Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er jeg den eneste som ikke har pyntet til jul?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 00:13   #21
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Er jeg den eneste som ikke har pyntet til jul?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Og julestjerne er ikke julepynt, eller?

.

Mente adventstjerne. som vell ikke er julepynt:P tror jeg?

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 00:16   #22
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Eneste grunnen til at vi har adventstjerna i vinduet er fordi sambo ville ha det.
Liker ikke nisser, og kommer aldri til og pynte med masse nisser til jul hos meg.
Hadde det vert opp til meg ville jeg nåkk hoppet over jula mens ongen var så liten at han ikke viste va det var!

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 00:17   #23
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det kun adventstjerna og adventstaken som er på plass, pynter ikke før 22-23 desember.

Gammel 10-12-09, 00:23   #24
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Adventstjerne og adventstake er de eneste julegreiene som har kommet på plass her. Og så lys i busken utenfor huset da. Og sånn blir det fram til lillejulaften. Lært av min mor.
Åhh, så fantastisk det var å stå opp julaftens morgen til lys og pynt og kos.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 00:25   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er da ikke jul enda.

Selv om jeg har jenket meg litt og ikke venter til kvelden den 23 med alt så er det uakualt å begynne å pynte før skoleferien.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 00:26   #26
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Adventstjerne og adventstake er de eneste julegreiene som har kommet på plass her. Og så lys i busken utenfor huset da. Og sånn blir det fram til lillejulaften. Lært av min mor.
Åhh, så fantastisk det var å stå opp julaftens morgen til lys og pynt og kos.

Du har helt rett, men så tenker jeg på hvor sur og sliten mor var. Etter å ha prøvd selv fant jeg ut at det ikke var verd det.

Om du er tøff nok, så lykke til. Barna får iallfall oppleve julens magi.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 00:28   #27
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Adventsstjerne i vinduet, adventsstake med lys, et "nedtellingslys" med tall og adventskalender, det er det som har kommet opp hos oss.
Forresten har jeg oså to tova engler som jeg har laga på hobbyklubb. De får stå i vinduskarmen fordi jeg ikke gidder å putte dem i julepynteska nå når det bare er et par uker til vi skal pynte til jul.

Vi pynter til jul 22. og 23. desember.

Gammel 10-12-09, 00:31   #28
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Du har helt rett, men så tenker jeg på hvor sur og sliten mor var. Etter å ha prøvd selv fant jeg ut at det ikke var verd det.

Om du er tøff nok, så lykke til. Barna får iallfall oppleve julens magi.

Hmm, du har også helt rett, husker jeg plutselig. Kanskje fire litt og få det meste klart et par dager før. Men juletreet må vi da vente med til lillejulaften? :skingrestemme:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 01:33   #29
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Du er nok den eneste ja.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 01:38   #30
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hengt opp julestjerne på rommet til Lillemor og satt fram adventslysestake. Da vi var på byen på lørdag, ytret Lillemor ønske om å dra innom Neste Stopp og handle litt nissepynt, så da ble det en rød krans som vi har hengt på ytterdøra og en rød, stjerneformet telysestake til å henge i vindu el. Så nå er det mer julepyntet enn noen gang før 23. desember. For det er da vi vanligvis pynter til jul, ja.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 01:38   #31
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Er jeg den eneste som ikke har pyntet til jul?

Her er det lilla fram til jul, kun adventstjerne og stake.
Ungenes adventskalendre da, men de kaller jeg ikke pynt...

Gammel 10-12-09, 01:42   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adventstjerne og lilla gardiner i stua - og julehjertene i vindet. That's it.

Ja om man ikke ser bort i fra overetasjen, hvor Storebror har spredd all julepynten i en salig rør.

Gammel 10-12-09, 01:51   #33
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kun en adventsstake og to stykk nylagde dorullnisser i hus. Alt annet kommer frem lillejulaften.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 02:51   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter til jul 23. desember og har tenkt å fortsette med det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 07:17   #35
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset er det bare 2 adventsstaker, ikke noe mer.

Gammel 10-12-09, 08:40   #36
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi pynter til jul 23 desember.

Nå skal det sies at det står to nisser i stuen i dag, som ble satt frem igår for å lage litt stemning til juleklubben.

Gammel 10-12-09, 08:43   #37
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kun adventstake med lilla lys og adventstjerne. Og Ikeastjerne-rankene i ett vindu. Vi pynter nok til jul 4. søndag i advent i år tror jeg.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:11   #38
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går ikke amok. Har satt fram en delvis knust nisse i porselen i tillegg til stjerne i vinduet og kalender på veggen. Har ikke så forferdelig mye pynt heller.

Gammel 10-12-09, 09:21   #39
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har byttet til røde puter i sofaen og har adventsstjerne x 2 og adventsstake, ellers blir det ingen julepynt før siste helga før jul her i huset. Hadde det ikke vært for at vi skal reise bort hadde jeg ikke pyntet med resten av julepynten før julaften, det er det jeg er vant til hjemmefra.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:24   #40
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er da ikke jul enda.

Selv om jeg har jenket meg litt og ikke venter til kvelden den 23 med alt så er det uakualt å begynne å pynte før skoleferien.

Men, den hersens ferien begynner jo søren meg ikke før 23. i år.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.