Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg av Lucia

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 14:09   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av Lucia

Jeg har faktisk glemt hvordan de gjorde det i eldstes barnehage, jeg prøvde å lete gjennom, men jeg fant ikke. Jeg tror de trakk. Det var i hvertfall ingen surmuling som jeg kan huske, men jeg erindrer altså ikke om min datter var eller ikke og hvordan det foregikk. :elendig mor:

Brune barn kan være Lucia, kan de ikke? Jeg håper da inderlig de har gått vekk fra tanken om at Lucia og prinsesser skal være blonde. Min blonde datter får jo helt hetta av å skulle få for mye alene-fokus, og hadde blitt panisk av skrekk over å bli tildelt prinsesserolle med mye oppmerksomhet og lange replikker.

Gammel 10-12-09, 14:09   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Næsj. Den blondeste og peneste skal være Lucia og prinsesse. det var i hvertfall det de mente på barneskolen jeg gikk på.

Min barneskole med, bare at vår faste Lucia hadde lange, mørke, vakre krøller.

Det mest rettferdige hadde jo vært å trekke lodd blant skolestarterjentene som ønsket å være Lucia, da.

I barnehagen min hadde vi ei brun Lucia med kort guttesveis i fjor - hun var så nydelig atte.
(Og gjett om hun blonde bærta med krøllhåret som var 100% sikker på at hun skulle bli valgt var sur. )

Gammel 10-12-09, 14:10   #23
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns jenter (og tydeligvis mødre) henger seg alt for mye opp i dette Luciagreiene.

Jeg er enig med glitter.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:10   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Lurer på hvem som ønsket sterkt at håret ditt skulle ta fyr.
Jeg som trodde du hadde mørkt krøllet hår.

Det var vel hun med det musefargede håret, briller og reggis oppe og nede, tenker jeg. Hun gannet meg sikkert! Ja, vi har det tøft, vi blonde. :dramatisk selvmedlidende sukk:

Gammel 10-12-09, 14:11   #25
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, vi har det tøft, vi blonde. :dramatisk selvmedlidende sukk:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:11   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bursdag en mnd og 1 dag før julaften, jeg synes det er blodig urettferdig at bare fordi jeg ble født sent på året så var det over og ut for meg å være Lucia! Og det er ikke ironisk en gang. Jeg synes det bør trekkes blandt de eldste.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:11   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tok faktisk fyr i håret på barneskoleluciaen vår, ja for jeg er jo så gammel at den gang gikk vi med levende lys.

Gammel 10-12-09, 14:13   #28
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:14   #29
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at dette ikke opptar meg i det hele tatt. Om de trekker eller om det er den eldste spiller ingen trille.

Når jeg tenker meg om synes jeg kanskje at gutta også skulle få en sjangs til å være lucia. Jepp.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:14   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Så klart afrikanskje barn kan være lucia, hva mente du med det?

Det jeg mente er at ting utvikler seg. Når det var vanlig at bare de lyse, pene var Lucia fikk sikkert de musebrune beskjed om at det aldri hadde vært vanlig at de var lucia, så det så de ikke på som urettferdig. Ergo, samme argumentasjon du mente om at gutter ikke kan være lucia.

Hvorfor er det så viktig at døtre er lucia, egentlig?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:14   #31
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kjenner at dette ikke opptar meg i det hele tatt. Om de trekker eller om det er den eldste spiller ingen trille.

Når jeg tenker meg om synes jeg kanskje at gutta også skulle få en sjangs til å være lucia. Jepp.

Du har sikkert ikke bursdag sent på året.

Gammel 10-12-09, 14:15   #32
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I vår barnehage går alle ungene med hvite klær og glitter i håret. Ingen hovedperson altså. Det synes jeg er helt greit. Husker selv den greia med hvem som skulle få lov til å være lucia, det var nå litt tullete.

Gammel 10-12-09, 14:15   #33
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte aller best slik det var i barnehagen der mine har gått, de hadde ikke Luciatog i det hele tatt de første årene vi "vanket" der til julefrokost.
Så for å trampe på noen jentemammatær var det selvsagt de som på død og liv skulle sutre seg til Luciatog.
De fikk sutret seg til det og så ble det jammen enda mere sutring fordi det bare var de eldste som skulle gå i Luciatoget under julefrokosten.
(satt i FAU når det ble innført)

Julefrokosten var MYE kosligere når den var avdelingsvis og uten Luciatog.
(med spinnville mammaer som skulle ta bilder, helst en serie på 100 bilder og bare av sitt eget barn så de var konsekvent i veien.)

Gammel 10-12-09, 14:18   #34
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Det jeg mente er at ting utvikler seg. Når det var vanlig at bare de lyse, pene var Lucia fikk sikkert de musebrune beskjed om at det aldri hadde vært vanlig at de var lucia, så det så de ikke på som urettferdig. Ergo, samme argumentasjon du mente om at gutter ikke kan være lucia.

Hvorfor er det så viktig at døtre er lucia, egentlig?

Joda, jeg er helt åpen for at gutter også kan være lucia, jeg er veldig lite låst til tradisjoner sånn sett.

Det henger nok igjen fra barndommen ja, jeg er jo litt emosjonell da og blir veldig rørt av luciatog, de er jo så vakre!

Gammel 10-12-09, 14:19   #35
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Du har sikkert ikke bursdag sent på året.

Nei, jeg har i slutten av februar men ville nok uansett bli "slått" av en liten rakker født i januar. Min eldste er født 6. januar og ville ha blitt lucia om de praktiserte at den eldste jenta som fikk den tittelen. De gjorde nok ikke det, for så vidt jeg husker fra i fjor var hun ikke først i toget.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:19   #36
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg synes Lucia er kjempekoslig jeg, selv med to gutter. De er så søte! Synes det er fint lite pes i vår bhg egentlig. Men jeg visste ikke at praksisen med valg av Lucia var som Nuta sier.

Gammel 10-12-09, 14:22   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, jeg er helt åpen for at gutter også kan være lucia, jeg er veldig lite låst til tradisjoner sånn sett.

Det henger nok igjen fra barndommen ja, jeg er jo litt emosjonell da og blir veldig rørt av luciatog, de er jo så vakre!

Men kjære deg da, toget er vel ikke noe mindre vakkert om datteren din ikke gå først med den største krona? Jeg skjønner at det sikkert er stas, men ikke noe å ta på vei for. Hun får sikkert sin sjanse, og får hun ikke det er hun i godt selskap med alle andre osm aldri har fått den sjansen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:23   #38
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Men kjære deg da, toget er vel ikke noe mindre vakkert om datteren din ikke gå først med den største krona? Jeg skjønner at det sikkert er stas, men ikke noe å ta på vei for. Hun får sikkert sin sjanse, og får hun ikke det er hun i godt selskap med alle andre osm aldri har fått den sjansen.

Selvfølgelig blir toget vakrere da

Gammel 10-12-09, 14:24   #39
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Selvfølgelig blir toget vakrere da

Og med min lille prins ved siden av så hadde det blitt perfekt

Gammel 10-12-09, 14:24   #40
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Og med min lille prins ved siden av så hadde det blitt perfekt

Hør hør!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.