|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Jeg lurte på hvilken Solem det var snakk om. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!
(Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Fremdeles mener jeg at disse ikke er dårlige i engelsk setningsoppbygging og ordforråd. Men uttalen og tonefaller suger ja. De mangler totalt gehør. Ja, jeg mener dette henger sammen med musikalitet.
|
|
|
#44 |
|
Kontrollfrik
Oh, Jesus. Det var ille. Men Jagland var nesten like ille. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kontrollfrik
Enig. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Jeg synes det er elitistisk å godte seg slik over andre mennskers engelskuttale, gremme seg osv. Så fint for alle dere andre hvis dere snakker bedre engelsk enn Jagland, Stoltenberg og Solheim til sammen. Men jeg er sikker på at alle tre herrene gjør så godt de kan. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Jeg skal ikke skryte av egen engelsk-uttale. Og jeg er helt enig i at de fleste amerikanere og briter har en forbilledlig ydmyk holdning til andres uttale, siden de selv ofte ikke har noe annetspråk.
|
|
|
|
#48 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!At engelskuttalen til Jagland suger er jo en kjent sak, og det er ille å høre på. Likevel synes jeg det blir mobbete å gjøre som Dagbladet.no nettopp når de kjørte som toppsak at noen UiO-professorer ville bruke ham som undervisningseksempel for hvordan man ikke skal snakke. Teit fokus - selv om det føyer seg fint i rekka av "Her er presidentfruens nye sko" og andre Viktige Saker. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
guru advisor
|
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Afrika? Uttalen kan man kanskje diskutere, men rytmen i språket har de på en helt annen måte mener jeg. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Jeg ønsker på ingen måte å mobbe, så det er sagt. Men jeg er dypt overrasket over at menn og kvinner som har engelsk som daglig språk i arbeid, ikke utvikler uttalelsenevnen etterhvert som de utvider ordforrådet.
|
|
|
#51 |
|
Pauset
|
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Tenkte det samme. Minner meg om Thor Heyerdahl var under OL i 94. (Kilde: youtube.com) Sist redigert av Joika : 10-12-09 kl 17:40. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Solberg: "It's not the fart that kills you, it's the smell" |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Pauset
|
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Husker jo at Invild Bryn fikk rollen som programleder for noe viktig (grand prix?) en gang, fordi hun visstnok var så god i engelsk. Jeg husker jeg var sjokkert. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Sær og kresen
Jeg vil ikke si at det er elitistisk å mene at mennesker i slike posisjoner bør ha en noenlunde decent uttale. Det er jo de som tilhører eliten. Dersom det samme hadde blitt hevdet om en eller annen Ola Nordmann som ikke hadde forutsetninger for å kunne bedre, så kunne jeg vært enig i den karakteristikken.
|
|
|
#57 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Når det først skal pirkes, så heter det vel ikke "gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs skraks"?
|
|
|
#59 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Ikke ment som mobbing |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!Jeg synes Jagland snakker glimrende engelsk jeg |
|
|
|
![]() |
|
|