Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg av Lucia

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 13:49   #1
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Valg av Lucia

Ok, kanskje jeg er litt "partisk" fordi jeg så gjerne ville at skolestarteren min skulle få mulighet til å være lucia, men i dag spurte jeg i barnehagen om de hadde trekt hvem av de store jentene som skulle være lucia.
Nei de trakk ikke det, det var det den eldste av jentene som skulle være

Jeg syns nå de skulle ha trekt så alle fikk muligheten og like sjanser for å være lucia, det er en stor ting for jentene og de har alle lyst til å være lucia selvfølgelig.
Hva syns dere? rettferdig eller urettferdig?

Gammel 10-12-09, 13:51   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av lucia

I de barnehagene jeg har vært borti har de trukket mellom alle jentene i det eldste årskullet. Det samme gjør de på skolen vår; der har 2. trinn lucia-markeringen hvert år og det trekkes blant jentene på trinnet. Skulle bare mangle.

Gammel 10-12-09, 13:52   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det bør trekkes. Jeg synes det er enda teitere slik det var i vår barnehage at det ikke var noen Lucia for de var urettferdig. Luciatog uten Lucia ble for dumt. Da hadde det vært OK med eldste jente eller til og med en ansatt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 13:53   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sånn greie blir aldri helt rettferdig, tenk på gutta.
Jeg vet om mange barnehager som praktiserer den eldste, men jeg syns nok det burde vært trekning, uten at jeg er spesielt opptatt av det. Når hun begyner på skolen så praktiserer de sikkert en annen greie, og datteren din vil kanskje få sjansen da. Hun hadde jo ikke akkurat vært garantert luciaplassen med en trekning heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 13:56   #5
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Valg av Lucia

Det viktigste er at valget kan forklares som logisk for barna, og da syns jeg "den eldste" funker greit, selvom jeg personlig syns trekning er mest naturlig.

Gammel 10-12-09, 13:57   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Trekning blant de eldste jentene er vanlig hos oss og.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 13:57   #7
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes det bør trekkes. Jeg synes det er enda teitere slik det var i vår barnehage at det ikke var noen Lucia for de var urettferdig. Luciatog uten Lucia ble for dumt. Da hadde det vært OK med eldste jente eller til og med en ansatt.

du kunne jo ha tatt med deg krona og gått lucia selv
Det det er jo helt bak mål syns jeg, det rettferdige er jo å trekke for da har alle mulighet.

Glitterchick: Det har aldri vært noe tradisjon for guttene å være lucia, så det ser jeg ikke på som urettferdig..

Gammel 10-12-09, 13:58   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj. Den blondeste og peneste skal være Lucia og prinsesse. det var i hvertfall det de mente på barneskolen jeg gikk på.

Jeg var Lucia annethvert år og prinsesse annenhver forestilling, avløst av min bestevenninne. Life's a bitch.

Jeg regner med at vi fikk skader på sjelen alle sammen. Sjeldent usympatisk og kjipt og helt sikkert ikke uvanlig.

Gammel 10-12-09, 13:58   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I vår barnehage er det trekning blandt alle førskolebarna. Ei jente som lucia og en gutt som stjernegutt skal gå foran i luciatoget. Resten av førskoleungene bak. Det er i alle fall gjort på en rettferdig måte hvor alle putter navnelappen sin oppi og det blir trukket.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 13:59   #10
Albertine
Passiv

Standard

Jeg synes at den søteste jenta med det lengste, lyseste håret skal være Lucia. Sånn som min datter.

Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:00   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes den barnehagen ungene mine gikk i hadde det veldig greit. Alle som ville fikk lov å være Lucia. Både jenter og gutter.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:00   #12
Albertine
Passiv

Standard

Ironi, altså. Dere tok den?

Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:01   #13
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Næsj. Den blondeste og peneste skal være Lucia og prinsesse. det var i hvertfall det de mente på barneskolen jeg gikk på.

Jeg var Lucia annethvert år og prinsesse annenhver forestilling, avløst av min bestevenninne. Life's a bitch.

Jeg regner med at vi fikk skader på sjelen alle sammen. Sjeldent usympatisk og kjipt og helt sikkert ikke uvanlig.

Veldig rettferdig ja
Husker jeg hadde så lyst å være lucia selv men var det aldri, kanskje det er defor jeg ragerer som jeg gjør på det

Gammel 10-12-09, 14:05   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Glitterchick: Det har aldri vært noe tradisjon for guttene å være lucia, så det ser jeg ikke på som urettferdig..

Og så da? Lenge var det vanlig at den blondeste og peneste var Lucia, du syns veld et greit at afrikanske barn også kan være lucia?

Jeg syns jenter (og tydeligvis mødre) henger seg alt for mye opp i dette Luciagreiene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:06   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at de burde trekke slik at alle har en sjanse.

Det praktiserte de i mine barns barnehage. Alle jentene øvde, og dagen før trakk de lodd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:06   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kjedelig å være det hele tiden, altså. Håret mitt tok bla. fyr det ene året. I 1985 gikk jeg jule i møte med avsvidd pannelugg.

Gammel 10-12-09, 14:07   #17
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og så da? Lenge var det vanlig at den blondeste og peneste var Lucia, du syns veld et greit at afrikanske barn også kan være lucia?

Jeg syns jenter (og tydeligvis mødre) henger seg alt for mye opp i dette Luciagreiene.

Så klart afrikanskje barn kan være lucia, hva mente du med det?

Jada, jeg henger meg litt opp i det altså, skal inrømme det

Gammel 10-12-09, 14:07   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle bør ha en sjanse. Loddtrekning blant skolestarterene som vil må være det eneste rettferdige. I barnehagen vår har Lucia vært en gutt på 5 år hver gang.

Gammel 10-12-09, 14:08   #19
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det er kjedelig å være det hele tiden, altså. Håret mitt tok bla. fyr det ene året. I 1985 gikk jeg jule i møte med avsvidd pannelugg.

Lurer på hvem som ønsket sterkt at håret ditt skulle ta fyr.
Jeg som trodde du hadde mørkt krøllet hår.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:08   #20
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Trenger ikke luciakrone med luggen i full fyr

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.