Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om Obama, da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 15:56   #21
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Obama, da?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg synes han har en fantastisk karisma. Han er en meget dyktig taler - jeg tror han er en av de beste faktisk. (kommer man rett etter Jagland er det jo ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola )

Han har evnen til å engasjere i talene sine. Han klarer å ha et stort perspektiv - se på sammenhenger i historien, det store bildet. Og han klarer å se på USA som nasjon utenifra. Det skinner tydelig igjennom at han er lite opptatt av makt. Han er opptatt av å utrette. (Og dette kommer jo også ekstra godt frem når han overtar etter Bush.)

Det er som om jeg skulle sagt det selv

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 16:37   #22
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Melder bare inn at jeg liker Obama. Veldig godt. Tror nesten jeg må være litt forelsket, for jeg merker at jeg ikke bryr meg om alle innvendingene. Forelskelse gjør blind.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 16:46   #23
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om Obama da?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Han er jo til og med venstrehendt akkurat som meg jo. Ante meg at vi hadde noe felles.

Og i 3 år har skolen jobbet hardt og ment at eldste jenta mi har kjempe dårlig blyantgrep og hva ser jeg. JO Han er venstre hendt og skriver akurrat likt som jenta mi. Da var hun stolt ja!! Nå kan skolen bare prøve seg!!!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 19:57   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Obama da?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg tror Obama er en mann med intensjoner om å gjøre mye bra, og så håper jeg han finner måter disse årene han sitter som president til å få gjennomført det. Derfor finner man meg i kveld i den demonstrasjonen som oppfordrer ham sterkt til å følge opp løfter, intensjoner og vise seg verdig fredsprisen jeg mener han får noe prematurt.

:signerer: (bortsett fra det med demontrasjonen, jeg prøver fåfengt å lese til eksamen og skyr sentrum og folkemengder akkurat disse dagene - litt stresset nå)

Forøvrig synes jeg fredsprisen burde gått til en av de mange aktivistene som bruker livet sitt på å kjempe for fred og menneskerettigheter og som trenger både den internasjonale anerkjennelsen og den økonomiske støtten denne prisen innebærer.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 22:02   #25
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Obama er den beste!

Gammel 10-12-09, 23:06   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes han er kjekk, virker bestemt, ydmyk og veldig begavet. Og han har en utrolig tale-evne!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:26   #27
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror verden vil bedras. Han er farget, han er demokrat og forventningene til ham er skyhøye. Imidlertid har jeg ingen tro på at han vil stå for noen store forandringer i verden, heller ikke fredskapende handlinger.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 02:11   #28
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marge, her.

Jeg tror verden vil bedras. Han er farget, han er demokrat og forventningene til ham er skyhøye. Imidlertid har jeg ingen tro på at han vil stå for noen store forandringer i verden, heller ikke fredskapende handlinger.

Hvilke virkemidler skal man bruke for å skape fred? Hvem kan gjøre jobben bedre enn han?

Bush kanskje?

Gammel 11-12-09, 07:11   #29
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvilke virkemidler skal man bruke for å skape fred? Hvem kan gjøre jobben bedre enn han?

Bush kanskje?

Slutter meg til dette. Lett å kritisere uten å komme med noen alternativer selv.

Hva mener du, Marge, med "fredskapende handlinger"? Har han ikke allerede stått for forandringer i verden, ved at forhandlingsklimaet er bedre. Nedrustning er på timeplanen og ikke minst at USA faktisk stiller på klimatoppmøtet. For meg høres bare det ut som en stor forandring.

Å bringe dette til noe som handler om hudfarge er en fornærmelse, ja nesten så jeg bruker R ordet

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 09:46   #30
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg fremstår han som en dyktig og fremadrettet leder, som har fokus på de utfordringene verden og USA står foran i dag, snarere enn sin egen rolle som president med de fordeler det bringer med seg. (Noe jeg hadde inntrykk av at forgjengeren hans solte seg i. Hvem var egentlig president i USA under Bush?)

Om det var riktig å gi Obama fredsprisen kan nesten bare fremtiden vise da han ikke har hatt tid nok som president til å vise hva han faktisk har gjort. Viljen til å gjøre kan kanske også belønnes. Og så vet jeg veldig lite om hva han har gjort i forhold til miljø og fredsrettet arbeid før han ble president. Han virker som et veldig fokusert menneske. La forøvrig merke til at når han skålte for Alfred Nobel i går kveld så skålte han, men uten å drikke av vinen. Et klokt trekk i en slik forsamling.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 09:47   #31
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

I dag er det mange "ustabile" land som har tilgang til atomvåpen, når jeg tenker på min datters fremtid så er dette en av de viktigste sakene for meg siden jeg virkelig er redd for at atomvåpen kan, etterhvert bli brukt av noen veldig veldig gale mennesker.

Her kommer man jo opp i litt av dillemaet for hva man da skal gjøre. Diplomati med Nord-Korea og Iran, samt en del av landene i midt-østen, kan raskt skje mens de har en oppbygging. Og hva skjer egentlig i en del av de tidligere russiske republikkene?

Problemet da er at hvis man her kommer til en væpnet konflikt, blir det da igjen et spørsml om målet helliggjør middelet. Og hvordan skal man se på det hvis Israel evt. gjør et nytt angrep i Iran?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.