|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Valg av LuciaJeg har faktisk glemt hvordan de gjorde det i eldstes barnehage, jeg prøvde å lete gjennom, men jeg fant ikke. Jeg tror de trakk. Det var i hvertfall ingen surmuling som jeg kan huske, men jeg erindrer altså ikke om min datter var eller ikke og hvordan det foregikk. :elendig mor:
|
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Valg av Lucia
Min barneskole med, bare at vår faste Lucia hadde lange, mørke, vakre krøller.
|
|
|
#23 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig med glitter.
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Det var vel hun med det musefargede håret, briller og reggis oppe og nede, tenker jeg. Hun gannet meg sikkert! Ja, vi har det tøft, vi blonde. :dramatisk selvmedlidende sukk:
|
|
|
#25 |
|
Sær og kresen
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Valg av LuciaJeg har bursdag en mnd og 1 dag før julaften, jeg synes det er blodig urettferdig at bare fordi jeg ble født sent på året så var det over og ut for meg å være Lucia! Og det er ikke ironisk en gang. Jeg synes det bør trekkes blandt de eldste. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Helt konge
|
Sv: Valg av LuciaJeg kjenner at dette ikke opptar meg i det hele tatt. Om de trekker eller om det er den eldste spiller ingen trille. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Det jeg mente er at ting utvikler seg. Når det var vanlig at bare de lyse, pene var Lucia fikk sikkert de musebrune beskjed om at det aldri hadde vært vanlig at de var lucia, så det så de ikke på som urettferdig. Ergo, samme argumentasjon du mente om at gutter ikke kan være lucia.
|
|
|
#31 |
|
Du har sikkert ikke bursdag sent på året. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Valg av LuciaI vår barnehage går alle ungene med hvite klær og glitter i håret. Ingen hovedperson altså. Det synes jeg er helt greit. Husker selv den greia med hvem som skulle få lov til å være lucia, det var nå litt tullete.
|
|
|
#33 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Valg av LuciaJeg likte aller best slik det var i barnehagen der mine har gått, de hadde ikke Luciatog i det hele tatt de første årene vi "vanket" der til julefrokost.
|
|
|
#34 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, jeg er helt åpen for at gutter også kan være lucia, jeg er veldig lite låst til tradisjoner sånn sett.
|
|
|
#35 |
|
Helt konge
|
Nei, jeg har i slutten av februar men ville nok uansett bli "slått" av en liten rakker født i januar. Min eldste er født 6. januar og ville ha blitt lucia om de praktiserte at den eldste jenta som fikk den tittelen. De gjorde nok ikke det, for så vidt jeg husker fra i fjor var hun ikke først i toget. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sv: Valg av LuciaJeg synes Lucia er kjempekoslig jeg, selv med to gutter. De er så søte! Synes det er fint lite pes i vår bhg egentlig. Men jeg visste ikke at praksisen med valg av Lucia var som Nuta sier. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Men kjære deg da, toget er vel ikke noe mindre vakkert om datteren din ikke gå først med den største krona? Jeg skjønner at det sikkert er stas, men ikke noe å ta på vei for. Hun får sikkert sin sjanse, og får hun ikke det er hun i godt selskap med alle andre osm aldri har fått den sjansen.
|
|
|
#38 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig blir toget vakrere da
|
![]() |