort noe med). Etterhvert var bare alt ved den irriterende, og forelskelsen ble altså ikke til kjærlighet men mer til hat. Skitvogn!

Til Pøbeln kjøpte jeg Bugaboo Cameleon. Den skal jeg spare til barnebarna.

Men smaken er som baken, osv. Den er i hvert fall solid.

Gammel 09-12-09, 23:30   #3
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg har denne vogna, og har vært utrolig fornøyd. Den er muligens tung, men ikke å trille synes jeg. Kanskje mest når jeg løfter den inn og ut av bilen. Vognen er nydelig, og fantastisk å trille på tur.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:36   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt sånn nå, og jeg synes ikke den virker så avskrekkende tung jeg. Nå har jeg bare prøvd å trille på den inne da, men jeg klarer da både å ta bagen av og på, legge den sammen og løfte den (selv med vondt bekken), så det går nok bra.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:41   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ikke å snakke om da vi var i syden og bodde billig på et hotell med verdens minste heis. Jeg svettet bort flere kilo i manøvreringsprosessen. Snur ikke akkurat på en femøring.

Det er selvsagt fint å svette bort litt ekstra da. Det skal den ha. Det har vært mye vanskeligere å gå ned etter at Buggisen kom i hus.

Gammel 10-12-09, 00:15   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

fordel: Av de tradisjonelle vognene er den helt klart den stiligste, alle slitasjedeler kan skiftes for en slikk og ingenting. Den er utrolig lettsolgt i ettertid, den er lun
Minus: Om du noen gang tenker å ta den med deg i bil, så glem det. Dette er en busskjøre-vogn. Vi byttet ut edgen med OTH.

Gammel 10-12-09, 00:19   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var veldig god som bagvogn. Bagen er kjempebra, med god plass, lunt stormtrekk, lufting i bunn, sitteplate når babyen vil opp litt. Men den tar stor plass sammenlagt og veier noe sånn som 18 kg.

Som sportsvogn var den håpløs. Kalesjen som passer perfekt på bagen blir for liten til sportsvogndelen, og dekker veldig lite. Sittestillingen blir enten for bakoverlent eller så dyttet den poden forover, og ut av kalesjen. Reguleringen av ryggen er tungvindt.
Vognen er tyngre som sportsvogn, og får lavt tyngdepunkt. For meg som er lav ble den vanskelig å vippe opp fortauskanter. Særlig med barnet vendt mot meg. Man kjenner godt 19 kg vogn + 10 kg barn i bakkene...

Gammel 10-12-09, 00:22   #8
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg anbefaler City Cross, samme bagdel og sportsdel, men med et mye lettere og enklere undrestell!

Gammel 10-12-09, 00:23   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Niobe sier noe jeg nesten har glemt: At vogna er ubrukelig som sportsvogn. Den funker bare ikke, rett og slett

Gammel 10-12-09, 00:23   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Jeg anbefaler City Cross, samme bagdel og sportsdel, men med et mye lettere og enklere undrestell!

Bagen på City Cross er en god del mindre enn den på Edge.

Gammel 10-12-09, 00:23   #11
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Bagen på City Cross er en god del mindre enn den på Edge.

Kan man ikke velge bag selv?

Gammel 10-12-09, 00:24   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, Niobe sier noe jeg nesten har glemt: At vogna er ubrukelig som sportsvogn. Den funker bare ikke, rett og slett

De skulle solgt den som bagvogn.

Gammel 10-12-09, 00:24   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde City cross, god og lun bag, men også veldig tung vogn, særlig som sportsvogn. Livet ble bedre med OTH.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 00:26   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Kan man ikke velge bag selv?

Nei. Hvertfall kunne man ikke det i 2005/06. Edge selges som duovogn, og man får ikke bagen løst, slik som citybagen,

Gammel 10-12-09, 00:31   #15
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei. Hvertfall kunne man ikke det i 2005/06. Edge selges som duovogn, og man får ikke bagen løst, slik som citybagen,

Ei venninne av meg kjøpte city cross med den store baggen i 2005, så det var mulig da i alle fall.
Jeg mener den lille baggen kom i 2007 eller der omkring?

Gammel 10-12-09, 00:35   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Ei venninne av meg kjøpte city cross med den store baggen i 2005, så det var mulig da i alle fall.
Jeg mener den lille baggen kom i 2007 eller der omkring?

City Cross kom med den lille bagen i 2006, hvertfall. Og den store bagen står ikke på listen over tilbehør til City Cross, kun Citybagen og myk eller hard bærebag.

Vi kjøpte Edge i 2005 og et vennepar kjøpte City Cross i 2006. De fikk ikke kjøpe med Edgebag, hvertfall, for jeg vet de spurte. I følge Emmaljunga sine nettsider kom City Cross og Citybagen samtidig:

Sitat:

City Cross har vært en stor suksess siden den ble introdusert sammen med City Bagen.

Gammel 10-12-09, 00:35   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes den er døll. Ikke minst så er sportsvognsdelen på den veldig tung med en stor baby sittende oppi, så jeg ville heller gått for en mer sporty vogn. Men jeg lånte kun en Emmaljunga en gang da, jeg har ikke eid selv.... av denne årsak.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:28   #18
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

18 kg??

Nei, kjøp deg MB!

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:51   #19
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Hadde den til storesøster og var som andre veldig fornøyd med den som bagvogn, ikke spesielt fornøyd med sportsdelen. Merket ikke særlig til at den var så tung, men etter at jeg kjøpte en GT Safari så skjønte jeg jo at den var tung. Hadde jeg skulle kjøpe en ny vogn til en enling så hadde jeg gått for en buggis... Svingbare forhjul er bare et must!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 16:45   #20
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde 2003-modellen, og synes den var kjempegod å trille, den funket supert på vinterføre (desemberbarn), stor bag med god plass til pose og alt som er, veldig stabil og jeg synes det var greit å løfte bagen av og på.
Minuset er vekta, ryggen min hadde ikke godt av å løfte vogna ut og inn av bil, i tillegg til at den tok hele bagasjerommet på stasjonsvogna.
Hvis du har stor bil og ikke trenger løfte særlig på den vil jeg anbefale vogna. I tillegg var den lett og selge videre til en god pris.
Jeg synes OTH er ei greiere vogn (hadde det etterpå), så denne gangen går vi rett på det selv om jeg synes bagen ser litt liten ut.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.