Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mistet lappen fordi han fester for mye

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 16:36   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mistet lappen fordi han fester for mye

Jeg leser dette som om han fortsetter som før, på tross av advarsler, og da syns jeg plutselig ikke veldig synd på ham mer.

Opprinnelig lagt inn av Stavanger Aftenblad

Han fortsetter å bruke alkohol på samme måte som tidligere, selv om politiet utsteder forhåndsvarsel, forelegg og treffer vedtak med påfølgende klagebehandling. For retten framstår det som om 20-åringen ikke evner å korrigere sitt drikkemønster, selv om det etter rettens oppfatning foreligger en klar og gjentagende oppfordring om dette. I lys av antall registreringer i politiloggen finner retten også grunn til å kommentere at mannen i en rekke tilfeller har opptrådt på en måte som bare kan forklares ved at hans selvkontroll var betydelig svekket under sterk alkoholpåvirkning. Hans alkoholbruk og adferd er etter rettens syn ikke forenlig med bestemmelsens formål.

Gammel 11-12-09, 17:59   #22
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Han burde flyttet på seg og fått mer tolerante naboer.
Jeg synes ikke dette er den rette konsekvensen. 3 år er i tilegg lenge å være uten sertifikat, og da vil han vel feste og ture de neste tre årene også.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:46   #23
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Ut fra de detaljene jeg har lest her så vil jeg si at nei, det er ikke ok. At noen blir tatt for å spille for høy musikk og feste for ofte er ikke god nok grunn til å ta i fra vedkommende førerkortet. I såfall kjenner jeg mange som ville blitt førerkortløse. I hvertfall hvis de har naboer med en lav toleransegrense. At ungdommer fester i helgene er vel tilnærmet "normalt". Selv om det er flott om de tar vare på både sin egen og andres hørsel.

Det eneste "problemet" jeg her ser er at det er en straff som er lite kjent, og det burde kanskje burde vært advart om dette på forhånd. Alternativet kunne jo såklart sikkert vært en bot og evt. gjentagelse ført opp for retten og evt. fengsel....

I utgangspunktet får jeg lite sympati for folk som holder på slikt. Ja, så ringte den gamle damen noen minutter etter kl. 23. Jeg tenker hun hadde erfaring etter hvert at var det ikke stille da, så ble det heller ikke stille kl. 23.10.....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 19:12   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte ikke å hente fram sympati for denne gutten da saken først kom i media, ei heller nå. For en premieidiot.

Gammel 11-12-09, 21:22   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det eneste "problemet" jeg her ser er at det er en straff som er lite kjent, og det burde kanskje burde vært advart om dette på forhånd.

Det står jo at politiet har både forhåndsadvart og ilagt forelegg.

Gammel 13-12-09, 18:58   #26
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det står jo at politiet har både forhåndsadvart og ilagt forelegg.

Jo, det er greit - problemet er vel bare at ingen viste at dette var en mulig straff. Han hadde vel bare sett for seg videre bøter, kanskje noe betinget fengsel i verste fall...

Men jeg synes det er en helt ok straffeform. Nå bør de fleste også være klar over at dette er rettspraksis.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:54   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg klarte ikke å hente fram sympati for denne gutten da saken først kom i media, ei heller nå. For en premieidiot.

Signerer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:09   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Samme her. Jeg håper dette gir en signaleffekt. Mannen min er kjempeuenig med meg, men det får så være. Jeg er helt for dette og kjenner jeg jubler litt. *ond* Spesielt siden vi var plaget av "en slik" fyr i der vi bodde tidligere, en som festet til langt på natt, spilte musikk for hele nabolaget og dreit i gjentatte advarsler fra styret og politiet.

Gammel 13-12-09, 21:47   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På trafikalt grunnkurs får man faktisk vite at man må ha edruelig oppførsel også utenom når man kjører for å få lappen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.