Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte vasker dere kjøleskapet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte vasker du kjøleskap?
En gang i uken eller mer 2 1,27%
Et par ganger i måneden 11 7,01%
Ca. en gang i måneden 20 12,74%
Noen ganger i året 105 66,88%
Aldri / ikke hvert år 13 8,28%
Dustepoll 6 3,82%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 21:13   #41
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere kjøleskapet?

Jeg vasker det når det er skittent.

Gammel 01-12-09, 21:18   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg rydder og tørker/vasker hyllene en gang i uken ca.
Hver gang jeg gjør storhandel.
Fort gjort når man gjør det såpass ofte, tar kun noen få minutter.

Gammel 01-12-09, 21:22   #43
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Når det trengs.

Det kan være annenhver uke eller annenhver måned.
Rydder og vasker over hyller når jeg rydder på kjøkkenet ellers, når jeg lager mat eller baker.
:utnytter-ventetiden:

Gammel 01-12-09, 21:41   #44
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Svarte dustepoll, og savner alternativet alt for sjeldent, uten å måtte spesifisere hva det er

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 21:57   #45
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg sitter litt storøyd og fascinert over at det finnes svigermødre som vasker kjøleskap for folk...

Storøyd som i sjokkert, eller storøyd som i misunnelig? Jeg vil nemlig poengtere at min svigermor har fullstendig frie tøyler til å gjøre som hun vil på kjøkkenet mitt når hun er på besøk. Hun lager middag, vasker opp, vasker kjøleskap, baker brød, lager syltetøy og gjør andre ting som faller henne inn. Jeg tar i mot med åpne armer og er særdeles takknemlig.

Gammel 01-12-09, 22:09   #46
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sjefssjuske her ...jeg vasker det når jeg finner det for godt; dvs. behov for det, men det finner jeg visst sjelden!

Gammel 02-12-09, 00:32   #47
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Hannah: sa hun noe om _hvorfor_ det skulle vaskes så ofte? Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Også husmorens jobb ja

Nei, ingen annen grunn enn at det _skal_ være sånn.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 08:51   #48
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Storøyd som i sjokkert, eller storøyd som i misunnelig? Jeg vil nemlig poengtere at min svigermor har fullstendig frie tøyler til å gjøre som hun vil på kjøkkenet mitt når hun er på besøk. Hun lager middag, vasker opp, vasker kjøleskap, baker brød, lager syltetøy og gjør andre ting som faller henne inn. Jeg tar i mot med åpne armer og er særdeles takknemlig.

Sjokkert, tror jeg.
Men når du beskriver det, høres det jo riktig deilig ut. Det kommer veldig an på hvordan det gjøres, da!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 08:55   #49
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha, et nytt bruksområde for svigermødre. :noterer:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:37   #50
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Det som forundrer meg mest er at det er mulig å diskutere slikt med svigermor. Som om hun hadde fått mulighet til å brydd seg meg hva jeg gjør. Men så har jeg jo en forholdsvis grei svigermor, da, i tillegg til at jeg aldri diskuterer mine sjuskete husarbeidsrutiner med henne.

Vaske kjøleskap gjør jeg etter behov. Sikkert altfor sjeldent.

I mitt tilfelle er det ikke sånn at jeg diskuterer sånt med henne. Hun bare tar seg til rette, og er det noe hun ikke liker av en eller annen grunn, så får jeg skjenn for det.
Det er kanskje ikke så rart at jeg har et litt anstrengt forhold til henne.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:37   #51
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen "ganger" i året.

Gammel 02-12-09, 10:45   #52
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Noen ganger i året...

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 11:16   #53
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Når det ikke kan utsettes lenger, eller ved søl. Svært sjelden jeg tar hele kjøleskapet men tar en skuff eller hylle i ny og ne sånn at det totalt sett er ok inni der. Nå er det på tide har jeg sett i grønnsakshyllen, man har ikke orket. Det er ny grønnsaksforsyning i dag, så jeg får se om jeg orker i ettermiddag...

Gammel 03-12-09, 11:59   #54
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vaske kjøleskapet?

Gammel 05-12-09, 01:01   #55
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Vaske kjøleskapet?

Noe sånt her også.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 09:23   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ettersom den svigermoren mente at det må gjøres av husmoren, så fester jeg ikke noe som helst lit til at det må vaskes så ofte heller...

Her i huset vaskes kjøleskapet ved behov, avhengig av søl og sånn, også gjerne når jeg har en "gjennomgang" og kaster alt som ikke burde være der, i forkant av besøk av mamma eller svigermor (vi bor slik til at de overnatter flere netter når de er her, så da ser de inn i kjøleskapet også...)

Gammel 05-12-09, 12:44   #57
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ettersom den svigermoren mente at det må gjøres av husmoren, så fester jeg ikke noe som helst lit til at det må vaskes så ofte heller...

Hvis det er husmorens plikt ville det aldri bli gjort her. Her finnes nemmlig ingen husmor i og med mor er i full jobb. Jeg forbinder husmor med en som er hjemmeværende, men det er kanskje feil?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:43   #58
MammaAnneM
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
MammaAnneM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har litt trøbbel med at det samler seg vann i kjøleskapet, så derfor får det seg en omgang litt oftere enn det ville gjort ellers. Det er nok vi som pakker for mye inni der (hvordan i all verden kan egentlig et kjøleskap være så fullt HELE tiden?) sånn at det sammler seg vann.

Det blir nok et par ganger i måneden.... Eller ihvertfall en omgang med vasking, og mange omganger med fjerning av vann i måneden, og da blir det som regel litt vasking her og der med det samme.

MammaAnneM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 22:24   #59
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte "dustepoll", mente "skjønte ikke spørsmålet".

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 22:34   #60
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må man vaske kjøleskapet også nå?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.